MuscleMeat

Welke oefeningen voor helemaal in het begin?

Bezoekers in dit topic

Canon

Novice
Lid geworden
19 jun 2018
Berichten
27
Waardering
4
Lengte
1m75
Massa
65kg
Hallo allemaal,

Ben na 3 posten al blij met dit forum, want jullie hebben mij al een goede tip gegeven.
Ik ben namelijk 65kg (175cm), wat dus summier is allemaal.

Ik dacht zelf van, dan moet ik eens wat meer gaan opdrukken, en weet ik het. Maar in mijn andere topic kreeg ik de tip om eens wat meer te eten. Achteraf vrij logisch, maar ik dacht dat ik al vrij veel at. Maar dit is dus niet zo. Goed, ik zal eens meer gaan eten.

Idee is om vaker Griekse yoghurt 10% vet te eten, en sowieso van alles. (eieren, misschien meer volle melk drinken). Wel rustig aan hoor. Moet geen dikkerd worden. Maar ik ben mijn leven lang nog niet dik geweest dus ik ben benieuwd.

Goed, het lijkt mij ook wel leuk om iets te doen aan kracht training. Ik ben niet lid van een sportschool, ik wil gewoon (voor jullie begrippen) rustig aan beginnen. Bijvoorbeeld opdrukken ofzo?

Hebben jullie nog tips hoe ik een beetje kan beginnen? Op internet weet ik dat er schema's genoeg zijn, maar daar zit niet echt een gedachte achter volgens mij. Alleen maar, hoe kan je 100 keer opdrukken.

Ik ben benieuwd of het idee goed is om dagelijks, of om de dag even wat te gaan doen wat is?
Tips zijn van harte welkom, en alvast bedankt!
 
Hoeveel keer kan je je nu opdrukken?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik heb het al tijden niet gedaan, maar ik denk 20-25 keer (goed) zonder te sterven?
 
Ik heb het al tijden niet gedaan, maar ik denk 20-25 keer (goed) zonder te sterven?
Dat valt me nog mee. Dan kan je het vrij simpel houden en zou je simpele progressie als onderstaande kunnen aanhouden:

Week 1: Dagelijks 4x15 pushups (60 push ups per dag= 420 in de week)
Week 2: Dagelijks 4x20 pushups (80 pushups per dag = 560 in de week)
Week 3: Dagelijks 4x25 pushups (100 pushups per dag = 700 in de week)
Week 4: Dagelijks 4x30 pushups (120 pushups per dag = 840 in de week)

Als je er nog chinups/pullups bij kunt doen en iets van squats dan heb je een aardige basis gebouwd.

Verder zou ik daarna gewoon lid worden van de sportschool en een beginnersschema gaan doen.
 
Oke bedankt!
Ga ik daar mee beginnen!

Ik werk zeer onregelmatig, dus ik zal even een moment moeten vinden. Lijkt mij voor de meesten het fijnst om een vast moment te hebben om wat te doen. Maar dat is dus voor mij niet haalbaar.
Maar motivatie is er nu al meer dan gisteren, door dit forum.
 
Enkel wat opdrukken gaat je niet al te veel opleveren.
 
Oke bedankt!
Ga ik daar mee beginnen!

Ik werk zeer onregelmatig, dus ik zal even een moment moeten vinden. Lijkt mij voor de meesten het fijnst om een vast moment te hebben om wat te doen. Maar dat is dus voor mij niet haalbaar.
Maar motivatie is er nu al meer dan gisteren, door dit forum.
Er zijn er hier zoveel die onregelmatige diensten hebben en er toch in slagen alle trainingen te doen. Discipline en prioriteiten stellen is belangrijk.

Wil je het wat serieuzer gaan aanpakken dan alvast 2 stickies die je op weg helpen:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
 
Ik werk zelf onregelmatig ( 3 ploegen dag , laat , nacht ) , heb daarbij 50 min enkele reisafstand, mijn dochter zit 5 dagen in de week van 08.45 tot 15.30 uur op school en toch heb ik tijd om 2 x per week FB van 90 min per keer te doen, en 1 x per week een HIIT training in de vorm van 60 min RPM

Vereist wel een vorm van time management maar goed , als de drive er is dan is er geen enkel probleem, je moet echter wel willen
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens een maand aankijken of ik mij er aan kan houden allemaal. Wil geen impulsieve stappen nemen door ineens en jaar lid te worden van de sportschool.
Maar goed, heb er al meer schik van omdat ik een beetje weet wat ik moet doen.

Ben me al meer aan het vol stouwen.
 
Nja, je HOEFT niet veel te doen om iets te verbeteren, maar je zelf vol eiwitten en voedsel stoppen zonder te trainen, of met heel weinig trainen lijkt me een bijzonder achterlijk idee daar je er geen droge maar vette massa bij gaat zetten... Je kunt wel 3 keer per week wat gaan opdrukken, en dat zal je wellicht een bepaalde verbetering geven maar je gaat hier nooit maar dan ook nooit een degelijk fysiek mee bouwen. Als je een degelijk fysiek wil bouwen moet je naar de sportschool en daar zware backsquats deadlifts bench presses overhead presses en rows + pullups gaan doen. Je kunt voor thuis misschien nog zo'n deur-stok om mee op te trekken kopen voor een 10 euro oid, en dan 2 keer per week veel opdrukken en 1x pw optrekken en dan afwisselen per week welke je het vaakst uitvoert. Misschien is een oplaadbare kettlebell of dumbell ook geen slecht idee zo dat je in ieder geval nog wat goblet squats kunt uitvoeren, een beest wordt je niet je zult er geen kilo's spier bij winnen maar het is beter als helemaal niets doen.
 
Nee, inderdaad. Ik heb opzich wel plannen dit iets serieuzer aan te pakken en evt. lid te worden van een sport school. Maar je moet je voorstellen dat ik nu mijn riem op het strakst heb en nooit een buik heb gehad, zonder ook maar iets gedaan qua sportn. Dus daar maak ik mij nu nog geen zorgen over. Misschien ooit, maar dat zal echt een totaal nieuwe ervaring voor mij zijn.

Ik wil ook eerst even fatsoenlijk kunnen opdrukken.

Vraagje, ik heb aardig spierpijn van mijn 4 x 20 keer opdrukken van gisteren (meeste zullen hierom een glimlach krijgen gok ik :) ). Maar vandaag gewoon doorgaan?
Je leest op internet altijd van die schema's van dagen rust tussen door enzo, maar lijkt me dat dat ook voor geen meter opschiet.


Je spieren zullen rust nodig hebben na een serieuze krachttraining, maar opdrukken..? Valt dat er ook onder? Het schema van Starx6673 geeft ook aan dagelijks.
 
Spierpijn is normaal als je een bepaalde fysieke inspanning niet gewend ben. Je kan er gewoon mee opdrukken. Starx adviseerden trouwens eerste week 4x15..
 
Je leest op internet altijd van die schema's van dagen rust tussen door enzo, maar lijkt me dat dat ook voor geen meter opschiet.

Je zal duidelijk nog veel moeten leren , is niet erg , iedereen is ooit begonnen echter zou het je wel sieren als je iets zelf uitzoekt of eens zoekt waarom rustdagen zijn ingebouwd in schema’s ..

Rustdagen zijn NIET ingebouwd omdat het voor geen meter opschiet , rustdagen zijn ingebouwd voor herstel ..
als je een beetje fatsoenlijk traint krijg je spierscheuringen , die spierscheuringen herstellen in je rustdag / periode , waardoor je spieren sterker worden ( er vormt zich een “ littekenweefsel achtig laagje omheen ) , daardoor worden je spieren sterker en je armen / benen / borst groter ..
Overigens is dit wel heel simplistisch en in Jip en Janneke taal uitgelegd ..

Roepen dat een rustdag voor geen meter opschiet zonder “ onderzoek “ te doen schiet niet op ..
al tientallen jaren zitten rustdagen in schema’s .. zal dus wel functie hebben kun je vanuit gaan
 
4x15 ging me wel makkelijk af, dus dacht, ik begin met 20.

Ik snap je reactie SvP. Het is niet mijn bedoeling om zomaar rond te vragen zonder niets uit te voeren, snap dat zoiets niet gewaardeerd wordt. Ik las juist tegengestelde berichten, dus vandaar.
Heb mij misschien niet goed verwoord. Ik vroeg mij dus eigenlijk af in hoeverre opdrukken onder kracht training valt, en dus ook in hoeverre je de rust dagen serieus moet nemen.
Je leest namelijk ook dat je snel uitgekeken zal zijn op opdrukken en dat het niet veel zal opleveren.

