XXL Nutrition

Welke oefeningen doen jullie?

  • Topic starter Raul
  • Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 16K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Raul

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 sep 2003
Berichten
21
Waardering
0
Wie doet hier nog meer aan en wat voor een oefeningen doen jullie?????
Zelf doe ik wrist curls en reverse curls (onderarmen), train de rotator cuff (op advies) en gebruik de Captains of crush hand grippers.....
Verder nog de rug maar die train ik sowieso al.
Welke technieken gebruiken jullie vaak? (sweep , toproll , hook etc.)????????
 
Kwam van de week in een gym om wat spullen op te halen voor een wedstrijd.. had een maatje mee en vroeg of hij wilde armdrukken aangezien ze daar een profesionele tafel hadden..

Toen vertelde hij dat hij had meegedaan aan wedstrijden, onder andere een wedstrijd waarbij de winnaar mee mocht doen in de film over the top met stallone. klein ventje kleine armen, maar won van iedereen!!

zijn er nog veel officiele wedstrijden dan??
 
In turkije is armworstelen een soort nationale sport. Toen we daar afgelopen zomer waren, vroeg iedereen ons om eens arm te worstelen.

Soms van die klein mannekes met mager armen, maar macht dat die hadden!
 
vaag is dat he, dunne armen maar wel veel power erin

hoe kan dat eigenlijk ?
 
KaLe zei:

inderdaad.



Jay Impel zei:
vaag is dat he, dunne armen maar wel veel power erin

hoe kan dat eigenlijk ?

Meeste van die mannen kosten wel maar armworstelen met een bepaalde arm, viel ook direct op als je goed keek: hun ene arm was niet ontwikkeld terwijl de andere juist wel.

Doet pijn als ge tegen een manneke van 60kg verliest :p

(lekker smerig vroegen we dan om eens met de andere arm ook is te doen, was direct minder :p)
 
ik ben dan wel nieuwsgierig naar wat belangrijk is in je techniek met armworstelen ?
van wat ik nog weet is dat mn onderarm/pols het niet trok als ik verloor.
 
De armen moeten als je serieus verder wilt zeer goed getraind zijn, met name de brachialis spier en alle onderarm en hand spieren (vingers + extensors etc.)
Maar je kan de kracht ook vanuit de rug halen, en zelfs de stand van je benen is bepalend, de hele houding eigenlijk.
Je arm liefst zo dicht mogelijk bij het lichaam houden, de schouders spelen daar een belangrijke rol in.
Techniek is idd een erg belangrijk deel, evenals tactiek en strategie (wanneer val je aan, eerst laten doorstoten en dan aanpakken?.. enz)....
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven