AndroidHealthClinic

Welke leeftijd?

Bezoekers in dit topic

Leontheone

Novice
Lid geworden
21 mei 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
1%
Goedendag allemaal,

Ik zat me zo af te vragen, wat is nou de beste leeftijd om te beginnen met fitness(krachttraining)? En met weke supplementen?
Ik ben zelf 17 jaar (volgende week 18)187 (uitgegroeid denk ik misschien nog n paar centimeter). Ik heb van iemand gehoord dat creatine voor 17 jaar niet best is klopt dit? Wel eiwitten en mass protection.
Is 17 jaar een goede leeftijd?

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ja 17 is een goede leeftijd. Creatine zit ook in normale voeding zoals rood vlees dus zeggen dat dit slechti s voor een bepaalde leeftijd is onzin.
Ja eiwitten moet je veel eten. Mass protection wat is dat voor een beest?
 
Iemand zei dat je op deze leeftijd nog zelf aanmaakt en als je dat bij gaat vullen dat dan het verminderd of zelfs stopt
 
Iemand zei dat je op deze leeftijd nog zelf aanmaakt en als je dat bij gaat vullen dat dan het verminderd of zelfs stopt
Ik zou als ik jou was even gaan inlezen in deze materie!
 
Dus het kan gewoon?
 
Iemand zei dat je op deze leeftijd nog zelf aanmaakt en als je dat bij gaat vullen dat dan het verminderd of zelfs stopt
Neen, klopt niet. Creatine wordt gevormd uit enkele aminozuren ( glycine , arginine en methionine ). Deze zitten ook gewoon in voeding dus ongeacht je leeftijd zal er altijd wat creatine in je lichaam zitten. Deze mythe is waarschijnlijk afkomstig van de brofessors in de gym die denken dat creatine anabolen zijn.
Ik zou als ik jou was eens beginnen met de basisprincipes van bodybuilding en krachttraining te leren. Want wat je voor bullshit hoort in de doorsnee gym hou je niet voor mogelijk.
 
Klopt gehoord van iemand van de gym;) bedankt voor u hulp!
 
Dus het kan gewoon?
Ja je kan creatine nemen, maar als beginnende krachtsporter zal het je weinig extra opleveren. Pas als je een degelijke krachtbasis hebt opgebouwd zal creatine echt een verschil maken.
Zoals ik al zei creatine zit ook in voeding zoals biefstuk, de dagelijkse inname is ongeveer 1 gram en dit is voor een beginner zo goed als voldoende. Eens je al wat meer gewicht aan het verschuiven bent kan creatine zeker een verschil maken. Maar je bent vrij om er direct van dag 1 mee te beginnen, zeker niet gevaarlijk/schadelijk als je de JUISTE hoeveelheden inneemt ( eerst laadfase denk ik en dan paar gram per dag ).
 
Oké, super bedankt voor de hulp!
 
Ja 17 is een goede leeftijd. Creatine zit ook in normale voeding zoals rood vlees dus zeggen dat dit slechti s voor een bepaalde leeftijd is onzin.
Ja eiwitten moet je veel eten. Mass protection wat is dat voor een beest?

Waarom is 17 een goede leeftijd? Waar ligt de grens 16 15 14 13 12 11 10? Ik zou zeggen je kan er niet jong genoeg mee beginnen.
 
Waarom is 17 een goede leeftijd? Waar ligt de grens 16 15 14 13 12 11 10? Ik zou zeggen je kan er niet jong genoeg mee beginnen.
Ik antwoord gewoon op zijn vraag, het is geen algemene stelling dat je pas vanaf 17 zou moeten beginnen.
 
Ja je kan creatine nemen, maar als beginnende krachtsporter zal het je weinig extra opleveren. Pas als je een degelijke krachtbasis hebt opgebouwd zal creatine echt een verschil maken.
Zoals ik al zei creatine zit ook in voeding zoals biefstuk, de dagelijkse inname is ongeveer 1 gram en dit is voor een beginner zo goed als voldoende. Eens je al wat meer gewicht aan het verschuiven bent kan creatine zeker een verschil maken. Maar je bent vrij om er direct van dag 1 mee te beginnen, zeker niet gevaarlijk/schadelijk als je de JUISTE hoeveelheden inneemt ( eerst laadfase denk ik en dan paar gram per dag ).

Niet om te bashen en ben het verder helemaal met je eens maar oplaadfase voor creatine is al achterhaald
 
Ik antwoord gewoon op zijn vraag, het is geen algemene stelling dat je pas vanaf 17 zou moeten beginnen.

Ik vraag jou ook wat. Je geeft geen enkel argument voor je stelling. Ben nieuwschierig naar argumenten.
 
Ik vraag jou ook wat. Je geeft geen enkel argument voor je stelling. Ben nieuwschierig naar argumenten.
Nieuwschierig? Serieus man? Sorry maar daar ga ik niet op in.
 
Niet om te bashen en ben het verder helemaal met je eens maar oplaadfase voor creatine is al achterhaald
Kan idd zijn, heb nog nooit creatine als supplement ingenomen dus ik weet het niet :D.
Mag ik wel vragen welke bronnen je daarvoor hebt?
 
Ja je kan creatine nemen, maar als beginnende krachtsporter zal het je weinig extra opleveren. Pas als je een degelijke krachtbasis hebt opgebouwd zal creatine echt een verschil maken.
Dat is onzin, beginners hebben wel degelijk baat bij creatinesuppletie.
 
Dat is onzin, beginners hebben wel degelijk baat bij creatinesuppletie.
Akkoord, ik bedoelde meer dat beginners ongeacht extra creatine zowiezo enorme krachtgains kunnen maken, terwijl bij gevorde/elite krachtsporters creatine die extra paar kilo's kan betekenen.
Maar je hebt gelijk, ik had het beter anders geformuleerd.
 
Akkoord, ik bedoelde meer dat beginners ongeacht extra creatine zowiezo enorme krachtgains kunnen maken, terwijl bij gevorde/elite krachtsporters creatine die extra paar kilo's kan betekenen.
Maar je hebt gelijk, ik had het beter anders geformuleerd.
Zelfde geldt voor een heleboel andere zaken omtrent trainen. Waarom zou je niet als beginner zaken gelijk al optimaal trekken? Zul je alleen maar eerder je doelen mee behalen.
 
Zelfde geldt voor een heleboel andere zaken omtrent trainen. Waarom zou je niet als beginner zaken gelijk al optimaal trekken? Zul je alleen maar eerder je doelen mee behalen.
Omdat ik creatine beschouw als cheaten :trollface:. Omdat ik er veel ken die direct zijn begonnen met creatine nemen, maar hun voedingsschema en trainingschema trekt op geen zak.
Achteraf komen ze dan klagen dat het niet werkt en blablabla. Ik beschouw training en voeding als de basis, supplementen nemen kan maar dan moet de rest wel eerst op orde zijn.
Tenslotte kan je ook heel ver komen zonder supplementen. Maar je hebt gelijk je zal sneller je doelen behalen, Persoonlijk vind ik gewoon dat je niet iets moet nemen als je niet eens weet wat het doet, helaas is dat ook voor creatine vaak het geval. Van gevorde krachtsporters verwacht ik wel dat ze op zen minst de basiskennis bezitten.
 
Back
Naar boven