AndroidHealthClinic

Welke oefeningen voor goede houding?

Bezoekers in dit topic

ndc12

Cool Novice
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
153
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Leden,

Ik zie regelmatig in de spiegel dat m'n houding een stuk beter kan. Dat wil zeggen dat mijn schouders verder naar achteren zouden moeten, en m'n rug wat rechter. Minder gebogen houden en dus wat rechter op staan.

Nu vraag ik mij af of ik hier in de sportschool met oefeningen iets aan kan doen?
 
rug/traps/schouders hard aanpakken ;)

en deadlifts voor je houding?
 
front squats met clean grip
 
- rear delt fly's
- meer rug trainen
- minder borst
- oefenen met rechtop lopen, borst naar voren duwen, etc.
 
mischien deadliften?
 
Achterkant schouders, traps, rhomboids meer trainen, borst en voorkant schouders minder. Glute/ham-raises, deadlifts en squats.

Q
 
Houding verbeter je door aan je houding te werken, niet door alleen je spieren wat sterker te maken. Zeg tegen je omgeving dat ze je er op moeten aanspreken als je je houding niet goed hebt zodat je telkens kan corrigeren.

Tuurlijk je kan bepaalde spiergroepen wat meer aandacht geven om wat meer ondersteuning te geven, maar het mag geen prioriteit zijn.
 
Laatst bewerkt:
Borstspieren goed uitrekken, vooral na trainen ervan. En achterkant van je rug trainen, ook je benen.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik hoor veel (onder)rug en schouders etc, maar welke oefeningen kan ik daar het beste voor doen? Dat wil ik graag weten :)
 
Lat Pulldown, Seated Row, Bent over row, bent over dumbbell row, deadlift, straight legged deadlift, bent over lateral raises enzovoort
 
ik denk ook gewoon er de heletijd opletten, steeds als je merkt dat je niet goed rechtop loopt weer in de goede houding gaan lopen. ik heb zelf ook dit probleem, maar ben nu al een paar maanden hieraan aan het werken en het gaat steeds makkelijker.
 
Borstspieren 3-maaldaags rekken + rugspieren trainen :)
 
check onderstaand topic. De meest voorkomende houdingsissues komen daar wel langs. t-nation artikel en filmpje zijn aanraders.

topic

Veel logische oplossingen kunnen sommige problemen verergeren, dus lees je goed in :)
 
probeer wanneer je loopt je nek langer maakt...
 
Core stability fase 1 en 2 will do the trick;). Verder genoeg mobiliteitsoefeningen doen en niet te veel borst trainen. Dan rest alleen nog, op je houding letten in het dagelijks leven.
 
Sowieso deadliften en squatten. ik liep eerst ook wat met de schouders naar voren, maar bij het deadliten en squatten moet je wel je rug recht houden. Je gaat dan vanzelf ook wat meer met de borst vooruitlopen. En er natuurlijk op letten ;)
 
Back
Naar boven