Fitness Seller

Welke koolhydraten? Pré, Post en Intra workout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DutchSoldier

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
520
Waardering
65
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Welke koolhydraten zijn het beste om te nemen tijdens de training/voor de training en na de training?

Op dit moment eet ik gewoon meestal een maaltijd voor mijn training en daar zit dan vaak zilvervliesrijst, aardappelen of volkoren pasta als koolhydraten bij.
Na mijn training neem ik een eiwit shake met Perfect Oats.
En tijdens mijn training neem ik op dit moment geen koolhydraten.

Raden jullie nog andere koolhydraten aan? En moet ik ook nog eventueel koolhydraten tijdens de training nemen en zo ja welke?

Overigens train ik soms aardig lang tot wel 2 uur maximaal. :rolleyes:
 
Imho kun je zowel intra- als postworkout snel absorberende koolhydraten tot je nemen. Denk bijvoorbeeld aan iets van dextrose, maltodextrine of waxy maize.
 
Imho kun je zowel intra- als postworkout snel absorberende koolhydraten tot je nemen. Denk bijvoorbeeld aan iets van dextrose, maltodextrine of waxy maize.

waxy maize nemen dextrose als laatste optie
karbolyn is het beste omdat het licht is en niet op je maag licht
 
Doe gewoon geen carbs tijdens trainen, je loopt toch geen marathon?
 
Doe gewoon geen carbs tijdens trainen, je loopt toch geen marathon?

Nee, ik loop geen marathons :p

---------- Toegevoegd om 06:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:25 ----------

Maar IPV Perfect Oats kan ik beter snelle carbs nemen na het trainen?
 
Ja.
Na je training waxy maize of vitrago icm whey.
Uur daarna een eiwitrijke maaltijd icm complexe carbs.

Tijdens je training geen insuline piek creëeren. Als je voeding op orde is, is je glycogeen voorraad voldoende om tijdens je training energie te geven.
 
Op dit moment ben ik wel aan het cutten en eet ik nauwelijks koolhydraten over de hele dag. Alleen koolhydraten voor- en na mijn training. Is het dan misschien wel slim om ook tijdens de training koolhydraten te nemen?
 
wanneer je tijdens de workout GEEN hongerklop krijgt heb je GEEN extra KH nodig
Pre en postmaaltijd volstaan..
 
Ik vind het heerlijk om tijdens de training highly branched cyclic dextrin te combineren met aminozuren. Bevalt me heel goed en veel krachtsporters pakken dit tijdens de training :) Lost veel beter op dan een prijzige vitargo.
 
Ik vind het heerlijk om tijdens de training highly branched cyclic dextrin te combineren met aminozuren. Bevalt me heel goed en veel krachtsporters pakken dit tijdens de training :) Lost veel beter op dan een prijzige vitargo.

Waar haal je dat? Bij Bulkpowders?
 
Cyclic is toch cluster dextrine? Dat is idd een fijn middel.
 
Weet iemand het verschil tussen Waxy maize, dextrine en Vitargo? Wat geeft jullie voorkeur?
 
Dextrine en vitargo verschillen qua "werking" niet veel van elkaar. Op papier zou dextrine een suiker zijn en vitargo niet. Doch doen ze het zelfde.

Ik zelf gebruik vitargo icm pepto pro direct na de training.
 
Waar haal je dat? Bij Bulkpowders?
Eerst bij MyProtein. Ik wilde het eens proberen na de vele positieve recensies op internet. en sindskort heeft B&F het ook. Die ga ik bij de eerst volgende bestelling meenemen. Ze hebben de Japanse kwaliteit (dat is waar de originele Dextrine ook weg komt), dus ga die ook proberen:cool: Die is ook nog eens 2eu goedkoper en sneller geleverd.
 
Dextrine en vitargo verschillen qua "werking" niet veel van elkaar. Op papier zou dextrine een suiker zijn en vitargo niet. Doch doen ze het zelfde.

Ik zelf gebruik vitargo icm pepto pro direct na de training.

Waarom Pepto Pro en geen whey?
 
Waarom Pepto Pro en geen whey?
PeptoPro is gehydroliseerde Micellar Casein. Door hydrolyse is het product enorm snel opneembaar. PeptoPro staat erom bekend vanwege zijn hoge di- en tripeptide gehalte na hydrolyse, wat direct het herstel bevordert.

Even van google geplunderd:
Van alle peptides worden de di- en tripeptides het snelste opgenomen vanuit de darmen de bloedbaan in. Maar de hoogste opname van aminozuren vanuit de bloedbaan de spieren in wordt niet bepaald door het gehalte van di- en tripeptiden in je eiwithydrolisaat. Allereerst wordt de spieropname van aminozuren bepaald door activatie van de spieren. Train je niet dan worden de snel geabsorbeerde peptiden/aminozuren opgenomen door andere weefsels met een sneller metabolisme (darmen, lever etc.).
 
Omdat het snelle absorptietijd heeft, licht verteerbaar, ligt niet zwaar in de maag etc.
 
Dextrose is volgends mij ook een prima en goedkope optie. Volgens onderzoeken werkt Waxy maize volgens mij niet beter dan dextrose.
 
Dextrose is volgends mij ook een prima en goedkope optie. Volgens onderzoeken werkt Waxy maize volgens mij niet beter dan dextrose.
Welke onderzoeken?
 
Back
Naar boven