Fitness Seller

Welke glucosamine?

Bezoekers in dit topic

DutchSoldier

Dutch Bodybuilder
Waardering
65
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Ik ben de laatste tijd wat extra cardio aan het doen tijdens mijn cut. Nu merk ik langzaam een beetje pijn in mijn knieën. Daarom dacht ik om daarvoor glucosamine te nemen.

Welke glucosamine raden jullie aan? Of raden jullie een ander supplement aan?

Alvast bedankt! :)

Ik gebruik die van de tuinen, die 240 pillen potten.
Ze hebben soms acties de 2e voor 1 euro, dan is het best voordelig nog.
Ik had een triggerfinger, nu niet meer door de glucosamine.
Wel dien je dit wel stelselmatig dagelijks te nemen voor langere tijd. Het werkt niet met een dag namelijk.

Die van de kruidvat, online zou ik gaan voor body en fit

• Topic Starter Topic Starter
http://naturafoundation.nl/monografie/glucosamine.html

Lees dat eens door. Worden de verschillende soorten glucosamine besproken. Denk dat je er veel aan hebt

Dus op deze volgorde:
1. Glucosamine HCL
2. Glucosaminesulfaat
3. N-Acetylglucosamine(Deze heb ik overigens nog nooit ergens gezien bij webshops)

Maar je ziet vaak een combo met chondroïtine. In jouw link staat die er ook bij. Dus dat is wel een goede toevoeging?

Weet iemand overigens ook welke doseringen optimaal zijn en moment van inname enz?

Dus op deze volgorde:
1. Glucosamine HCL
2. Glucosaminesulfaat
3. N-Acetylglucosamine(Deze heb ik overigens nog nooit ergens gezien bij webshops)

Maar je ziet vaak een combo met chondroïtine. In jouw link staat die er ook bij. Dus dat is wel een goede toevoeging?

Weet iemand overigens ook welke doseringen optimaal zijn en moment van inname enz?

Dosering staat ook iets onderin dat artikel, helemaal onderaan ;)
Inname zou ik gewoon even op de verpakking bekijken.

"Er is echter weinig onderzoek gedaan met glucosaminehydrochloride en uit het onderzoek dat er is, blijkt dat het niet werkt."
Zou Glucosaminehydrochloride dus verwijden en voor de sulfaat gaan. Welliswaar minder geconcentreerd, maar beter geabsorbeerd.

• Topic Starter Topic Starter
Dosering staat ook iets onderin dat artikel, helemaal onderaan ;)
Inname zou ik gewoon even op de verpakking bekijken.

"Er is echter weinig onderzoek gedaan met glucosaminehydrochloride en uit het onderzoek dat er is, blijkt dat het niet werkt."
Zou Glucosaminehydrochloride dus verwijden en voor de sulfaat gaan. Welliswaar minder geconcentreerd, maar beter geabsorbeerd.

Ok thanks! Nog een merk als aanrader?

Het gaat vooral om de combinatie van glucosamine samen met visolie :).
Succes!

eierschalen zitten vol absorbeerbaar calcium en glucosamine (e.a.). je kunt gewoon hele eieren in je shake gooien en lang blenden, krijg je nog een lekker schuimig, lichte shake
als je meer werk erin wil steken kun je je eierschalen even in de oven drogen en dan verpulveren tot fijn poeder, en zo aan je shake toevoegen

kans op salmonella is heel klein in Europa, in de VS nog veel groter en zelfs dan is de kans miniem

• Like
Waarderingen: ijzer
eierschalen zitten vol absorbeerbaar calcium en glucosamine (e.a.). je kunt gewoon hele eieren in je shake gooien en lang blenden, krijg je nog een lekker schuimig, lichte shake
als je meer werk erin wil steken kun je je eierschalen even in de oven drogen en dan verpulveren tot fijn poeder, en zo aan je shake toevoegen

kans op salmonella is heel klein in Europa, in de VS nog veel groter en zelfs dan is de kans miniem
Gekke voeding man heeft gesproken :D

Ik zou gaan voor glucosamine msm chondroitine. Eventueel nog gelatine d'r bij nemen en je bent golden. Wel letten op de verhoudingen van glucosamine en chondroitine. Laatstgenoemde is stuk duurder dus vaak doen ze er een milligram in zodat ze op de verpakking kunnen zeggen dat 't erin zit maar nul effect. Nowfoods heeft goede combo glucosamine en chondroitine, en dan gewoon aparte msm tabletten erbij halen is vaak stuk cheaper.

Ik gebruik de glucosamine chondriotine msm van de kruidvat.

Terug
Naar boven