XXL Nutrition

Welke groene thee is het beste?

Bezoekers in dit topic

boxona

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
1.021
Waardering
66
Lengte
1m58
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
hee,
sorry als mn topic verkeerd staat, wist niet waar ik m moest plaatsen, bij vetverlies, voeding of supplementen.
maar nu mijn vraag: wat is de beste groene thee? Ik wil het gaan bestellen, hoorde ergens Japanse Matcha thee?
en aangezien het nou niet zo goedkoop ik dat ik gelijk alle soorten koop dacht ik, ik vraag het eerst ff aan jullie!

thnx :)
 
Groene thee = groene thee. Daar zou geen verschil in mogen zitten. Koop gewoon de huismerk groene thee van een supermarkt. Lekker goedkoop. Verwacht er trouwens geen wonderen van. Het is gezond, maar om vet te verliezen moet je niet alleen aan de groene thee gaan.
 
Gunpowder (losse blaadjes). Je kan het gewoon in de Chineze toko kopen. 1kg voor 5 euro.
 
Groene thee = groene thee. Daar zou geen verschil in mogen zitten. Koop gewoon de huismerk groene thee van een supermarkt. Lekker goedkoop. Verwacht er trouwens geen wonderen van. Het is gezond, maar om vet te verliezen moet je niet alleen aan de groene thee gaan.

nee dat weet ik, maar wilhet gewoon proberen als aanvulling op mijn dieet, het gaat opzich wel goed. maar bedoel je met huismerk gewoon theezakjes? zoals van pickwick? ik zag op internet namelijk van die soort blikjes waar dat die groene thee in zat enzo

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

Gunpowder (losse blaadjes). Je kan het gewoon in de Chineze toko kopen. 1kg voor 5 euro.

Oja, heb het gevonden, ff gegoogled. Moet je dat dan gewoon in je hete water gooien? Net als bij mintthee?
 
Oja, heb het gevonden, ff gegoogled. Moet je dat dan gewoon in je hete water gooien? Net als bij mintthee?
Maak meteen een litertje en dan in een thermostaat, blijft heel de dag warm. Als je het te bitter vind, gewoon beetje citroensap bijdoen.
 
Maak meteen een litertje en dan in een thermostaat, blijft heel de dag warm. Als je het te bitter vind, gewoon beetje citroensap bijdoen.
oke ik ga het meteen bestellen.
hoeveel blaadjes moet je dan op een liter doen? of hoeveel gram bedoel ik eigenlijk. of zit er een soort bereidingswijze bij?
thnx iig!
 
oke ik ga het meteen bestellen.
hoeveel blaadjes moet je dan op een liter doen? of hoeveel gram bedoel ik eigenlijk. of zit er een soort bereidingswijze bij?
thnx iig!
Ik gebruik 10 gram, omdat ik het gewoon elke dag drink, maar ik zou beginnen met 5 gram omdat het een hele sterke smaak heeft (bitter).

Ik zou het niet op internet bestellen, is meestal 5-10x duurder (want dan krijg je van die "speciale" groene thee, waar niets speciaals aan is). Er is vast wel ergens een Chinees tokootje.
 
Het belangrijkste stofje in groene thee is [Link niet meer beschikbaar]. Je moet belachelijk veel thee drinken om genoeg EGCG binnen te krijgen. Als het je daarom te doen is kun je beter een egcg-supplement kopen.
 
Het belangrijkste stofje in groene thee is [Link niet meer beschikbaar]. Je moet belachelijk veel thee drinken om genoeg EGCG binnen te krijgen. Als het je daarom te doen is kun je beter een egcg-supplement kopen.

ja ik weet niet wie ik moet geloven. de een zegt dat het wel wat effect is end e ander niet. ik las wel in een tijdschrift dat als je groene thee drinkt dat je dan 180 kcal per dag meer verbrandt

---------- Toegevoegd om 17:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

Ik gebruik 10 gram, omdat ik het gewoon elke dag drink, maar ik zou beginnen met 5 gram omdat het een hele sterke smaak heeft (bitter).

Ik zou het niet op internet bestellen, is meestal 5-10x duurder (want dan krijg je van die "speciale" groene thee, waar niets speciaals aan is). Er is vast wel ergens een Chinees tokootje.

ik zag er een op internet die was 3 euro nog wat. hoeveel kost het bij een toko dan?
 
Wazzup was me net voor maar hij heeft zeker gelijk, je kunt groene thee drinken wat je wilt maar echt helpen zal het niet.
Hij heeft ook gelijk over de EGCg, als het je dus om afslanken gaat kan je het beste groene thee in capsule vorm nemen zoals deze, 200mg EGCc per capsule.
De drinkbare thee is wel lekker maar die kan je ook gewoon blijven drinken maar dat is dan puur voor de smaak.
Duidelijk zo?
 
Het belangrijkste stofje in groene thee is [Link niet meer beschikbaar]. Je moet belachelijk veel thee drinken om genoeg EGCG binnen te krijgen. Als het je daarom te doen is kun je beter een egcg-supplement kopen.

1 gram groene thee zou +- 50 mg EGCg bevatten ... Je komt wel snel aan die 6 gram.
 
Goedkoopste is van de Aldi een pak voor 0.75 cent :D
 
Gunpowder (losse blaadjes). Je kan het gewoon in de Chineze toko kopen. 1kg voor 5 euro.

Drink ik ook meestal, paar druppeltjes citroen of een andere thee en het is best lekker.
 
Maak meteen een litertje en dan in een thermostaat, blijft heel de dag warm. Als je het te bitter vind, gewoon beetje citroensap bijdoen.


een litertje in een thermostaat ????????????
 
een litertje in een thermostaat ????????????

Ja, zo noem ik hem, maar is niet juiste benaming. Mijn excuses. Ik bedoelde zo'n pot waar je drank in warm blijft (kan niet op het woord komen :mad:).

Edit : Gewoon een thermos :o
 
Laatst bewerkt:
1 gram groene thee zou +- 50 mg EGCg bevatten ... Je komt wel snel aan die 6 gram.

Afgaande dat je bron klopt, betekent dat niet dat alle EGCG uit de thee ook oplost in het water. Daarnaast schijnt ECGC zeer onstabiel te zijn in water.
 
De beste groene thee is wanneer je brandnetel blaadjes plukt en hier thee van zet.
Heel gezond en gratis.
 
Back
Naar boven