AndroidHealthClinic

Welke methode is geeft nou het beste resultaat qua gains voor de armen?

Bezoekers in dit topic

Pusher12

Cool Novice
Lid geworden
28 nov 2016
Berichten
105
Waardering
0
Ervan uitgaande dat de voeding op orde is, welke methode geeft dan het beste resultaat qua gains voor de armen?

Is dat:

- 21's de gehele training
- dropsets de gehele training
- 100's
- of een andere methode?
 
Guide to big arms:

Stap 1: zorg voor een kcal overschot. (en zorg dat je eiwitten genoeg zijn)
Stap 2: Train zo zwaar mogelijk, met de juiste vorm en zorg voor zo'n 10 tot 15 werksets per week (zo'n 6 tot 12 reps tot failure)
Stap 3: Zorg dat je spieren genoeg rust krijgen.

If all else fails, injecteer een boatload aan trenbolone ace + testosteron.

Succes. (laatste is semi srs)
 
Concurrent Undulating Periodisation - Lees er maar alles over! Zeer handig als je niet een beginner bent.
 
Reps doen op circa 80% van je 1 RM

Genoeg rust nemen tss sets en niet pompen als een halvegare
 
Hier kan je veel verschillende antwoorden verwachten...
Ik ken zelfs jongens die heel weinig apart armen trainen en toch goede guns hebben.
Persoonlijk wissel ik regelmatig af en voer af en toe periodes in waar ik een dag enkel armen train.
Op arm dagen doe ik gemiddeld 12 sets voor zowel bi- als triceps
Train ik ze na borst of rug doe ik er 6 tot 8
Rep range wissel ik ook af maar blijf tussen de 6 en 15 reps
Heb ooit ook die 21 methode en high reps getest maar gaf maar weinig tot geen resultaat
Jammer genoeg behoren mijn armen niet tot mijn sterkste punten :(
 
Deze arm oefening lijkt wel een goede 'gainer''!

 
Wat mij betreft, zoek eens op POF (position of Flexion)
 
Gewoon dumbbell curls maar je handpalm naar voren gericht in de onderste positie.
Curl en knijp bovenin je biceps maximaal. Naar beneden en dan je triceps aanspannen.

 
Consistent trainen
 
Deze arm oefening lijkt wel een goede 'gainer''!


Deze armoefeningen die ik onlangs gepost heb, zie ik dat Mike Chang de tricep dips op een andere manier doet (hij plaatst zijn vingers naar buiten)

Wat zijn nou de ideale tricep dips? Hoe hij zijn vingers plaatst of moeten de vingers naar voren wijzen?

Of maakt het echt helemaal geen ruk uit? ;)
 
21 voor de biceps, zie ik weleens vaker in de sportschool. Zou meer waarde hebben voor de schouder. Ben zelf fan van concentration curl op een bankje.

Voor triceps overigens gewoon dippen en zware skull crushers.
 
21 voor de biceps, zie ik weleens vaker in de sportschool. Zou meer waarde hebben voor de schouder. Ben zelf fan van concentration curl op een bankje.

Voor triceps overigens gewoon dippen en zware skull crushers.

Thanks voor je antwoord!

Maar wat denk jij van die bi en triceps training die Mike Chang laat zien op het filmpje?
Hij doet constant 4 sets, maar op internet lees ik dat de 3 sets van 10 reps voldoende is voor je upperbody?


P.S. Ik train graag 3x per week full body, dus het moet ook in mijn full body training passen.
 
Thanks voor je antwoord!

Maar wat denk jij van die bi en triceps training die Mike Chang laat zien op het filmpje?
Hij doet constant 4 sets, maar op internet lees ik dat de 3 sets van 10 reps voldoende is voor je upperbody?


P.S. Ik train graag 3x per week full body, dus het moet ook in mijn full body training passen.
Ik zou niet teveel blindstaren op de filmpjes van Mike Chang. Bij driemaal fullbody zou ik eerder aan de hand van je gehele trainingsschema beoordelen hoeveel sets en reps je als losstaande oefening / bodypart moet pakken. Over het algemeen is 3x10 voldoende.
 
In mijn geval-grotere armen-meer benen trainen en incline. curls
 
Voor mij persoonlijk:
Triceps: dips (verzwaard met schijven) tussen 2 bankjes, drop-down sets tot failure. Daarna rope overhead tricep extension of rope triceps pulldown.
Biceps: preacher curls (EZ-bar); daarna dan dumbbell curls (afwisselend: handpalm naar voren, zottman curls, hammer curls, eindigend met drop-down setje tot failure).

Denk dat voor iedereen verschillend is wat voor hem/haar het best werkt. Voor mijn gevoel zijn de oefeningen waar ik het hardst op verzuur het "best". Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat dit het best is qua gains, maar mentaal voelt het wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Mijn armen bleven hangen voor een hele tijd. Toen ik ging squatten waren ze binnen een week 2 cm groter :P
 
Voor de armen gebruik ik de good old barbell curl en de seated dumbbell curl met de nadruk op de eccentrische beweging. Aantal reps verander ik elke training. Daarnaast de chinups.

De concentration curl vind ik zelf wat minder om echt grotere armen te krijgen. Wel leuk voor de pomp.

Alles staat en valt met de juiste vorm natuurlijk. Ik zie luitjes nogal eens smijten en gooien met de barbell curl. Helpt natuurlijk voor de groei geen zier. Prima voor een laatste forced rep als je je gaat concentreren op de eccentrische beweging.

Beste tip voor groei overall: watch the form, lose the ego. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, qua groei werkt bij mij ook beter om enorm op de muscle mind connection te letten en het zwaardere gewicht is dan even van iets minder belang. Ik wissel die 2 vormen wel af... Soms in 1 training of dat ik bijvoorbeeld de ene week meer op aansturing en uitvoering concentreer en minder op gewicht en de andere keer om mijn totale gewicht weer wat op te schroeven wat meer ga beesten. Maar ook bij bijvoorbeeld bench press merk ik dat ik beter groei met minder gewicht en een perfecte concentratie dan met veel gewicht en een mindere concentratie.
 
Voor mij persoonlijk:
Triceps: dips (verzwaard met schijven) tussen 2 bankjes, drop-down sets tot failure. Daarna rope overhead tricep extension of rope triceps pulldown.
Biceps: concentration curls; daarna dan dumbbell curls (afwisselend: handpalm naar voren, zottman curls, hammer curls, eindigend met drop-down setje tot failure).

Denk dat voor iedereen verschillend is wat voor hem/haar het best werkt. Voor mijn gevoel zijn de oefeningen waar ik het hardst op verzuur het "best". Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat dit het best is qua gains, maar mentaal voelt het wel goed.
Ik zei concentration curl, weet niet hoe ik daarbij kwam, was ff in de war. Ik bedoelde preacher curl (EZ-bar op schuine bench). Full-ROM, voelt lekker.
 
Back
Naar boven