MuscleMeat

Welke Dumbbell?

Bezoekers in dit topic

Foppe

Novice
Lid geworden
18 jan 2021
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
99kg
Goedenavond.

Ik ben op zoek naar wat advies over welke gewicht Dumbbell ik het beste kan kopen.
Ik heb een buikje en loop elke dag meerdere km om wat af te vallen en daarnaast wil ik thuis aan krachttraining doen.
Enkele jaren geleden heb ik dat wel eens gedaan in de gym maar ik heb geen flauw idee welke maat gewichten ik daar heb gebruikt.
De meeste verstelbare Dumbbells zijn 2 x 15 kg maar ik twijfel of ik bij bepaalde oefeningen daar niet snel op zit.
Ik ben 1,85 en ruim 99 kg en ik denk dat ik wel wat kan hebben vooral bij de biceps oefeningen maar ik heb geen idee meer hoe ik dat het kan inschatten.

Wat zou het beste zijn voor mij om te gebruiken zodat ik niet snel iets heb waar ik niet mee verder kom, bij bv Aliexpress (weet niet of dit vloeken is) heb je genoeg keus maar dat is allemaal halters van 2 x15 kg
 
Is moeilijk te bepalen voor je maar ga er maar vanuit als je iets serieuzer bezig bent die 15kg snel te weinig wordt.

Niks mis met Aliexpress als het gewoon voor een beetje hobby trainen thuis is hoor.
 
Ik heb wel gelet op de diamater en die zijn van Aliexpress 25 mm. Ik vond nog wel wat online winkels die losse schijven van die maat verkopen.
Zou dat dan een goede oplossing zijn? de Alie dumbbell en later lossen schijven kopen?
Ik vond eigenlijk geen verstelbare dumbbells die zwaarder zijn bv 2 x 25 kg

Als de diameter 25 is kan ik dan ook in Nederland 30 mm schijven kopen of zit dat te los om de stang? je draait het aan met een moer dus je zou zeggen dat het kan maar ik hoor graag de ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Een mooi moment om te beginnen, succes!

Wat voor krachttraining had je precies in gedachten? Is het vooral om tijdens de corona iets te kunnen doen of wil je daarna ook thuis blijven trainen?

Opmerkingen:
  1. Afvallen is vooral een kwestie van meer energie verbruiken dan er binnenkomt en begint met een klein tekort in kcal creëren.
  2. Tijdens de coronacrisis is alles wat je kan doen al meegenomen, heb je maar tot 15 kg dan doe je meer herhalingen.
  3. Dat je begint over je biceps wat een vrij kleine spiergroep is in plaats van oefeningen met meerdere en/of grotere spiergroepen snap ik niet helemaal.
  4. Met lichaamsgewicht oefeningen en beperkte middelen kan je al veel doen, om echt sterker te worden heb je (uiteindelijk) zwaardere gewichten nodig. Een aantal keer per week een fullbody schema is al heel veel meer dan niets.
Hier een link met suggesties voor oefeningen: https://renaissanceperiodization.com/expert-advice/advanced-at-home-training-program

Zoek ook eens op reddit naar de Recommended Routine (een bw schema).

Met variaties, zoals unilaterale oefeningen, kan je trainen met beperkte gewichten zwaarder maken.
 
2x 15kg is zat genoeg om allerlei basics mee te doen, zeker als beginner. variaties genoeg, soms wat creatief mee omspringen.
Doe het sinds lockdown met 2 x 17kg (wel verstelbaar, vast zou nutteloos zijn), geen massa verloren, gewoon rep range wat verhogen.

Je kan nog altijd gewicht van 1 dumbbell op de andere plaatsen zodat je meer gewicht hebt voor one-handed oefeningen.

Een bankje is ook geen must voor borst, floor press variaties,fly's etc, en eindigen met wat pomp variaties werkt ook.


Dit geldt natuurlijk niet voor diegene die anders meer krachtgerelateerd trainen, die groep zal hier niet meteen massa winst uit halen, maar mogelijk wel voor fysiek te onderhouden. :o

Maar ideaal voor jouw, kan je eveneens ook wat je techniek oefenen voor de gyms terug open gaan.
 
2x 15kg is zat genoeg om allerlei basics mee te doen, zeker als beginner. variaties genoeg, soms wat creatief mee omspringen.
Doe het sinds lockdown met 2 x 17kg (wel verstelbaar, vast zou nutteloos zijn), geen massa verloren, gewoon rep range wat verhogen.

Je kan nog altijd gewicht van 1 dumbbell op de andere plaatsen zodat je meer gewicht hebt voor one-handed oefeningen.

Een bankje is ook geen must voor borst, floor press variaties,fly's etc, en eindigen met wat pomp variaties werkt ook.


Dit geldt natuurlijk niet voor diegene die anders meer krachtgerelateerd trainen, die groep zal hier niet meteen massa winst uit halen, maar mogelijk wel voor fysiek te onderhouden. :o

Maar ideaal voor jouw, kan je eveneens ook wat je techniek oefenen voor de gyms terug open gaan.
Dank je, dan zal ik zoeken naar iets van 2 x15 kg. Had wat besteld bij Alie maar opeens waren ze niet leverbaar en deze kwamen uit Duitsland dus kon ik ze met een week hebben. De rest op Alie heeft een langere levertijd
 
Back
Naar boven