MuscleMeat

Welke multi bench.. (1 bezoeker)

Welke multi bench zou jij voor gaan?

  • Steelflex NFID

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bodysolid SFID425

    Stemmen: 0 0,0%
  • Wachten op de ATX-MBX-660

    Stemmen: 9 100,0%

  • Totaal stemmers
    9

Bezoekers in dit topic

RiPo

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 aug 2020
Berichten
428
Waardering
593
Lengte
1m93
Massa
94kg
Vetpercentage
16%
Ik zit al tijden te wachten op de atx-multi-bench-mbx-660 maar lijkt nooit op voorraad te zijn en als die dan eens op voorraad is dan is hij al uitverkocht voordat ik überhaupt een melding kreeg en het dus weer gemist had.

Nou ben ik eens verder gaan zoeken naar alternatieven. Uiteindelijk zit ik te twijfelen tussen de volgende 2 benches, de bodysolid sfid425 welke erg lijkt op de atx-multi-bench-mbx-770 al lijkt mij hier de leg-hold wat comfortabeler, of de steelflex neo series nfid bench.

Beide zijn momenteel online te bestellen en gezien eind deze maand mn bestelde hex dumbbells worden verwacht wil ik dan wel graag een multi bench hebben zodat ik eindelijk thuis kan gaan knallen!

Zijn er mensen die ervaring hebben met 1 van deze 2, of beide benches / merken?
Of moet ik toch nog even geduld hebben en gaan wachten op de atx-multi-bench-mbx-660?..
 
Ik heb eens getraind met een goedkoper/eenvoudiger Bodysolid bankje en was niet niet heel erg impressed. De Bodysolid die je noemt ziet er beter uit dan de Steelflex NFID maar persoonlijk zou ik wachten op de ATX. Heb je nu wel een bankje of zit je zonder?
 
Zit nu zonder, heb nog helemaal niks.
Vorig jaar tijdens de lockdown gewoon geen kracht training gedaan, enkel wat simpele push- en pull-ups e.d.
Nu heb ik besloten om mn abbo oo te zeggen en mn garage voor 2/3 om te bouwen tot homegym maar dat kost natuurlijk geld en tijd.
Ik heb bij Fitnesskoerier.nl een pre-order kunnen doen voor hex dumbbells 1-10 kg en 2,5-40 kg en 100 rubber tegels 50x50 die worden eind deze maand verwacht. Dus wil ook dan graag een bench hebben om te kunnen beginnen 🙂
 
Hmm, dat is lastig. Kun je niet voor tijdelijk een el cheapo bankje vandaan halen of evt zelf iets maken?
 
Als je echt dringend iets zoekt en niet al te veel geeft om topkwaliteit, lijkt Decathlon of Amazon mij je enige optie. Bij Decathlon staat nu nog een bankdruksetje in voorraad, beter dan niets zeker?
 
Als je echt dringend iets zoekt en niet al te veel geeft om topkwaliteit, lijkt Decathlon of Amazon mij je enige optie. Bij Decathlon staat nu nog een bankdruksetje in voorraad, beter dan niets zeker?
Sorry daar geef ik mijn geld niet aan uit.. Plaats niet voor niks een paar duurdere bankjes 😋
Zoals ik al zei zijn die 2 beschikbaar. Die bodysolid bench heb ik op een Duitse site gevonden voor 525 euro ipv 595 hier overal.
 
Sorry daar geef ik mijn geld niet aan uit.. Plaats niet voor niks een paar duurdere bankjes 😋
Zoals ik al zei zijn die 2 beschikbaar. Die bodysolid bench heb ik op een Duitse site gevonden voor 525 euro ipv 595 hier overal.
Begrijp ik! Ging eigenlijk verder op wat StefanCJ850 zei, as een tijdelijke oplossing in afwachting van de ATX :)
 
Heb net de bodysolid proclubline SFID425 besteld. Heb deze goed zitten te bestuderen en deze bench lijkt mij zo'n beetje gelijkwaardig aan de ATX-MBX-770.
Zwaarder belastbaar dan de MBX-660, gelijk aan de MBX-770, bijde hebben deze een voet steun / voet klem.
De SFID425 kan nog net wat verder negatief dan de ATX bankjes.
De ATX bankjes hebben wel wat meer tussenstapjes voor de rugleuning, maar persoonlijk vind ik dat niet zo belangrijk gezien ik nooit zoveel standen zal gebruiken.
 
  • Like
Waarderingen: Bdam
De MBX-660 zal inderdaad pas richting eind maart of begin april terug in voorraad komen, helaas...

Maar wat een prijzen voor die andere bankjes zeg :o dan ben je zelfs na onze geplande prijsstijgingen nog steeds ruim 150-200 euro goedkoper uit voor een ATX bankje dat niet alleen zwaarder is uitgevoerd maar ook nog hoogwaardiger is afgewerkt. Jammer dat je vanwege de voorraadtekorten nu moet uitwijken naar zo’n duurder alternatief.
 
