Fitness Seller

Welke leeftijd?

Bezoekers in dit topic

Omdat ik creatine beschouw als cheaten :trollface:. Omdat ik er veel ken die direct zijn begonnen met creatine nemen, maar hun voedingsschema en trainingschema trekt op geen zak.
Achteraf komen ze dan klagen dat het niet werkt en blablabla. Ik beschouw training en voeding als de basis, supplementen nemen kan maar dan moet de rest wel eerst op orde zijn.
Tenslotte kan je ook heel ver komen zonder supplementen. Maar je hebt gelijk je zal sneller je doelen behalen, Persoonlijk vind ik gewoon dat je niet iets moet nemen als je niet eens weet wat het doet, helaas is dat ook voor creatine vaak het geval. Van gevorde krachtsporters verwacht ik wel dat ze op zen minst de basiskennis bezitten.
Vandaar ook de geen eiwitten voor je 18 bent natuurlijk.
 
Voor krachttraining staat geen leeftijd.

Voor gewicht heffen is het wijs om pas na de groeispurt te beginnen. Ik ben begonnen met 15 jaar en heb geen problemen ondervonden, behalve dom en naief zijn en achterlijke trainers geloven jarenlang.

Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk.

Geloof dat nou maar.
 
Voor krachttraining staat geen leeftijd.

Voor gewicht heffen is het wijs om pas na de groeispurt te beginnen. Ik ben begonnen met 15 jaar en heb geen problemen ondervonden, behalve dom en naief zijn en achterlijke trainers geloven jarenlang.

Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk. Supplementen zijn niet noodzakelijk.

Geloof dat nou maar.

Heb je hier bewijs voor?
 
Noem 1 voedingssupplement dat u gebruikt, waar u niet mee wilt stoppen, omdat dat zou resulteren in het volledige verlies van alle opgebouwde kracht ?
Ik doel niet op supps maar op de claim inzake trainen na groeispurt!
 
  • Like
Waarderingen: 13j
Wat is er precies achterhaald aan?

Sorry ik verwoord het verkeerd. Hier leggen ze het beter uit.
je hoeft niet per se creatine op te laden. Je lichaam kan maar een beperkte hoeveelheid creatine verwerken en de rest plas je automatisch uit. Door een oplaadfase te gebruiken, kan het zijn dat je spieren net iets sneller verzadigd raken waardoor je eerder resultaat merkt van een creatinekuur [1]. Echter, na een week is het verschil in spierkracht al niet meer merkbaar en bereik je een vergelijkbaar effect als je het langzaam opbouwt met 2-5 gram [2].

Preen, D., Dawson, B., Goodman, C., Beilby, J., & Ching, S. (2003). Creatine supplementation: A comparison of loading and maintenance protocols on creatine uptake by human skeletal muscle. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 13(1), 97-111.

PS
correct me if i'm wrong.
Een 6VWO'er die geïnteresseerd is in biologie heeft minder kennis dan de grote Galen XD
 
Sorry ik verwoord het verkeerd. Hier leggen ze het beter uit.
je hoeft niet per se creatine op te laden. Je lichaam kan maar een beperkte hoeveelheid creatine verwerken en de rest plas je automatisch uit. Door een oplaadfase te gebruiken, kan het zijn dat je spieren net iets sneller verzadigd raken waardoor je eerder resultaat merkt van een creatinekuur [1]. Echter, na een week is het verschil in spierkracht al niet meer merkbaar en bereik je een vergelijkbaar effect als je het langzaam opbouwt met 2-5 gram [2].

Preen, D., Dawson, B., Goodman, C., Beilby, J., & Ching, S. (2003). Creatine supplementation: A comparison of loading and maintenance protocols on creatine uptake by human skeletal muscle. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 13(1), 97-111.

PS
correct me if i'm wrong.
Een 6VWO'er die geïnteresseerd is in biologie heeft minder kennis dan de grote Galen XD
Uit m'n boek het argument om gewoon te laden:
Hoewel veel studies een laadfase hanteren, is deze echter niet per se benodigd om de spieren te verzadigen met creatine. Ook met een lagere dosering van slechts 3 g per dag wordt eenzelfde niveau van verzadiging bereikt [229]. Het duurt in dat geval echter langer, namelijk zo'n vier weken. Een laadfase zorgt dus voor een snellere verzadiging van de spieren. Bovendien zijn er aanwijzingen dat het effect van creatine na zo'n twee tot drie maanden vermindert [123]. Zo zou het verhoogde creatineniveau in de spieren na die periode weer afnemen. Bijgevolg zou het aan te raden kunnen zijn om de spieren zo snel mogelijk te verzadigen.
 
Ik doel niet op supps maar op de claim inzake trainen na groeispurt!

Oh...

Waarom moet ik bewijzen dat het wijs is om te wachten met gewichtheffen NA groeispurt terwijl ik het zelf niet deed en geen problemen ondervond ?

Dat zou raar zijn.. en hypocriet.
.
Toen ik als 14 jarige bij de fitness lid wilde worden zeiden ze dat ik moest wachten tot minimaal 16, of tot na mijn groeispurt. Er is ook verteld waarom maar het is 12 jaar geleden. Iets met vergroeingen en kraakbeen. Ook in een van de oude strongman boeken staat er ook iets over in.

Maare nog even wat over je commentaar... als je goed leest zie je dat ik helemaal niks claim, en ik zie ook geen meerwaarde voor dit topic om er verder over in te gaan
 
Laatst bewerkt:
Vandaar ook de geen eiwitten voor je 18 bent natuurlijk.
Nee dat is ook cheaten :D. Ik twijfel er trouwens over om jouw boek over supplementen aan te schaffen dus als je nog geld wilt aftroggelen hou je mij beter te vriend :D:D.
 
Oke papagaai dan maar lekker verder :hamer:
Ik papegaai juist niks meneer, ik zeg dat krachttrainen op 17 jaar geen probleem is simpelweg omdat ik onvoldoende wetenschappelijke bewijzen heb gevonden die het tegendeel bewijzen.
Ik ben trouwens zelf 20 en heb spijt dat ik niet op 17 begonnen ben. Toch bedankt om de zaag uit te hangen.
 
Het wordt duidelijk een warme week :popcorn:
 
Back
Naar boven