Fitness Seller

Welke fitness watch? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ysss33

Cool Novice
Lid geworden
22 jul 2020
Berichten
205
Waardering
121
Lengte
1m78
Massa
62kg
Heb de zoek functie al gebruikt maar kan t niet vinden, ben op zoek naar ervaringen met fitness watches... Zoals de fitbit versa bijvoorbeeld.
Iemand ervaring hoe acuraat dat is? (qua hartslag, calorie etc).
E
 
Sammie64 heeft er eentje die goed werkt, Polar ofzo, schijnt goed te zijn.
 
Ik heb zelf de Polar Vantage V en een Apple Watch series 5. Sowieso wordt aangeraden om bij intensieve activiteiten, zoals fitness of hoog tempo (snel/interval) hardlopen een hartslag borst band te gebruiken ipv het horloge. Dit omdat het horloge het zuurstofgehalte in je bloed meet doormidden van IR (licht, gemeten door een lichtsensor) waar een borstband de slagen zelf registreert. Op een gegeven moment komt het meten van het zuurstofgehalte niet genoeg meer met de hartslag overeen om iets nuttigs te kunnen zeggen over de hartslag.
Dus om een lang verhaal kort te maken, ik zelf zou adviseren om een combinatie van een horloge samen met een band te doen omdat dit de beste resultaten zal weergeven. Als je eerst alleen een horloge zoekt om “casual” mee te beginnen zou ik sowieso Polar adviseren en dan is de Polar M430 bijvoorbeeld al prima.
Sammie64 heeft er eentje die goed werkt, Polar ofzo, schijnt goed te zijn.
🥰🥰
 
Ik ben ook aan het kijken, ik twijfel tussen de samsung watch active 2 of active 3. Wel enorm duur die krengen =/
 
Sammie64 heeft er eentje die goed werkt, Polar ofzo, schijnt goed te zijn.

Thanks! en zon borstband zit er volgens mij niet standaard bij, maar wel goed om te overwegen aan te schaffen

ik zat zelf trouwens naar de fitbit sense te kijken. maar ga me ook ff in die polar inlezen!
 
Ik ben zelf heel tevreden over mijn Apple Watch. Iets meer smartwatch maar qua functionaliteit alles erop en eraan. Voor de fitness zijn er een paar heel goede apps om programma’s te trainen en progressie bij te houden.

Als je hardloopt zou een polar of Garmin ook wel een optie kunnen zijn, maar ik heb met alles wat ik doe (krachtsport, hardlopen, zwemmen, wielrennen)nooit echt iets gemist. Alleen voor mijn fiets heb ik een computer met navigatie gekocht, maar dat is meer luxe dan echt nodig.

p. S ik heb ook een hartslagband voor met fietsen, voor de grap eens getest met mijn Apple Watch. Nauwelijks enig verschil. Dus als je geen medische toepassing hebt ofzoiets dan is de afwijking van het horloge waarschijnlijk kleiner dan dat jij afwijkt van de standaard getallen die je gebruikt om zones een berekenen.
 
Bij krachttraining en andere niet cardio schijnt een horloge soms ook slechter te werken zonder band vanwege samentrekken van spieren in de armen.

De vraag is hoe belangrijk dat allemaal is en wat je wilt gaan doen.
 
Bij krachttraining en andere niet cardio schijnt een horloge soms ook slechter te werken zonder band vanwege samentrekken van spieren in de armen.

De vraag is hoe belangrijk dat allemaal is en wat je wilt gaan doen.
Bij mij werkt alles uitstekend. Overigens is het qua
Kcals berekenen allemaal beetje natte vingerwerk. Maar het helpt wel om te zien of je voldoende beweging hebt gehad en als je daarnaast je voeding logt, weet je al
Snel wat de balans moet zijn.
 
Ik heb Whoop 3.0
Aangeschaft om meer over mijn herstel te leren, waar die echt een duidelijk inzicht over geeft. Maar heb door dat ding inmiddels veel meer inzicht over mijn lijf gekregen.
 
Ik heb Whoop 3.0
Aangeschaft om meer over mijn herstel te leren, waar die echt een duidelijk inzicht over geeft. Maar heb door dat ding inmiddels veel meer inzicht over mijn lijf gekregen.
Ik zou ook wel meer inzicht in .... never mind.
:clown:
 
Back
Naar boven