XXL Nutrition

Welke halterstang is nou beter? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fromthescratch

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
17
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
68kg
Eeej mensen, ik heb nog geen echte goede info over halterstangen kunnen vinden, behalve dat die van kroon niet zo goed is....
Dus welke van deze drie is nou de beste:

http://www.fitness-seller.nl/produc...ionele-halterstang-chroom-50-mm-x-185-cm.html

http://www.muscle-power.nl/index-home/halterstangen.html (degene van 1,83)

http://www.helisports.nl/gewichten/Kroon-Olympische-halterstang-(180-cm).html



En tevens vroeg ik mij af, kun je elk van deze halterstangen gebruiken voor deze halterschijven?

http://www.fitness-seller.nl/produc...schijven-Rubber-Gripper-Powertec---50-mm.html

Alvast bedankt!
 
Ik heb die van Helisport (kroon) en dan de standaard 220 cm, en bevalt me prima, max 100 kg tot nu toe gebruikt.
 
Voor zijn prijs is die kroon barbell toch wel kickass ze

edit: zie net dat het de 180cm barbell in je link is en niet de 220 cm versie.

kroon barbell rolt wel ni zo smooth als zijn fitness seller tegenhanger
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor die van Fitness-seller gaan maar dan de gewone variant en niet de chromen.
 
Train regelmatig met de 220cm kroon én die van fitness seller.
Die van Kroon vind ik leuker aanvoelen (iets dikker), iets meer belastbaar, en weegt ook netjes 20kg.
 
Train regelmatig met de 220cm kroon én die van fitness seller.
Die van Kroon vind ik leuker aanvoelen (iets dikker), iets meer belastbaar, en weegt ook netjes 20kg.
Die van mij woog 19,1kg:)
 
Bedoel je met gewone, de zwarte versie? En omdat et chroom verslijt of waarom?

Van een verchroomde halter kunnen stukjes loskomen, zal niet zo snel gebeuren maar is niet fijn als je dat in je oog krijgt.
Ik bedoelde idd de zwarte uitvoering.
 
Ok, dan lijkt mij de zwarte uitvoering inderdaad een goed idee, denk ook dat ik die van fitness-seller dan pak.
Ik was wel benieuwd of niemand iets wist over de halterstang van muscle-power want hij heeft wel een veelbelovende beschrijving:

Olympische halterstang 183 cm
15.9 kg

Halterstang: 183 cm
Tussenmaat: 127 cm
sleeve: 28 cm

Originele olympische halterstang,
gewicht 15,9 kgs,
in chromen uitvoering;
belastbaar tot 318 kgs.

€ 85.00 (excl. sluitringen)

http://www.muscle-power.nl/index-home/halterstangen.html

Maar ik vind het vreemd datje voor 85 euri een halterstang belastbaar tot 318 kilo kan krijgen?
 
Heeft die kroon nu wel of geen grip in het midden?
op de kleine foto wel maar de vergroting niet.
 
Ook ik heb het me al eens afgevraagd.
Temeer daar ik de 200kg op de stang nog wel eens benader.

Bij Fitness-Seller zeiden ze dat met 200kg er een nog steeds een marge op zit ; hoeveel dat was wisten ze niet, maar 15-20 kg zeker.

Je ziet wel vaker dat men voorzichtig met belastbaarheid om gaat.
Mijn bank is de F-602 van Bodycraft en daar staat bij Bodycraft zelf geen maximale belastbaarheid bij, maar op een aantal sites maximaal 275 kg.

Ik heb eerder deze week een mailtje hierover naar Bodycraft gestuurd en gevraagd waarom een Bodysolid bank een maximale capacitiet kent van 1000lbs ( 450 kg ) en mijn bank 275kg maximaal aan zou kunnen .
Dit was het antwoord :

Same capacity rating. Our bench is made in Taiwan at the same factory that has been building it for 16 years. The Body Solid bench is now built in China, just for the last few years.
Good luck!



Wat betreft die verschillen in stangen zou Fitness-Seller hier misschien meer opheldering over kunnen geven.
Ik zou een sterkere stang liever bij Fitness-Seller bestellen.

Is wel raar dat de Barbarian Line zeker 400kg aan kan,maar dat F-S geen stangen heeft die dat gewicht kunnen dragen.....:lifter:
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb het me al eens afgevraagd.
Temeer daar ik de 200kg op de stang nog wel eens benader.

Bij Fitness-Seller zeiden ze dat met 200kg er een nog steeds een marge op zit ; hoeveel dat was wisten ze niet, maar 15-20 kg zeker.

Je ziet wel vaker dat men voorzichtig met belastbaarheid om gaat.
Mijn bank is de F-602 van Bodycraft en daar staat bij Bodycraft zelf geen maximale belastbaarheid bij, maar op een aantal sites maximaal 275 kg.

