Fitness Seller

welke oefeningen voor welke spiergroep vind je het beste (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
Goed beetje rare titel maar welke oefeningen vinden jullie het lekkerst voor elke spiergroep...

Met goed onderbouwde motivatie..

Biceps : barbell curl, de beste massabouwer die er is.
Triceps : skull crushers, fijne oefening waar ik mijn triceps goed mee aanpak
schouders : arnold presses ideale massabouwer
Benen : squats, need i say more..
Buik : hanging leg raises, tot nu toe de zwaarste buikoefening die ik ken.
Rug : deadlift vooor onderrug en barbell row voor boven, beste massabouwers die ik ken
borst : Dumbbell presses, beter als bankdrukken omdat je hier meer op de borst kunt concentreren
 
biceps : alle rowbewegingen
triceps : jm press, is een van de moeilijkste pressen die ik ken
shouders : military press
benen : squat+deadlift
rug : squat+deadlift
borst : bench press, mass all the way
 
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Nog nooit van gehoord.. maar googelen is een wonder.
Dus een bench press met een zeer nauwe greep

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Nog nooit van gehoord.. maar googelen is een wonder.
Dus een bench press met een zeer nauwe greep

Espi

close grip bench press,is voor triceps..

is wel een goede massabouwer alleen doe ik die niet veel omdat die niet goed de triceps pakt maar ook veel schouders en een beetje borst
 
Precies hetzelfde als jou nilsjei!

jummy! skullcrushers vind ik het leukste van hun allemaal!
 
neen, de jm press is feitelijk heel verschillend dan je zou denken... en vanuit dit opzicht kan je het niet goed zien...

jm press, zoals die door JM Blakey aan WSB werd geleerd...

JM trained at Westside for a while and introduced us to a excellent tricep movement that had no name. He made this up in a attemp to target the lower part of the tricep down by the elbow. If you get a chance check this area out on some of the big benchers. The bigger you are in this region the bigger you bench will be.

The movement is a cross between a close grip bench press and a tricep extension. To begin you will need to be using a close or medium grip on the barbell. Unrack the weight the same way you would a close grip bench. As you begin to lower the bar, make sure the bar path is traveling torward you upper chest. Keep the elbows tucked and up. You will only lower about 1/2 the distance to your chest. the key is to make sure the barbell is slighty behind the elbows. That is the barbell should be closer to your head then your elbows. Pause for a split second and press the bar up fists first. you will know if you are doing it right if you feel it is the described area.



dus de stang gaat in een RECHTE lijn righting bovenkant borst. daardoor komen je ellebogen meer naar voren. eens je bovenarm parallel is met de vloer, duw je trug naar boven, in een rechte lijn wel te verstaan.
 
Ah, dus schuin naar achteren, ik dacht te zien dat hij rondjes draaide, maar dat is het dus ook niet...
 
biceps alternate incline dumbbell curl
triceps skull crusher naar neus superset SB
rug deadlift dumbbell row
borst incline 25-35° dumbbell press
schouders military
buik crunches voeten hoog
onderarm reverse curls hammer curls
benen squat rdl
kuiten S.C.R.
 
triceps skull cruscher naar neus superset SB

wat bedoel je daarmee admin?
 
skullcrushers superset met small grip bench press?? Maar een gokje :D
 
Benen:Squat
Schouders:Front presses
Borst: Incline barbell press
Biceps:Barbel curl
Triceps:Pressdown
Rug:Barbel row
Buik:Leg raises
Kuiten:Standing calf raises
 
Originally posted by nilsjei1234
triceps skull cruscher naar neus superset SB

wat bedoel je daarmee admin?
SC + small bench press
 
benen: squat my favo en zo plaat van je wegdrukken
borst: benchpress en fly
rug: lat pull en nog 1.. weet naam niet
 
Je kunt er geen oefeningen uithalen die de beste zijn, uitzondering zijnde misschien de squat. Een goed fysiek vergt een aantal massabouwers, en naarmate die massa komt een hele verscheidenheid aan isolatieoefeningen. Ik kan er zeker 100 opnoemen die ik cruciaal vind.

Als powerlifter kun je je veroorloven de pure krachtoefeningen te doen en de sterkere uiteinden van een spier te trainen (zoals de jm press) en daarmee te volstaan. Als een bodybuilder moet je alle oppervlakkige spieren tot het uiterste ontwikkelen en volledig ontwikkelen. Dat doe je niet met een of twee oefeningen.

Voor biceps : Barbell curls voor mass, spider curls voor de complete lengte, hammer curls voor de buitenzijde biceps, reverse curls voor de brachialis, mogelijk concentration curls op ritme voor piek (als je die genetisch al bezit).

Voor triceps : Close-grip bench (jm press is top of motion, is bij bodybuilders enkel belangrijk als je vordert), skull crushers, beiden voor de massa en binnenste hooft. Deep seated French presses en straight-arm pushdowns voor het lange hoofd. reverse french press en reverse pushdown voor het buitenste hoofd.

Voor borst : Flyes voor de hefboomkracht en buitenkant. Decline flyes voor massa onderkant, incline flyes als isolatie bovenkant, incline dbell presses als mass oefening voor bovenste pec major (pec minor als je aanspant) en dbell bench press voor de kracht. Mogelijk cable crossovers voor binnenkant.

Voor rug : deadlifts voor extensoren en rhomboids, barbell en dbell rows voor de onderste trapezius en de latissimus dorsi dikte, chins voor breedte ontwikkeling van de lats

Voor quads : Squat voor massa, diep genoeg alle rectus, vastus medialis en lateralis, en leg extension voor isolatie van de vastus intermedius.

Voor hamstrings : squats, deadlifts (reeds gedaan), stiff-leg deadlifts voor de bovenkant, leg curls voor onderkant.

Voor kuiten standing calf raises en variaties voor de gastrocnemius, seated calf raises voor de soleus.

Peronei, calf raise met ge-everteerde voet.

Tibialis en teen-extensoren, toe-lifts

Buikspieren : crunches en butt lifts voor de rectus, schuine crunches voor obliques en abdominale reeducatie voor transversus.

Schouders : dbell press voor massa, lateral raises voor pars acromialis, , bent-overs voor de pars scapularis

En dat zijn nog maar de basis oefeningen ... Hoe hoger het niveau, hoe gedetaileerder de isolatie.
 
Back
Naar boven