AndroidHealthClinic

Welke oefening is beter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2003
Berichten
3.963
Waardering
5
Front Pulldown of Pulldown Behind te neck.

en welke oefeningen doen jullie nog meer voor rug?
 
Ik denk dat dit wel een goede rug workout is:

Latpulldowns to the front
Cable Rows
DB Rows
DeadLifts /Shrugs (afhankelijk of je een DEADLIFT variant op been dag doet)

Zelf doe ik ook zo iets, maar deze ga ik zekers doen in mijn volgend schema.
 
Als ik 1 van de 2 moet kiezen zou ik voor de front variant gaan.
 
Breed optrekken, smal optrekken, dummbell rows, t-bar rows en deadlifts
 
yes

breed optrekken dat is het.BASIS
 
Pull down in the neck doe ik nooit.
Ik vind dat ie niet lekker aanvoelt, plus dat het een blessuregevoelige oefening doet.

Maar als je hem zou ik de stang niet helemaal tot je nek trekken en ook niet moeilijk met je hoofd gaan doen om de stang naar je nek te krijgen.
Moeilijk doen ermee is vragen om een rotator cuff blessure, gewoon omdat je schouders meestal niet soepel genoeg zijn om de oefening goed uit te voeren.

Daarom neem ik dus zelf het zekere voor het onzekere en kies ik voor front. Voelt ook gewoon een stuk beter aan, en ik heb bij front veel meer het gevoel dat ik echt goed m'n rug/lats aan het trainen ben.

Verder voor rug, doe ik alle mogelijk chin varianten, deadlift, bent over row, one-arm dumbbell row. Dat was 't wel zo'n beetje..
 
Beste oefening voor de rug vind ik Barbell row en zagen of wel dumbbell row.
Verder doe ik nog deadlift en front pulldown en pulldown behind the nek en cable row, maar de eerste twee die ik noem vind ik zelf de beste en uiteraard deadlift
 
Originally posted by 3XL
Als ik 1 van de 2 moet kiezen zou ik voor de front variant gaan.

en waarom ???

ik vind die behind the neck veel beter aanvoelen. Met de front ga ik automatisch te veel naar achter hangen.
 
helemaal me eens matthieu, de neckvariant is idd belssuregevoelig en als ik m af en toe uitgevoerd zie worden dan snap ik er t mijne niet van warom dit een goede rugoefening is.

de front is idd veel beter zowiezo qua bewegingsbaan, deze kan je dan ook nog met omgekeerde greep pakken.

Zelf bestaat mn arsenaal voornamelijk uit barbell row of T-bar row, breed of smal optrekken, (one arm dumbbell row of cable row) en uiteraard de deadlift. tussen haakjes gezet omdat ik die minder doe.

ik eindig mn rugtraining met hyperextensions....klote dat ik nu een week rust heb....wil weer gaan:lifter:


ps wat is nu precies t verschil tussen breed en smal optrekken.
smal zorgt er toch voor dat de lats niet zo taps in een keer omhoog lopen. pak je toch de onderkant lats beter mee aan zodat de v-vorm meer van onder begint???
 
die behind de neck is blessure gevoelig simpelweg omdat de meeste mensen niet weten hoe je hem goed uitvoerd. Ik krijg altijd een enorme pomp in mijn lats met deze oefening.
 
Ben ik het mee eens. Ik hoef maar één setje te doen en je voelt je lats al goed opzetten.
Heb trouwens idd ook het gevoel dat als ik de front versie doe dat ik meer achterkant schouders zit te doen dan lats door achteroverhangen.
 
En hoe moet je hem dan goed uitvoeren volgens jullie?
 
afwisselen zou ik zeggen, ze zijn beiden goeie oefeneingen, maar de deadlift is de beste......
 
Originally posted by munk
afwisselen zou ik zeggen, ze zijn beiden goeie oefeneingen, maar de deadlift is de beste......

de nagel op de kop man !
:D
 
Ik heb ze vandaag allebei gedaan, ik heb wel beetje pijn in mijn schouder gekregen. Ik hoop dat het morgen over is want morgen moet ik schouders trainen.
 
front vind ik persoonlijk beter..verder doe ik nog chins, shrugs,Bent-over Row met dumbbells.
 
Ik doe ook de front variant.

- Front pulldown wide gripp
- Front pulldown close gripp
- T- bar rows
- Dumbbell rows

Werkt wel goed voor me.
Deadlifts kan ik niet met men knie Gdvr ... :(

Greetz
 
Originally posted by 3XL
Als ik 1 van de 2 moet kiezen zou ik voor de front variant gaan.

Yep, grotere bewegingsuitslag en minder kans op problemen met de rotator cuff!
 
Ik doe de behind op de volgende manier : ik ga gewoon in de tegenovergestelde richting zitten dus met je rug naar het machine toe zo zit je niet zo fel te kloten met dat ding achter je nek te krijgen, voelt lekker aan, doe de oef al heel lang en nooit geen blessure of iets dergelijks aan overgehouden!
 
Back
Naar boven