Na 1 dag opdrukken al een rustdag inschakelen is ook zo wat.
 
Hallo allemaal,

Ben na 3 posten al blij met dit forum, want jullie hebben mij al een goede tip gegeven.
Ik ben namelijk 65kg (175cm), wat dus summier is allemaal.

Ik dacht zelf van, dan moet ik eens wat meer gaan opdrukken, en weet ik het. Maar in mijn andere topic kreeg ik de tip om eens wat meer te eten. Achteraf vrij logisch, maar ik dacht dat ik al vrij veel at. Maar dit is dus niet zo. Goed, ik zal eens meer gaan eten.

Idee is om vaker Griekse yoghurt 10% vet te eten, en sowieso van alles. (eieren, misschien meer volle melk drinken). Wel rustig aan hoor. Moet geen dikkerd worden. Maar ik ben mijn leven lang nog niet dik geweest dus ik ben benieuwd.

Goed, het lijkt mij ook wel leuk om iets te doen aan kracht training. Ik ben niet lid van een sportschool, ik wil gewoon (voor jullie begrippen) rustig aan beginnen. Bijvoorbeeld opdrukken ofzo?

Hebben jullie nog tips hoe ik een beetje kan beginnen? Op internet weet ik dat er schema's genoeg zijn, maar daar zit niet echt een gedachte achter volgens mij. Alleen maar, hoe kan je 100 keer opdrukken.

Ik ben benieuwd of het idee goed is om dagelijks, of om de dag even wat te gaan doen wat is?
Tips zijn van harte welkom, en alvast bedankt!

Hoe snel wil je aankomen? Ervan uitgaande dat je nu op verbruik eet, kan je simpelweg chocolademelk toevoegen om aan te komen. 1 liter chocomel geeft je 860 kcal. In 1 kilo vet zit 7700 kcal, dus als je 1 liter chocolademelk per dag zou toevoegen aan je dieet kom je per week (7 * 860)/7700= 800 gram aan. Als je genoeg traint is een percentage van dit gewicht geen vet maar toegenomen spiermassa. Misschien een controversieel advies, maar iets om over na te denken. Als ik zelf 65 kilo was en snel op goed gewicht zou willen komen, dan zou ik dit doen.
 
Bedankt voor de reactie.

Ik probeer het rustig aan op te bouwen allemaal en eerst eens mijn levensstijl te wijzigen. Dus de basis.
Ik probeer veel meer te eten nu. Veel zal hier op het forum kindervoedsel zijn, maar ik kijk eerst wat kan ik op en hoe werkt dat om meer te vreten. (nooit 'tegen mijn zin in' gegeten, dus een nieuwe ervaring)
Zo begon ik dus: https://forum.bodybuilding.nl/topics/geen-aanleg-voor-meer-gewicht.415924/

En nu ben ik mij bewust van wat meer eten is.

Opzich zou ik er een nieuw topic onder voeding voor aan kunnen maken, maar dat doe ik niet. Misschien ooit.

Zal mijn wijzigingen eens beschrijven:

Ik probeer nu serieus te ontbijten. Heb pakken kant en klare havermout gekocht wat ik lekker vind. Merk dat dat een stuk prijziger is dan 'droge' havermout, waarbij je melk moet toevoegen
Dit is toch echt een andere smaak en kost ook meer tijd om klaar te maken. Dus mocht iemand tips hebben om dit lekkerder te maken, is dat ook welkom. Ik doe er nu wat suiker door.

Ik probeer ook altijd na elk gerecht wat Griekse yoghurt 10% te eten. Dit gaat er altijd wel in, vind het wel lekker met een druppel ranja.

Tussendoor probeer ik vaak een broodje eten of in ieder geval wat. Op mijn werk gaat dat niet altijd automatisch. Heb geen pauze ofzo (zorg). Maar wel tijd om te eten.

's middags at ik altijd wat ik op kon en nu probeer ik altijd net een beetje meer. Doe vaak pinda kaas op brood als het kan of bak/kook een ei en weet ik het.

Tussendoor dus ook vaak een broodje, of ei of vis of Griekse Yoghurt.

