AndroidHealthClinic

Peiling Welke halterschijf gebruik jij het minst?

Welke halterschijf gebruik je het minst?

  • 5 kg

  • 10 kg

  • 15 kg

  • 20 kg

  • 25 kg


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Lork

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
4.272
Waardering
404
Lengte
1m78
Massa
99kg
Gelieve een geldig bericht in te voeren.
 
Deze gebruiken iedereen hier wel standaard denk ik? Waarom? Een set aan het samenstellen?
 
1,25/2.5kg
Van de aangegeven opties gebruik ik ze allemaal wel. 5jes vind ik wel handig.
 
Deze gebruiken iedereen hier wel standaard denk ik? Waarom? Een set aan het samenstellen?
Het valt mij al jaren op dat ik 15kg bijna nooit gebruik.

10 + 5, daarna 20 enz... dacht dat meerderen dit wel zouden herkennen

1,25/2.5kg
Van de aangegeven opties gebruik ik ze allemaal wel. 5jes vind ik wel handig.

Peiling is los van fractional plates.
 
Het valt mij al jaren op dat ik 15kg bijna nooit gebruik.

10 + 5, daarna 20 enz... dacht dat meerderen dit wel zouden herkennen
Ik gebruik de 15'ers juist best vaak, lol.
 
  • Like
Waarderingen: Lork
25 want weakling en 20ers passen er nog genoeg op de bar. Hoewel ik zie dat betaalbare bumperplates veel dikker zijn, daarmee zou dit niet opgaan. En de extra plate is extra stoer.

15ers zijn juist wel handig want dan lijken bench en power cleans nog ergens op en maakt fijne stappen voor warmup sets. Maar weet niet of ik ze voor de homegym zou aanschaffen, zeker niet als geld de beperkende factor is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu 2x1.25, 2.5, 5, 10, 15 en net 2 van 25 besteld, heb nu vanaf 10kg bumpers wat op termijn misschien problemen kan veroorzaken wat ruimte op de bar betreft maar zie me nu ook niet onmiddelijk 200kg nodig hebben
 
Ik heb nu 2x1.25, 2.5, 5, 10, 15 en net 2 van 25 besteld, heb nu vanaf 10kg bumpers wat op termijn misschien problemen kan veroorzaken wat ruimte op de bar betreft maar zie me nu ook niet onmiddelijk 200kg nodig hebben
Met deadlift low rep zit je daar redelijk snel aan.
 
Heb meestal voor elke bar een standaard startgewicht erop. 2x15kg voor bankdrukken en squat als warming up, daarna aanvullen met 10 en later 5jes.
Andere bar ligt altijd 20kg op voor bor en deadlift.
Andere barren zoals EZ, triceps en cable cross ligt ook altijd 10kg schijven op en vul ik per set aan met 5jes.
 
Shhhhh! Ik wil het niet horen, kost nu al zoveel geld :roflol:
(Paar kleinere goedkope stalen schijfjes langs de bumpers als het zover is :p)
 
Is inderdaad schandalig dat er niet aan alle mensen gedacht is die met bands trainen of enkel cardio kunnen doen... :trollface:
Waar staat dat ik enkel op die manier kan trainen?🤔😒
 
20's ipv 25 gebruiken omdat het er vetter uitziet.
 
Waar staat dat ik enkel op die manier kan trainen?🤔😒
Zeg ik niet, is in de hoop dat anderen die wel zo trainen dit lezen en er niet mee kunnen lachen :dunno: :D
 
1,25

Doorgaans 5, 10 en 20. 40 alleen bij Leg Press en DL.

(15 & 25 lijken me compleet overbodig)
 
15 eigenlijk nooit. Compound oefeningen pak ik meestal 20 of 25. Isolatieoefeningen dan juist weer 10 of 5 kg aan schijven...
 
De 25kg schijven alleen om de leg press vol te laden, verder gebruik ik die nooit.
 
Back
Naar boven