XXL Nutrition

Welke kwark (platte kaas) zou jij nemen?

Bezoekers in dit topic

Lorry F Baby

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
16%
Geachte heren bodybuild experts,

Een vriendelijke vraag van een voeding-noob:

Welke kwark is optimaal?

Optie A (Volle Platte Kaas)

Voedingswaarden per 100g:

Energiewaarde 114kcal
Eiwitten 7g
Vetten 8,5g

Optie B (Verse Kaas Mager)

Voedingswaarden per 100g:

Energiewaarde 55kcal
Eiwitten 10,8g
Vetten 0,3g

Ik ben geneigd om te denken dat degene met de meeste eiwitten de beste optie is? Ik vind het wel raar dat magere kaas meer eiwitten heeft dan volle. Ik heb hier ook al enkele keren gelezen dat "vetten" ook vrij belangrijk zijn.. daarom dat ik het dus even niet weet.

Uw hulp wordt alvast gewaardeerd!

Degene die (1) jij het lekkerst vindt en die (2) het beste in je schema past

Indien 1 of 2 beide of afzonderlijk niet opgaan, neem je geen kwark.

Hangt af van heb je die vetten in de volle platte kaas/kwark nodig? Eet je ong aan een 1gr per kg lichaamsgewicht aan vet?

Hangt af van heb je die vetten in de volle platte kaas/kwark nodig? Eet je ong aan een 1gr per kg lichaamsgewicht aan vet?

Momenteel is mijn vet-inname eerder laag te noemen. Misschien dan toch best voor de volle gaan.

Hartelijk dank voor de replies jongens.

Ik eet de volle in mijn bulk en de magere in de cut.volle is veel lekkerder vind ik.

Ligt inderdaad aan je schema. Ik zou zelf voor B gaan, omdat ik vetten liever uit andere (lekkerdere) bronnen haal.

De magere, omdat die meer eiwit bevat. Platte kaas eet men vooral voor de (trage) eiwitten.
Vetten haal je uit noten etc...

Die van de Albert Heyn in die vierkante bakjes, want die passen het meest efficiënt in de koelkast en smaken ook niet verkeerd ook in tegenstelling tot sommige ronde bakjes die ik ruim minder lekker vind.

Oh en mager. Ik eet ze om de eiwitten, niet om de calorieen.

B, kwark neem ik puur en alleen voor de eiwitten.

Back
Naar boven