XXL Nutrition

Welke kettlebell voor kettlebell swings? (mbt gewicht)

Bezoekers in dit topic

Deze mensen hebben hier jaren onderzoek naar gedaan en jij komt in enkele minuten tot andere conclusies, bijzonder.
Wellicht is het verstandiger dat sommige mensen niet met bells aan de slag gaan. ;)
Appeal to authority fallacy.

Ik betrek het bij basis/decennia onderzoek naar sport training voor power adaptaties. Zelfde idee als loading voor oly lifts of jump training.

Enkel die N=1 momentopname grafiek lijkt me een gebrekkige interpretatie/conclusie.

Doe er mee wat je wilt.
 
Blijkbaar is dat reden om me in pm te beledigen en blokkeren :o

Voor wie wel nog wat verder na wil denken; zal % bodyweight zo geheel bepalend zijn terwijl juist bodyweight-power ratio voor explosieve sporten te trainen is?

Misschien dat een elite power atleet van 80kg wel max force kan produceren met meer dan 24kg. Of dat een absolute beginner van 120kg dat nog niet goed kan met 36kg.

En hoe betrekt het zich op trainen voor verschillende doeleinden? Met swings voor cardio zullen niet alle reps rond maximal force production blijven, en neem je een lichtere, voor geperiodiseert overloaden tot 90% Fmax misschien juist 100-110% van het gewicht waar je max force produceert?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben onvoldoende kennis om eender wie gelijk te geven
You guys all make sense.
 
De kettlebell is nog steeds niet geleverd. Product uit Amerika op 2 dagen geleverd....maar uit Nederland duirt het minstens 5 a 7 dagen....
 
Wetenschappelijke artikels zijn ook niet altijd heilig, ikzelf ga liever uit van de praktijk.
 
Gewoon in de doe het zelf om de hoek 3 buisjes met schroefdraad op fixen, 1 van 50 CM 2 van 10-15 CM, 1 t-stuk en ene stop en je kan swings doen naar believen...kost je geen 20 euro
 
Back
Naar boven