Ik heb eerder deze week een mailtje hierover naar Bodycraft gestuurd en gevraagd waarom een Bodysolid bank een maximale capacitiet kent van 1000lbs ( 450 kg ) en mijn bank 275kg maximaal aan zou kunnen .
Dit was het antwoord :

Same capacity rating. Our bench is made in Taiwan at the same factory that has been building it for 16 years. The Body Solid bench is now built in China, just for the last few years.
Good luck!



Wat betreft die verschillen in stangen zou Fitness-Seller hier misschien meer opheldering over kunnen geven.
Ik zou een sterkere stang liever bij Fitness-Seller bestellen.

een stang heeft zeker een over capaciteit, ik zou voor zeker gaan en een kwalitatief beter stang kopen. weet niet of je de stang met gewichten er aan ook wel laat vallen ?
 
Die belastbaarheid is toch ook een vaag begrip lijkt me. Het aangegeven gewicht is dus de max wat je aan schijven erop mag hebben, maar je gaat hem altijd dynamisch belasten. Dus de grootte van de marge zal mede afhangen van de prijs en wat de fabrikant normaal gebruik vindt. Droppen met max gewicht van heuphoogte? Droppen van max gewicht van schouders? Droppen van max gewicht van overhead? Etc.

Als je er echt mee gaat smijten zou ik geen budgetding kopen, die gaat vast en zeker krom.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb het me al eens afgevraagd.
Temeer daar ik de 200kg op de stang nog wel eens benader.

Bij Fitness-Seller zeiden ze dat met 200kg er een nog steeds een marge op zit ; hoeveel dat was wisten ze niet, maar 15-20 kg zeker.

Je ziet wel vaker dat men voorzichtig met belastbaarheid om gaat.
Mijn bank is de F-602 van Bodycraft en daar staat bij Bodycraft zelf geen maximale belastbaarheid bij, maar op een aantal sites maximaal 275 kg.

Ik heb eerder deze week een mailtje hierover naar Bodycraft gestuurd en gevraagd waarom een Bodysolid bank een maximale capacitiet kent van 1000lbs ( 450 kg ) en mijn bank 275kg maximaal aan zou kunnen .
Dit was het antwoord :

Same capacity rating. Our bench is made in Taiwan at the same factory that has been building it for 16 years. The Body Solid bench is now built in China, just for the last few years.
Good luck!



Wat betreft die verschillen in stangen zou Fitness-Seller hier misschien meer opheldering over kunnen geven.
Ik zou een sterkere stang liever bij Fitness-Seller bestellen.

Is wel raar dat de Barbarian Line zeker 400kg aan kan,maar dat F-S geen stangen heeft die dat gewicht kunnen dragen.....:lifter:
Opheldering waarover? Ik kan niets zeggen over de halterstangen van andere aanbieders/fabrikanten!

Hoezo zouden wij geen stangen verkopen die 400 kg aankunnen? Wij bieden halterstangen aan met 450, 700 en 1000 kg belastbaarheid ;)
 
1000kg!!:eek:
Is dat de stang in wedstrijduitvoering?
 
Ok najah kijk, ik ga der niet mee gooien, gewoon fatsoenlijk bankdrukken en beetje squaten met weinig gewicht (durf niet veel alleen op mijn kamertje). Dus de 50mm x 185cm van fitness-seller lijkt mij degene die ik moet hebben, alleen is die momenteel niet leverbaar :(
 
Opheldering waarover? Ik kan niets zeggen over de halterstangen van andere aanbieders/fabrikanten!

Hoezo zouden wij geen stangen verkopen die 400 kg aankunnen? Wij bieden halterstangen aan met 450, 700 en 1000 kg belastbaarheid ;)

Excuseer mij , maar de topic ging over Olympische stangen van 180-185.
Die zie ik niet op de F-S site staan voor een hogere belasting dan 200 kg.
Wel voor 220cm stangen.
 
Laatst bewerkt:
Excuseer mij , maar de topic ging over Olympische stangen van 180-185.
Die zie ik niet op de F-S site staan voor een hogere belasting dan 200 kg.
Wel voor 220cm stangen.
Aha, jij linkte mij een enkele post en niet het topic, ik had dus niet alles doorgelezen :p

De 185 cm halterstangen zijn inderdaad niet hoger belastbaar dan 200/250 kg maar wat heeft dat te maken met de belastbaarheid van Barbarian Line of Powertec toestellen? :) Op die toestellen gebruiken de meeste mensen 220 cm x 50 mm halterstangen, 185 cm passen echter inderdaad ook nog net.
 
Back
Naar boven