Fitness Seller

welke eiwitbronnen nemen jullie mee onderweg

Bezoekers in dit topic

Chemical Ali

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2007
Berichten
1.165
Waardering
0
Wat vinden jullie handig om mee te nemen als eiwitbron?

Gerookt en gedroogd vlees of vis mijd ik vanwege het zout.
Zuivel hou ik voor ontbijt, whey beperk ik tot rond training.
Vis, gevogelte kan je makkelijk koud eten, moet je wel goed koelen.
Gehakt(brood) en kip of kalkoenfilet (degene die je koopt in fijne sneetjes) vind ik wel handig omdat deze beter bewaren bij iets warmere temperaturen.

Andere ideeën?
 
Waarom is zout slecht?
 
Gewoon maaltıjden dıe van tevoren klaargemaakt zıjn ın bakken. Rıjst + kip. Gewoon koud eten brah
 
gewoon shake. Of iets kopen in de winkel. Ik heb standaard in mijn buddy ook gewoon een schone vork en blikopener voor tonijn.
 
Een magnetron in je auto zetten:)
 
Ik ben veel onderweg en heb een koel tas bij me, met voorbereid eten.

Kip, rijst, pasta en tonijn eet ik koud.
 
Waarom is zout slecht?

Vocht vasthouden boeit mij niet echt. Bloeddruk eerder. Je hebt makkelijk zout genoeg binnen en als je veel gerookt of gedroogd eten eet, heb je wel veel zout binnen.
 
Vocht vasthouden boeit mij niet echt. Bloeddruk eerder. Je hebt makkelijk zout genoeg binnen en als je veel gerookt of gedroogd eten eet, heb je wel veel zout binnen.

Teveel is inderdaad slecht, zoals alles. Maar ik vind het gewoon gevaarlijk om te zeggen dat zout in het algemeen slecht is. Vergeet niet dat je als intensieve sporter meer nodig hebt dan de "gewone" mens.
 
- ik neem kwark mee (met lijnzaad en museli)
- broodmaaltijd met eieren is een meeneemmaaltijd voor me
- maaltijdsalade met kip of vis (+ lekkere dressing)

Op het ogenblik verkopen ze bij Xenos lunchtrommels waar een koelelementje in zit. Eentje voor brood, eieren (en wat je er maar in wilt doen) En eentje voor kwark of melk met museli (daar kun je vloeistof in doen en de museli apart en droog bewaren).
Misschien heb je er wat aan...
 
gehaktbrood van kip ook.., als je daar een plak van snijd is het net een hartige eiwitreep
 
Shake! en als ik moet werken neem ik vaak vlees mee... die ik van te voren klaarmaak... en af en toe eieren in een bak
 
gekookte eieren tussen brood.
losse gekookte eieren.
broodjes gebakken kip.
rijst met kip/tonijn en groentes.
homemade protein-bar
 
Ik neem een pak van een liter volle yoghurt mee.
Één pak is één maaltijd. Meestal neem ik nog een paar happen boter voor extra calorieën.
Yoghurt mag warm worden. Omdat het zuur is bederft het niet.
 
Soms eiwitrepen, soms whey. Of gewoon inderdaad elke avond maken en dan meenemen.

Ik neem een pak van een liter volle yoghurt mee.
Één pak is één maaltijd. Meestal neem ik nog een paar happen boter voor extra calorieën.
Yoghurt mag warm worden. Omdat het zuur is bederft het niet.

Vergeet de olijfolie niet op te drinken. :)
 
Vergeet de olijfolie niet op te drinken. :)
Ik zal het niet vergeten, maar boter uit het pakje eten, alsof het roomijs is, blijft een stuk lekkerder. ;)
Als ik dat mee neem, dan is het wel samen met een koud vol blikje in een handdoek gewikkeld, want gesmolten boter afsnijden wordt een zooitje. :p
 
Alles wat je normaal eet, kan je toch ook meepakken?
Gekookte eieren is iets simpels, blikken vis, gebakken vlees,...
 
Bakjes met eten. Kip + rijst + groente + noten. Af en toe wat rare blikken van collega's. Als je op je gemakje wilt zitten: tonijn + rauwe ui, 5 uurtjes in een bakje laten opwarmen. Nomnomnom
 
Back
Naar boven