XXL Nutrition

Welke diet coach? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is ook niet echt handig om te doen, je eet eerst teveel een aantal uren, waarmee je vet gaat aanzetten en vervolgens ga je in katabole toestand de rest van de dag door.

Uiteindelijk is het belangrijkste nog altijd de totale hoeveelheid calorieen die je over een langere periode binnenkrijgt. Als jij op een trainingsdag 4000 kcal eet en op een niet trainingsdag 3000 krijg je in die 2 dagen nog altijd net zoveel calorieen binnen als iemand die beide dagen 3500 eet. Dat je hier vet van gaat aanzetten klopt dan ook niet. Dit geldt ook voor het feit dat je zegt dat je de rest van de dag in katabole toestand doorbrengt, als jij op een trainingsdag een shitload aan calorieen eet gaan er in je lichaam de volgende ochtend/middag nog steeds voedingsstoffen naar je spieren. Zeker als je langzaam verteerbare eiwitbronnen in combinatie met vetten en vezelrijke groente eet. Het idee dat je na een paar uurtjes niet eten al katabool bent is toch echt wel achterhaald.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat IF per definitie beter is dan 6 kleine maaltijden per dag, maar ook zeker niet per definitie slechter. Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur en persoonlijk vind ik het geniaal om me op een trainingsdag helemaal vol te kunnen stouwen met eten, dit zorgt ervoor dat ik de dagen waarop ik minder mag eten veel makkelijker volhou. Het maakt het dieeten voor mij een stuk gemakkelijker op de lange termijn, cutten is nog nooit zo easy geweest. Nogmaals is dit een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar de argumenten die je hierboven aandraagt om IF af te branden kloppen simpelweg niet.
 
Back
Naar boven