's avond ook goed vol eten met normaal eten. Daarna ook Griekse yoghurt 10%.

's avonds later ook nog iets. Iets van ei of vis of iets lekkers.

Wil proberen de hele dag door te eten en heb het idee dat ik op 1 of andere manier al meer op kan.
En qua drinken drink ik dus vaker chocolade melk. Geen liter, maar wel meer. Volgens mij nemen ze er thuis ook wat meer van dan, waardoor het ook zo op is :).
Verder toch ook veel water om dat ik dat serieus lekker vind, vooral met dit weer.



Qua sport:
Ik ben dus lid van een sportschool geworden en ga daar nu 2 keer per week standaard heen. 3 weken lang nu. Merk nu al dat ik wat de lucht in ga qua kracht. Wil richting de 3 keer gaan.
Op de dagen dat ik niet ga doe ik push ups. Ik begon met 4 maal 20x en had gruwelijke spierpijn en nu zit ik op 4x 35x en heb niet echt spierpijn.

Dus niet ontevreden over dat resultaat.


Mocht iemand nog tips hebben, dan zijn ze altijd welkom!

Voor de fanatiekelingen die denken wat een noob ;): Ik wil dus eerst mijn stijl wijzigen wat redelijk lijkt te lukken, voor ik nog serieuzer wil gaan (als ik dat wil).
Wil gewoon door proppen en door pushen en merk al verbetering. Het is geen korte termijn plan want dan weet ik dat de lol er van af gaat. Ga daarom ook niet te veel meten en wegen.
doe dat bijv. over een maand wel.

Gewicht nog niet echt gemeten. Woog echt niets. 1.75m met een BMI van 20.9. 61.5 KG kwam er uit zonder schoenen in de sportschool.


Geen verkeerde zet geweest, registreren op dit forum.
 
Wat fijn om te lezen dat je een manier hebt gevonden die voor jouw op dit moment prettig is voor zowel het eten als trainen ..

En je verwoord het prima , het is een levensstijl en als je daarmee niet bekend bent is het even uitproberen wat werkt , is voor iedereen anders ..

Ga zo door.. :flexbiceps:
 
Wat goed dat je lid geworden bent van een sportschool!

Je kreeg hierboven de tip om je push ups in frequentie te verhogen. Ik zie het nut niet in van setjes doen met 20 push ups. Tenzij je goed wilt worden in push ups.
Als je grotere spieren wil zou ik bv 3 setjes van 10 doen met extra gewicht op je rug.

Zorg ervoor dat je vooral veel plezier hebt in de oefeningen die je doet op de sportschool dan hou je het vanzelf vol!
 
Ik heb thuis geen gewichten, dus thuis doe ik gewoon eenmaal per dag een 'setje' push ups van 3x 35 of 4x 35. Volgende week bijvoorbeeld 3x 40 of 4x 40 keer als dat lukt.
Bedoel je dat dat niet perse veel zin heeft?

Ik wil niet goed zijn in push ups, maar wil mijn spieren elke dag even een prikkel geven, van het maximale is er uitgehaald. Kan dan ook niet veel vaker meer na die 35 keer.
Lijkt me goed toch? (beter dan niets doen uiteraard).
 
Ik heb thuis geen gewichten, dus thuis doe ik gewoon eenmaal per dag een 'setje' push ups van 3x 35 of 4x 35. Volgende week bijvoorbeeld 3x 40 of 4x 40 keer als dat lukt.
Bedoel je dat dat niet perse veel zin heeft?

Ik wil niet goed zijn in push ups, maar wil mijn spieren elke dag even een prikkel geven, van het maximale is er uitgehaald. Kan dan ook niet veel vaker meer na die 35 keer.
Lijkt me goed toch? (beter dan niets doen uiteraard).
Tuurlijk is iets doen beter dan niets doen. En je spieren zullen zich vast wat ontwikkelen maar wil je grotere spieren zul je meer met gewicht moeten doen. Nu je lid bent van een sportschool zou ik daar lekker gaan trainen, heb je alles bij de hand. Wil je toch thuis nog wat doen moet je beetje creatief zijn :) (rugzak op je rug met wat gevulde flessen/pakken drinken, pull ups aan de deurpost, enz ;))
 
Back
Naar boven