XXL Nutrition

Welke hartslaghorloge (polar,...)?

Bezoekers in dit topic

shenanigans

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 dec 2009
Berichten
2.364
Waardering
144
Ik ben opzoek naar een hartslaghorloge (polar of ander merk). Wat zijn momenteel de goede(niet al te dure) op de markt? Mijn voorkeur gaat ook uit naar deze waar een borstband niet nodig is en waar de sensor zich dus in het horloge bevindt. Zijn deze zonder borstband ook nauwkeurig? Ik heb er namelijk niet veel verstand van ....
 
Laatst bewerkt:
Zonder borstband = rommel. Als je gewoon een basis hartslagmeter zoekt kan je ook een Sigma kopen. Sigma PC 15 kost tussen de 30 en 40 euro en heeft genoeg functionaliteit buiten het weergeven van de hartslag. Anders een Polar uit de FT-serie. Een FT 1 is redelijk basic maar als je alleen het weergeven van de hartslag belangrijk vindt is het een goede keuze. Display is redelijk groot en duidelijk.
 
Heb een week terug ook de FT 1 aangeschaft. Goed afleesbaar display inderdaad en na een minuut merk je niet eens meer dat je een borstband om hebt.
 
Wat wil je er mee gaan doen?
Vaak zijn de cardio-toestellen in de sportschool Polar-compatible.
Voor hardlopen en fietsen gebruik ik Garmin 310 XT.
Kost een hoop, maar is in gebruik, imo, het beste.
Polar is goed voor cardio en hardlopen met enkel HR-registratie.

en idd een hartslagmeter zonder borstband kun je beter laten liggen
 
Ik zal deze zonder borstband links laten liggen dan. Wat ik zoek? Hij moet geen fancy gadgets hebben. Wel wil ik er het volgende op kunnen zien: hartslag (gemiddeld, min. en max.), het aantal cal. die ik verbrand en de tijdsduur van m'n cardio (een klok erop is ook handig). Ik doe mijn cardio buiten btw, want in de gym fietsen/lopen is te saai.
 
Ik heb de Polar RCX5 met gps erg aan te raden maar aangezien je een niet te dure wil kan ik je deze aaraden: Polar ft40 doet zijn erg goed en de prijs-kwaliteit verhouding is erg goed (mijn hardloop-maatje heeft deze).
 
Ik vermoed dat je haast niet fout kunt gaan.. zelfs mijn Eu 15,- dingetje van de Karwei heeft het jaren prima gedaan. (waarschijnlijk nog wel, maar ik gebruik hem niet meer, het interesseert me niet meer, ik geloof wel dat mijn hart klopt)
 
Ik heb de Polar FT1 en een Sigma van een vriendin uitgeprobeerd vond het beide prachtige apparaten. Basic maar doeltreffend, alleen kan ik niet wennen aan die borstband.
Een jaar later vertelde vertelde ze me dat de band al 2 keer stuk was gegaan en dan wordt zo'n horloge wel prijzig.

We gebruiken nu beiden een hartslag horloge dat we op deze site vonden: 2 voor de prijs van 1.
Polar of Sigma fans zullen het waarschijnlijk rommel noemen, maar ik loop er al 6 maanden mee en het ding doet het perfect:
Geen vervelende borstband die stuk kan gaan. Je legt je vinger op de lens en weet waar je aan toe bent.
Bovendien kun je het voor die prijs gemakkelijk gokken.
 
Back
Naar boven