Fitness Seller

Welke oefeningen?

Bezoekers in dit topic

DouubleD

Novice
Lid geworden
16 okt 2012
Berichten
27
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
19%
Hallo Allemaal,

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Dennis en ben 19 jaar oud, ik ben op fitnessgebied echt een beginner.
Ik ben nu zon 3 maand aan het trainen en dit doe ik 3x in de week.
Heb nu de eerste 3 maand full body getraind en heb sinds 2-3 weken helemaal geen spierpijn meer ergens. Ik heb namelijk 3 maand lang dezelfde oefeningen gedaan maar wel met steeds meer gewicht, ik train bijna het dubbele gewicht van wat ik op het begin deed.
Aan mijn lichaam begin ik ook al iets verschil te zien en ben 2,6kg aangekomen daarom ben ik extra gemotiveerd om door te gaan!

Ik lees veel op dit forum en op fitness sites en lees dat bijna iedereen zijn schema verdeeld heeft in spiergroepen als:

3x in de week

1e trainingsdag Borst en triceps
2e trainingsdag Rug en biceps
3e trainingsdag Benen, schouders en buik

Maar heeft dit wel nut? Ik train nu 3x in de week al deze spiergroepen en dan van alle spiergroep 1 oefening. Als ik nu iedere spiergroep maar 1x in de week ga trainen levert dit dan wel resultaat of is dit te weinig?

Ik heb me ook eens verdiepd in de oefeningengids van Big T
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/
Maar er staan er zoveel verschillende oefeningen?? Welke is nou het meest effectief om breder en sterkter te worden. En wanneer ik 2 grote spiergroepen per training ga pakken hoeveel verschillende oefeningen per spiergroep moet ik dan nemen? Stuk of 3?
Ook heb ik nog een vraag hoevaak ik deze moet uitvoeren?
Sommige mensen zeggen 4 x 8 en anderen weer 3 x 12
ik doe zelf altijd 4 x 8 oefeningen.

Zijn er mensen die mij opgang kunnen helpen met het maken van een geschikt schema?
En klopt het wanneer je geen spierpijn meer hebt je gewoon voor niks traint/ stil staat?

Alvast bedankt!

Dennis
 
Gaat anders eerst rippetoe doen ofzo.
of 5x5 train je je hele lichaam ipv al die iso oefeningen.
 
Hoi Dennis,

Allereerst vind ik 1 oefening per spiergroep te weinig. Dan ben je trouwens ook wel erg snel klaar op een trainingsdag.
Doe daar nog een oefening bij, of 2. Wat jou dunkt.

Spierpijn zegt niets. Dit zul je ervaren als je nieuwe "gebieden" van je lichaam aanspreekt, die delen die het niet gewend zijn om te moeten werken. Dat is trouwens doorgaans of je moet ineens accelereren met je gewicht.


Aantal reps hangt af van welk soort schema je uit wil gaan, je doelen etc. Ik train sinds kort 12-10-8, voorheen 3 x 8, daarvoor 3 x 15 in startfase met lichter gewicht.

Probeer wat dingen en spits je oren op het forum.

Lastig om te bepalen voor een ander.
 
Back
Naar boven