XXL Nutrition

Welke halterbank moet ik nemen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FMB

Novice
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
23%
Metgezellen,

Ik ben recentelijk weer begonnen met trainen. Nu ben ik op zoek naar een goed bankdruk setje voor thuis voor ongeveer 200 euro. Ik kan moeilijk inschatten wat goede kwaliteit is en wat niet, derhalve hoop ik van jullie te horen wat ik het beste kan kopen.

Ik heb een aantal eisen:

- Het liefst 105 cm of een breder bankdruk-rack. Het is vervelend op eerst met een smalle grip de halter uit het rack te tillen om vervolgens een bredere greep aan te nemen.
- Het rack moet tot 150 cm hoog verstelbaar zijn zodat ik heb tijdens het squashen er in kan leggen.
- Het bankje moet verstelbaar zijn zodat ik ook mijn bovenborst kan pakken.
- De prijs moet rond de 200 euro zijn.
- De kwaliteit hoeft natuurlijk niet sportschool goed te zijn maar het moet wel gewoon prima zijn voor thuis.
- Het rack moet niet breder zijn dan 120 cm

De volgende opties heb ik uitgezocht:

1. http://www.fitness-seller.nl/marbo-verstelbare-halterbank-ms-l005/ - (Marbo)

2. http://gorillasports.nl/deal/2023/squat-en-bankdruksteunen in combinatie met http://gorillasports.nl/deal/2149/multifunctionele-fitnessbank - (Gorilla Sports)

3. [Link niet meer beschikbaar] (Hastings)

4. [Link niet meer beschikbaar] (overweeg ik ook nog) - (Power Mark)

Advies is erg welkom! Suggesties voor betere opties natuurlijk ook!
 
Ik heb geen ervaring met deze halterbanken, maar wel met een verstelbare bank van de merken nummer 1 en 4. De PowerMark bank heb ik inmiddels weggedaan, omdat het kwalitatief niet veel is. Met hogere gewichten voelde het niet echt prettig. Inmiddels heb ik een bank van Ironforce(Marbo) en deze bevalt mij wel goed. De bank voelt stevig aan met hogere gewichten.
 
Ik heb geen ervaring met deze halterbanken, maar wel met een verstelbare bank van de merken nummer 1 en 4. De PowerMark bank heb ik inmiddels weggedaan, omdat het kwalitatief niet veel is. Met hogere gewichten voelde het niet echt prettig. Inmiddels heb ik een bank van Ironforce(Marbo) en deze bevalt mij wel goed. De bank voelt stevig aan met hogere gewichten.

Bedankt voor je reactie! Hoe en hoeveel gewicht gebruik je? Ik druk nu 60 kilo dus zo te zien gebruik ik wat minder zware gewichten dan jij, zouden de setjes dan nog niet toereikend zijn qua kwaliteit?
 
Bedankt voor je reactie! Hoe en hoeveel gewicht gebruik je? Ik druk nu 60 kilo dus zo te zien gebruik ik wat minder zware gewichten dan jij, zouden de setjes dan nog niet toereikend zijn qua kwaliteit?

Met bankdrukken maak ik setjes tussen de 100-120kg. Hou er wel rekening mee dat je je eigen lichaamsgewicht ook moet meetellen, dus in mijn geval zit je dan al op 230kg bij de zwaarste sets.

Die van Marbo is volgens de specificaties in vlakke stand tot 300kg belastbaar, dus dan heb je nog wel wat ruimte over, terwijl die PowerMark al niet meer voldoet.
 
Met bankdrukken maak ik setjes tussen de 100-120kg. Hou er wel rekening mee dat je je eigen lichaamsgewicht ook moet meetellen, dus in mijn geval zit je dan al op 230kg bij de zwaarste sets.

Die van Marbo is volgens de specificaties in vlakke stand tot 300kg belastbaar, dus dan heb je nog wel wat ruimte over, terwijl die PowerMark al niet meer voldoet.

Ah oke. Ik zal voorlopig wel max tot 145 in totaal gewicht gaan dan.
 
Ziet er goed uit!

Ik heb uiteindelijk gekozen voor optie 2, het bankje en de free stands van gorilla sports. Prima kwaliteit voor wat je betaald.
 
Back
Naar boven