MuscleMeat

welke oefeningen doen jullie om een brede rug te krijgen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Leg uit waarom een wijdere greep voor een bredere rug zou zorgen?

zelfde reden waarom een wijdere greep met benchen voor een bredere borst zorgt!

niet dus:(:o:D
 
Ben serieus benieuw naar waarom iemand meent dat het zo is..
 
Leg uit waarom een wijdere greep voor een bredere rug zou zorgen?

omdat je daarmee de buitenkant meer gebruikt, leg jij het tegendeel maar uit zou ik zeggen....
werkt voor mij teminste, zoals jij zelf vermeld: geloof niets, probeer alles
 
omdat je daarmee de buitenkant meer gebruikt, leg jij het tegendeel maar uit zou ik zeggen....
werkt voor mij teminste, zoals jij zelf vermeld: geloof niets, probeer alles

wijdte in je rug wordt veroorzaakt door je lats en daar is geen binnen of buitenkant in. of je nu breed of smal je werk doet; je lats zijn toch de prime mover. een smallere greep zorgt dan weer voor een grotere rom voor je lats, en daarnaast kun je door extra biceps betrokkenheid ook meer gewicht aan; meer load op je lats.

dus als er iets is wat aan de breedte zou werken dan zijn het wel smallere grepen.
 
wijdte in je rug wordt veroorzaakt door je lats en daar is geen binnen of buitenkant in. of je nu breed of smal je werk doet; je lats zijn toch de prime mover. een smallere greep zorgt dan weer voor een grotere rom voor je lats, en daarnaast kun je door extra biceps betrokkenheid ook meer gewicht aan; meer load op je lats.

dus als er iets is wat aan de breedte zou werken dan zijn het wel smallere grepen.

hmm oke, ik weet ook niet alles ervan maar dat is wat mij altijd is verteld. vind het altijd leuk om andere dingen te horen. zou je me kunnen uitleggen wat je lats met de breedte te maken heeft? ben er erg nieuwsgierig naar eigenlijk haha

---------- Post toegevoegd 13 September 2013 om 20:58 ----------

Je moet het gorgelen met sperma.

hahahahahah
 
hmm oke, ik weet ook niet alles ervan maar dat is wat mij altijd is verteld. vind het altijd leuk om andere dingen te horen. zou je me kunnen uitleggen wat je lats met de breedte te maken heeft? ben er erg nieuwsgierig naar eigenlijk haha

---------- Post toegevoegd 13 September 2013 om 20:58 ----------



hahahahahah

Welke spier zou het anders zijn?
 
een bredere grip bij rows lijdt juist tot minder lat activiteit en tot meer van de rear delts en traps.

dus bij rows is een smallere grip dan beter om de lats te trainen.
 
omdat je daarmee de buitenkant meer gebruikt, leg jij het tegendeel maar uit zou ik zeggen....
werkt voor mij teminste, zoals jij zelf vermeld: geloof niets, probeer alles

Hoe wil je dat ik iets uitleg wat niet mogelijk is?
 
Hoe wil je dat ik iets uitleg wat niet mogelijk is?

sorry haha ik had de hele tijd traps in me hoofd, dus ik dacht dat je het over traps had haha my bad!
excuus
 
Chin-ups, pull-ups en daarna seated rows met brede stang.

Seated rows met een brede stang vind ik zelf superieur over BoR, maar pendlay rows waren wel altijd lekker toen ik ze nog deed.
 
Mijn ervaring is dat het totaal niet uit maakt of je smal of wijd pakt. weighted chin-ups werken bij mij het beste voor een brede rug.
 
Mijn ervaring is dat de manier waarop je het sterkst ben vaak het meeste resultaat oplevert.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Wide grip pull ups , bend over rows en deadlifts
 
Wijdte en dikte heb ik opgebouwd met standaard oefeningen eigenlijk.

-Deadlift (je kan net zo goed niet je rug trainen als je deze oefening overslaat, persoonlijke mening)
-BOR
-Yates rows (BOR maar dan andere hoek, deze prefereer ik boven de BOR)
-Extra; inverted rows

Dumbell rows vind ik klote, biceps pakken meeste over en voel erna niets in mijn lats.
Zal wel aan de uitvoering liggen.
 
Wijdte en dikte heb ik opgebouwd met standaard oefeningen eigenlijk.

-Deadlift (je kan net zo goed niet je rug trainen als je deze oefening overslaat, persoonlijke mening)
-BOR
-Yates rows (BOR maar dan andere hoek, deze prefereer ik boven de BOR)
-Extra; inverted rows

Dumbell rows vind ik klote, biceps pakken meeste over en voel erna niets in mijn lats.
Zal wel aan de uitvoering liggen.

Deadlift is geen bovenrugoef. hoor. Voornamelijk onderrug/hams. En bij db row voel je je biceps? Dan doe je echt iets helemaal verkeerd.

OT: Axle T-bar row/BB row/DB row/Worp/1 hand chins
 
En bij db row voel je je biceps? Dan doe je echt iets helemaal verkeerd.

zou eerder gek zijn als je hem helemaal niet voelt. aangezien de biceps toch redelijk gebruikt wordt.
 
Deadlift, stones, tire flips, farmers, chin/pull ups, db en bb rows, seated rows
 
Back
Naar boven