AndroidHealthClinic

Welke oefeningen om naar binnen staande borst "weg te sporten". (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

WilfZaha

Novice
Lid geworden
6 nov 2019
Berichten
1
Waardering
0
Beste sporters,
Ik ben sinds ca 9 weken terug begonnen met 4x in de week fitness. Dit had 2 redenen, Reden 1: Ik ben van me zelf redelijk mager, dus wou ik graag iets gespierder worden. Reden 2: Mijn borst staat sinds me geboorte al licht naar binnen, en ik zag op filmpjes en las dat je doormiddel van fitness dit in grote mate "weg kon sporten". In ieder geval dat het bijna niet meer zichtbaar is. Op de foto bij deze post zie je hoe dit bij mij eruit ziet momenteel. Het is een hele lichte vorm van Pectus Excavatum geloof ik. Mijn vraag is: Is er iemand hier die er verstand van heeft of een idee heeft hoe dit weg te trainen. In de zomer, tijdens het zwemmen bijvoorbeeld, is het soms vervelend omdat het er toch een beetje raar uit ziet. Daarom zou ik dit graag zover mogelijk willen laten weg trainen. Omdat ik op relatief hoog niveau voetbal is operatief dit probleem behandelen geen optie omdat ik er dan te lang uit lig, en is de mate waarin ik dit heb te klein om het echt te laten opereren. Graag hoor ik welke spieren ik moet trainen, welke oefeningen ik hiervoor moet doen en hoe vaak per week. Op de foto is omcirkeld wat sinds mijn geboorte wat anders staat. Dit betreft de naar binnen staande borst, en een uitstekende bot bij me buik waardoor deze ook iets anders staat. Ik weet dat dit veel tijd en week kost, maar ik heb dit er zeker voor over. Ik hoor graag van jullie ! Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • PicsArt_11-06-10.53.46.jpg
    PicsArt_11-06-10.53.46.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 4.156
Bro iedereen die een beetje borstspieren heeft krijgt een driehoekje. En dat bot valt niet op
 
Voor zover ik weet zijn er geen specifieke oefeningen voor jouw "probleem". Wat dat betreft is het trainen zoals iedereen dat doet om meer massa te krijgen.
 
Er zit een kleine asymmetrie in de aanhechting van je pecs onderaan je borstbeen. Dit krijg je niet weg met training. Verder komen je ribben links iets meer naar voren, ook daar kun je weinig aan doen. Door veel spiermassa te bouwen zal het misschien iets minder de aandacht trekken. Niemand is perfect symmetrisch. Ik zou me er niet te druk over maken. Trek je maar op aan deze Olympisch kampioen:
vandenhoogenband1.jpg


https://sport.infonu.nl/diversen/182235-afwijking-borstkas-bij-zwemmers-is-het-voordelig.html
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is: Is er iemand hier die er verstand van heeft of een idee heeft hoe dit weg te trainen.
Massa. En het ziet er niet raar uit, praat jezelf niks aan jongen.
 
Ik zie niks mis? :dunno:
Gewoon massa erop en klaar. Lekker trainen, eten en rusten!
 
Back
Naar boven