MuscleMeat

Welke dumbbellset tot 20 kg?

Bezoekers in dit topic

Jellybean

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2007
Berichten
53
Waardering
24
Ter uitbreiding van m'n home gym ben ik op zoek naar een dumbbellset.

Nu weet ik dat losse dumbbells de voorkeur genieten maar die investering ben ik nog even niet bereid te doen, dus ik ben op zoek naar zo'n verstelbare set. Met een set tot 20 kilo kan ik me nog wel een tijdje vermaken.

Ik heb kleine 50 mm schijven maar begrijp dat 50 mm dumbbellstangen zelf al een gewicht hebben van een kilootje of 8 (true?) en da's nog wat te zwaar voor sommige oefeningen (ik heb tieten, what's your excuse?).

Ik kwam deze erg gunstig geprijsde set tegen, met schroefsluiting, is dat wat?
Dumbellset 20 kg Gripper Kunststof - Gorilla Sports

Zo niet, wat zouden jullie wel adviseren?

Alvast dank voor de hulp!
 
Wat is je huidige setup van homegym? met 10 kg per arm ga je toch niet echt ver geraken denk ik ???:D
 
Ik zou ver bij kunststof halterschijven vandaan blijven. Hoewel die inderdaad het allergoedkoopste zijn, hebben ze ook veel nadelen. Deze halterschijven zijn erg groot en lomp, dus vooral bij dumbbells past er veel minder gewicht op de dumbbellstang en zitten de halterschijven sneller in de weg bij bepaalde oefeningen. Ook zijn deze niet zo sterk en duurzaam als normale halterschijven. Op de lange termijn ben je dus slechter af...

Je kunt beter een 2 x 15 kg of een 2 x 20 kg setje aanschaffen van normale gietijzeren of rubberen halterschijven. Dat soort basis sets kun je overal wel vinden, ook bij ons:
Professionele 30mm haltersets koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller

Succes!
 
Staan regelmatig 30mm gietijzeren sets met schroefsluiting op marktplaats. Daar zou ik voor gaan.

Kan je altijd schijven bijkopen, ook die staan regelmatig gebruikt te koop.

Ben zelf begonnen met 2x30 kg van Fitness seller en toen een hele hoop gebruikte schijven bijgekocht voor 1 euro pkg oid. 0,5 kg ook erg handig. Nu vaste hex dumbells.
 
Dank voor de tips!

Gietijzer dus met schroefsluiting. Ik bedoelde inderdaad 2 x 20 kg!

Ben nu in het bezit van een rack met pulley, bankje, stangen en schijven dus ik kan al lekker trainen. Wat losse gewichten voor kleinere oefeningen zou een leuke aanvulling zijn.
 
Back
Naar boven