XXL Nutrition

Welke hulpmiddelen gebruik jij bij je training? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Misschien kan dit een leuke topic worden. ben namelijk benieuwd wat men erbij gebruikt bij de training. Dus niet supps, maar meer straps of riemen.

Ik gebruik straps, riem en elleboogband. Alledrie zeer nuttig voor me.
Straps gebruik ik vaak bij rug oefeningen, riem gebruik ik vaak als ik moet staan en elleboogband gebruik ik om mijn elleboog te ondersteunen ivm een vroegere tennisarm.
Tevens gebruik ik ook een plankje onder mijn voeten bij het squaten.
 
Gebruik handschoentjes die extra verstevigd zijn bij de polsen (zwakke pols)
Riem weleens gebruikt maar niet iedere keer.
 
gebruik eigenlijk alleen handschoenen voor mijn grip ... that's all

wat doe je by the way met dat plankje voor je squats?
 
stabieler staan. Tenminste, zo voelt het :)
 
Niks, nog niet nodig. Als ik zwaarder zou gaan misschien straps of een riem. Maar tot de 150 Kg deadlift blijf ik zonder riem of straps deadliften. Rest van de oefeningen heb ik geen hulpmiddelen nodig.
 
Gebruik ook niks. Misschien wel verstandig om daar mee te beginnen, maar ben er nooit zo'n voorstander van geweest.
 
helemaal niets behalve een paar stevige schoentjes
 
- magnesium
- straps
- heel soms riem
- heel soms kniebanden
- weight belt
 
Een riem, alleen als ik max (squat, RDL en rows) of als ik wat last van mijn onderrug heb (geeft me wat vertrouwen en steun)

straps als ik met RDL het gewicht niet meer kan vasthouden (en mijn grip mijn beperking wordt)

wraps alleen als ik last van mijn polsen heb (is nu over, dus ze liggen al maanden ongebruikt in mijn tas)

handschoentjes heb ik 1 keer geprobeerd, maar mijn grip wordt minder in plaats van meer.

En ik gebruik wel eens een handdoek om de stang wat te verdikken, ten behoeve van griptraining.
 
'Zwaar' squatten of deadliften een riem,
en vroeger handschoenen tegen de eelt maar heb zonder leren trainen.
 
noppes. enige hulpmiddel is IJZER.
maar magnesium wil ik binnenkort wel eens proberen tijdens Deadlift maxen.
Soms een riem als ik weighted dips doe, om gewicht aan/in te hangen
 
Handschoentjes voor de grip op sommige gladde onderdelen.
 
straps voor tijdens het zwaarste setje deadliften.

voor de rest niks :)
 
bij zware oefeningen een riem.. verder heb ik iron grips.. straps.. knee wraps.. en natuurlijk gloves in mijn sporttas liggen :D gebruik ze allemaal regelmatig..
 
Heb tig jaren geleden ook handschoenen gebruikt, maar dat vind ik toch maar niks. Je handen gaan er ook nog naar ruiken ook nog.
 
ga ik kort door de bocht als ik zeg dat het ontzien van een bepaald lichaamsdeel mbv bijv straps bij deadlift er voor zorgt dat je rug sterker word en je grip/polsen/onderarmen niet --> lichaam uit balans?
k vind het een tegenstrijdig idee voor mezelf, ik train om sterker te worden en ik ga hulpmiddelen gebruiken die er voor zorgen dat ik op bepaalde plekken achterblijf in kracht.
train raw/function only the rest is....? :D
 
niets, train met blote handen dat vindt ik het prettigst
 
kniebanden, anders kan ik geen squat/legpress beweging doen zonder een week
daarna niet te kunnen lopen :P
 
builderB zei:
ga ik kort door de bocht als ik zeg dat het ontzien van een bepaald lichaamsdeel mbv bijv straps bij deadlift er voor zorgt dat je rug sterker word en je grip/polsen/onderarmen niet --> lichaam uit balans?
k vind het een tegenstrijdig idee voor mezelf, ik train om sterker te worden en ik ga hulpmiddelen gebruiken die er voor zorgen dat ik op bepaalde plekken achterblijf in kracht.
train raw/function only the rest is....? :D

maar als je een stang hebt die glad is van het zweet en die je bij de hogere gewichten uit je handen voelt glijden terwijl je het qua kracht wél aan kan..
 
Back
Naar boven