AndroidHealthClinic

Welke fly's heeft jullie voorkeur? (1 bezoeker)

Welke fly heeft jullie voorkeur

  • Cable standing fly

    Stemmen: 13 18,3%
  • Cable lying fly

    Stemmen: 4 5,6%
  • Cable (incline) seated fly

    Stemmen: 6 8,5%
  • Dumbell fly

    Stemmen: 43 60,6%
  • Peckdeck

    Stemmen: 5 7,0%

  • Totaal stemmers
    71

Bezoekers in dit topic

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 jun 2005
Berichten
36.950
Waardering
279
ik maak even een enquete dus effe geduld met reageren ;)

Ik heb gisteren seated incline cable flyes gedaan en die voelt voor mij veel beter aan als dumbbell flyes omdat het einde van de beweging dan het zwaarst is (dus als je ze boven je borst houd )

aangezien bovenkant borst wat achterloopt bij mij, merk ik wel dat deze oefening zeer lekker is om dat gebied extra te stimuleren. echt een aanrader dus als de bovenkant wat achterloopt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

deze bedoel ik maar dan met het bankje op de incline stand
 
Ik ga toch voor de lying cable fly. Cable standing fly (crossovers) vind ik ook zeer relaxt, maar ik merk dat ik met lying cable fly's sneller sterker wordt. Het grote voordeel van lying cable fly t.o.v. dumbbell fly vind ik dat er constante spanning op de borst blijft staan.
 
Zware Crossovers :)
 
hmm ik heb niet echt een voorkeur
ik gebruik ze eerlijk gezegt allemaal
lekker afwisselen
 
Standing cable fly. Doe crossovers
 
hmm ik heb niet echt een voorkeur
ik gebruik ze eerlijk gezegt allemaal
lekker afwisselen

Ja heb je gelijk in. Ik had er eigenlijk bij moeten zetten welke je NU op het moment vaak doet. Ik doe momenteel dus zelf de incline seated cable fly, omdat bovenkant borst wat achterloopt.
Hiervoor deed ik altijd dumbbell seated incline fly, maar ik vind die persoonlijk niet zo lekker aanvoelen als incline seated cable fly
 
Ben (helaas) gedwongen alleen fly's te doen met dumbbells.
 
ik heb niet de beschikking over een dubbele kabelmachine
dus hou het maar op dumbbell-fly.
 
ik doe nu momenteel deze: (waarvan de naam ik niet ken)[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en peckdeck
en voor bovenkant borst doe ik gewoon schuin bankdrukken

(jaaa ik ben helemaal op de hoogte van de namen van de oefeningen:rolleyes: )
 
is dat niet gewoon een peckdeck?
 
ik heb in mn huidige schema standing cable flyes denk da t ik in mn volgende scema pec deck doe .
 
ik doe alleen dumbbell flys, dus ik weet het niet
 
dan kan ik je zeker wel eens die incline seated cable fly aanraden (als je zo'n pulley hebt)
 
dumbbell flys zijn the shit
 
is dat niet gewoon een peckdeck?
hmm nou je het zegt klopt dat wel ja
maar hoe heet deze oefening dan?

je ligt op een schuinbankje met je armen hangend naar beneden (gestrekt) in iedere hand een dumbbell.
nou draai je armen langs je lichaam naar voren omhoog ( armen gestrekt houden) tot ongeveer je borsthoogte en tik 2 keer met de 2 dumbbells tegen elkaar.
dan laat je ze weer zakken en doe je de oefening opnieuw
 
Dumbbell flyes Roxxx...;):thumbs:
Cable-cross over en peck-deck doe ik ook regelmatig:D
 
hmm nou je het zegt klopt dat wel ja
maar hoe heet deze oefening dan?

je ligt op een schuinbankje met je armen hangend naar beneden (gestrekt) in iedere hand een dumbbell.
nou draai je armen langs je lichaam naar voren omhoog ( armen gestrekt houden) tot ongeveer je borsthoogte en tik 2 keer met de 2 dumbbells tegen elkaar.
dan laat je ze weer zakken en doe je de oefening opnieuw

dumbbell flyes idd

nadeel vind ik dat wanneer je in een kruis vorm bent dus armen haast gestrekt (ellebogen licht gebogen) dat dat het zwaarste punt is om (dus wanneer je weer terug omhoog gaat) bij seated cable fly is het juist het punt waarbij de handvaten elkaar raken en je lekker die spanning voelt.
 
Cable Flyes over Dumbbell Flyes any day of the week.
 
@hardcorebodybuilder: dat is toch gwn een peck deck ja?

@Shutterspeed dat vind ik ook zo k*t aan flyes. dat het zwaarste punt als het ware onder aan ligt. ga denk ik ook maar eens cable flyes doen, lijkt me wel een goed plan. Laatst ook cable lateral raises gedaan, beviel heel erg goed!

OT: heb alleen ervaring met de normale Dumbbell flyes dus de keuze lijkt me duidelijk!
 
Back
Naar boven