Fitness Seller

Welke olie gebruiken om in te bakken?

Bezoekers in dit topic

bartp zei:
Hoeveel sprays zitten er in zo'n bus ongeveer...? Veranderd de smaak van mijn eitje er niet door... Het enige wat ik bak is namelijk mijn eitjes de rest grill ik...

Wow :dunno: , weet ik niet zo, doe er in iedergeval een hele tijd mee ;)
Als ik grill spuit ik nu zelfs ook iets op de plaat, kwa smaak verandert er niets :nope:.....voor mij dan :o .
 
willem 2 zei:
Ik heb ook wel eens gelezen dat bakken in roomboter goed schijnt te zijn, dit ivm kwalitatief goede vetten, maar dat doe ik toch maar niet.
Willem 2.

Roomboter heeft het voordeel dat er geen trans-vetzuren in zitten (geharde vetten).

Olijfolie is het gezondst. Door de grote hoeveelheid enkelvoudig onverzadigde vetzuren die er in zit. Enkelvoudig onverzadigde vetzuren zijn de enige vetten zonder nadelige bijwerking.
En olijfolie kan beter tegen verhitting dan andere olieen. (Ik meen tot 170 graden verhitten.)
 
Roomboter, kokosolie, olijfolie, mct olie ligt er aan wat ik eet.
 
Wat een sufferds weer die PAM gaan importeren, terwijl Baukje bakblikinvetter in elke super te koop is. Is bijna hetzelfde.
Nog mooier: zelf een soort van planten/oliespuit kopen en gezondere olie gebruiken, bijv arachide-olie die tegen zeer hoge verhitting bestand is. Olijfolie is lekker voor roerbakken.
Voor eieren het liefst kokosvet of echte roomboter. Kokosvet is neutraal van smaak, maar verdraagt niet zulke hoge temperaturen als olijfolie of arachide-olie.

MCT olie kan ook, maar dat gebruik ik eerder als supplement evenals visolie(capsules) en lijnzaad.

Net zoals don piedro zegt is zonnebloemolie niet zo geschikt: te veel omega-6 en te snel ranzig.
 
als je bulkt: BOEIEND ! gewoon wat boter of olijf olie.

als je cut: BOEIEND .. gewoon wat olie maar proberen zon min mogelijk te gebruiken.. en neem t gewoon mee in je schema..

ga niet lopen mierennken :)

net wat espi zegt.. baseer je keuze op wat je bereid. Die paar Kcal zal echt geen hond uitmaken hoor.
 
Het gaat mij niet om die paar kcal, maar om wat gezond is. ;)
 
Back
Naar boven