De MBX-660 zal inderdaad pas richting eind maart of begin april terug in voorraad komen, helaas...

Maar wat een prijzen voor die andere bankjes zeg :o dan ben je zelfs na onze geplande prijsstijgingen nog steeds ruim 150-200 euro goedkoper uit voor een ATX bankje dat niet alleen zwaarder is uitgevoerd maar ook nog hoogwaardiger is afgewerkt. Jammer dat je vanwege de voorraadtekorten nu moet uitwijken naar zo’n duurder alternatief.
Ja abnormaal allemaal, voor gelijkaardige kwaliteit (zelfde draagkracht, eigengewicht en staaldikte) ben je op andere plaatsen al snel meer dan de helft duurder uit, zelfs voor onnozele ding zoals een pulley greep. Alleen powercage blijft nog in jullie buurt van prijs kwaliteit verhouding, maar daar is de webshop al maanden leeg.
 
De MBX-660 zal inderdaad pas richting eind maart of begin april terug in voorraad komen, helaas...

Maar wat een prijzen voor die andere bankjes zeg :o dan ben je zelfs na onze geplande prijsstijgingen nog steeds ruim 150-200 euro goedkoper uit voor een ATX bankje dat niet alleen zwaarder is uitgevoerd maar ook nog hoogwaardiger is afgewerkt. Jammer dat je vanwege de voorraadtekorten nu moet uitwijken naar zo’n duurder alternatief.
Wellicht dat ik in de toekomst er nog wel eens een bankje van ATX er bij neem als ik die ooit eens op voorraad zie, of de 660, of de 770.
En voor wat betreft de prijs, als je een beetje op internet gaat zoeken kom je wel wat andere prijzen tegen voor hetzelfde bankje. Zo ook voor deze SFID425 van Bodysolid. Heb deze via bodytrading.com besteld met 20% korting wat neerkwam op €476 incl. verzendkosten. Dus best een nette prijs dan nog vergeleken met de MBX-770. Dus jammer dat ik moet uitwijken naar een alternatief, maar gelukkig voor dezelfde prijs. 🙂
 
Gelukkig zit je qua prijs dan wel in dezelfde range. En om tot eind maart of begin april te wachten; op een gegeven moment gaat het kriebelen en wil je toch gewoon trainen.
 
Ik heb zelf ook lang moeten wachten op mijn (inmiddels) geleverde materiaal, en ATX bank...Ik ben naar eigen mening een erg kritische klant, maar ik zou inderdaad gaan voor een tijdelijke tussenoplossing. Het is veruit de moeite om te wachten tot de ATX bank weer beschikbaar is. Er is een reden dat deze zo populair is, en met reden..Al snap ik je situatie zeker..je wilt nu vooruit..
 
Ik ben ook tevreden over de ATX spullen die ik heb, maar soms zijn de fanboys hier wel heel extreem. Die bodysolid sfid425 ziet er imo prima uit, ik zou niet weten waarom he die ooit zou willen vervangen.
 
Ik kan niet anders dan toegeven dat ik ook een fanboy ben van ATX..ik heb teveel rommel in handen gehad, en als je dan een merk tegenkomt waarvan eigenlijk alles gewoon klopt..tja..dan maar fanboy (zie het niet als een belediging, overigens, mocht het zo overkomen).
 
Fitness Seller , kan er gekeken worden of er iets van een loting/inschrijving mogelijk is voor producten die beperkt beschikbaar komen? Ik grijp zometeen al een jaar mis naar die MBX-660 en wil eigenlijk niet afwijken naar een ander merk/model.
 
Fitness Seller , kan er gekeken worden of er iets van een loting/inschrijving mogelijk is voor producten die beperkt beschikbaar komen? Ik grijp zometeen al een jaar mis naar die MBX-660 en wil eigenlijk niet afwijken naar een ander merk/model.
Een inschrijfsysteem is er al, maar als er 1200 inschrijvingen zijn voor 100 bankjes dan is de kans natuurlijk groot dat je ernaast grijpt. We nemen inmiddels ook geen pre-orders of reserveringen aan omdat de wachtrijen voor producten eind vorig jaar al enorm lang waren, daar konden we helaas niet meer mee doorgaan. We hebben nu nog niet eens alle pre-orders van destijds weggewerkt.

Een lotingssysteem (zoals bij populaire sneaker releases bijvoorbeeld) zouden we eventueel kunnen overwegen maar om dat te realiseren zou veel tijd in gaan zitten en dat hebben we nu helaas niet. Maar ook dan wordt het probleem niet opgelost want als we 100 stuks moeten verloten onder 1000 of meer deelnemers dan is de kans nog groot dat je niet geloot wordt :( De enige echte oplossing (zolang de grote vraag aanhoudt en niet afneemt) is om de productie en levering te verbeteren en daar werken we hard aan!
 
Back
Naar boven