MuscleMeat

Welke loopband kopen voor thuisgebruik? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
24 aug 2020
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
86kg
Vetpercentage
38%
Beste mensen,

Nieuwe lid hier. Ik zal maar gelijk met het deur in huis vallen. Ik wil afvallen, gewoon puur afvallen. Van werk naar huis komen en daar gaan rennen.

Ik heb dus een loopband nodig voor thuisgebruik.

Budget tot max 650,-
Anders huren of leasen tot max 70 EUR per m.

Wat raden jullie mij aan?

Ik zoek iets waarbij ik ook mijn hartslag kan zien en peilen.
Liefst ook met helling mogelijkheid.
Minimaal 2 PK (meer is beter).

Bedankt beste mensen.
 
Als je in de gym kijkt zijn die loopbanden snel kapot/hebben regelmatig onderhoud nodig.
Zijn regelmatig online veilingen van cardio toestellen ook kan je misschien een koopje mee doen.
 
Schoenen kopen en buiten gaan lopen. :)
Garmin horloge erbij en klaar voor 300ish
Beste wat je kan doen

Ja, maar er is corona. Straks hoest of niest iemand 40 seconden geleden met corona voor mij en ik adem dat in met mijn dunne-piepende-astma longen.
 
Ja, maar er is corona. Straks hoest of niest iemand 40 seconden geleden met corona voor mij en ik adem dat in met mijn dunne-piepende-astma longen.
Oke ja jij werkt alleen kan ik hieruit opmaken? Komt verder niet buiten?

Het is de buitenlucht he dus blijft het niet zo lang hangen het waait behoorlijk. Maar goed dan kan je beter gaan fietsen minder belastend voor jou aangezien je Atsma hebt
 
Ja, maar er is corona. Straks hoest of niest iemand 40 seconden geleden met corona voor mij en ik adem dat in met mijn dunne-piepende-astma longen.

Dan kan je dus ook niet naar de supermarkt om eten te kopen en als je geen eten hebt thuis val je vanzelf wel af -> geen loopband meer nodig. Probleem opgelost!
 
  • Like
Waarderingen: taft
Weinig zullen hier volgens mij een loopband is huis hebben. Ik kan je alleen helpen om dat geld lekker in je zak te houden ;)

Weet niet hoeveel overgewicht je hebt maar hoe meer overgewicht hoe langzamer je hardlopen kunt opbouwen. Je knieën krijgen dan gigantische dreunen te verwerken. Fietsen, zwemmen, wandelen, roeien is dan 'veiliger' vind ik. Een druk die je gemakkelijk kunt regelen of minder is en dus een snellere opbouw met minder kans op blessures. Spinfiets en roeimachine kun je prima voor een leuk bedrag ergens op de kop tikken en het is kleiner in huis.

Als je zo bang bent voor corona dan doe je toch gewoon een mondkapje op? Ik ga nou juist naar buiten omdat goed geventileerde plaatsen de kleinste kans hebben. Althans dat is de waarheid die ik geloof ;)
 
Laatst bewerkt:
Zeker met overgewicht, ga gewoon wandelen, buiten!

Spinfiets, row erg, crosstrainer, hometrainer (old skool fiets)
Schoenen kopen en buiten gaan lopen. :)
Garmin horloge erbij en klaar voor 300ish
Beste wat je kan doen
Eens, al is een horloge met hartslagmeter (evt via band) nog goedkoper en al niet eens nodig.
 
Zeker met overgewicht, ga gewoon wandelen, buiten!

Spinfiets, row erg, crosstrainer, hometrainer (old skool fiets)

Eens, al is een horloge met hartslagmeter (evt via band) nog goedkoper en al niet eens nodig.

Ja pure overkill, want uit ervaring berekenen apps als MyFitnessPal op basis van je lengte/gewicht na invoer van tijd en intensiteit je verbruikte kcal ook erg goed. graaatisch :D

De vraag welke loopband blijft maar onbeantwoord, niemand hier een loopband thuis ;) ?
 
De vraag welke loopband blijft maar onbeantwoord, niemand hier een loopband
Soms, en zonder toelichting van TS houd ik die mogelijkheid open dat dit hier niet het geval is, is het zo dat als er geen antwoord en of ander reacties komen op een vraag, dat de vraag misschien beter kan of dat achterliggende informatie is nodig is voor een goed of beter antwoord.

Een beginner die vraagt of ie t schema van deze bodybuilder of die powerlifter moet volgen zal ook te horen krijgen dat ie maar eens aan een beginnersschema moet gaan denken.
 
Als je op marktplaats in de fitness categorie kijkt zijn schijven en barbells, etc. zeldzaam, maar staat de hele categorie vol met loopbanden en fietsen. Als er iets is wat ik niet nieuw zou kopen zijn het wel de veel tweedehands aangeboden cardio apparaten.
 
Als je op marktplaats in de fitness categorie kijkt zijn schijven en barbells, etc. zeldzaam, maar staat de hele categorie vol met loopbanden en fietsen. Als er iets is wat ik niet nieuw zou kopen zijn het wel de veel tweedehands aangeboden cardio apparaten.

Want? Persoonlijk zou ik niet huiverig zijn van een cardio apparaat zonder electronica (spinfiets, roeimachine) van marktplaats. Als je ze direct van een fitness studio koopt dan zou ik extra goed alles checken en eigenlijk helemaal liever niet daar halen. Er zijn ook grote groepen beginners die met een goed budget zo'n ding kopen, 3 jaar stof erop laten liggen en dan 'dat ding uit de weg willen'. Dan heb je een als nieuw apparaat voor een prikkie, maar dus wel met je gezonde verstand alles goed nakijken...
 
Back
Naar boven