Hoi racoon, hier zit je dus...
Je buikspieren zichtbaar maken lukt vooral met een goed dieet hoor ik. Buikspieroefeningen vind ik zelf een gruwel, op de abdominal machine na waar je met een tegengewicht werkt.
Armen.. tja, je bedoelt schouders, biceps en triceps of ook onderarmen?
Ik zou gewoon voor alle lichaamsdelen gaan.. niets is triester om te zien dan een jongeman die geweldig gespierde biceps en schouders heeft, maar zijn rug en benen verwaarloosd heeft.
Als je al goede benen hebt kan ik me voorstellen dat je dan liever nadruk op het bovenlijf legt..
Verder kun je beter met losse gewichten en halters werken dan met apparaten. Apparaten zijn wel handig, maar niet goed voor je. Iedereen hier zal dat beamen.
Dat is zo'n beetje ook het verschil tussen fitness en krachttraining denk ik haast. Fitness is een beetje hupsen en met apparaatjes in de weer gaan en krachttraining dat is pas het serieuzere werk waar de bokken van de schapen worden gecheiden
Neemt niet weg, dat ik bijv. de assisted pull up/chin-up een geweldig apparaat vind. Anders kan ik het wel vergeten om me nog eens een keer op te trekken. Nu kan ik met contragewichten oefenen.
Dat gaat ook op voor die abdominal machine waar je ook contragewichten hebt en dus niet veroordeeld bent tot honderden herhalingen.
Een hele gemene buikspieroefening is die waar je op een schuin bankje zit en afwisselend links rechts beweegt (voor schuine buikspieren = obliques).
Nou ja.. even afwachten wat de rest schrijft..
Groetjes
Espi