AndroidHealthClinic

Welke opleiding fitness

Bezoekers in dit topic

Fitt

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 sep 2012
Berichten
456
Waardering
57
Lengte
1m70
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
Hallo dbber's,

Ik heb op dit moment een mbo-4 diploma elektrotechniek, maar ik wil veel liever iets met fitness gaan doen. Aangezien dit me passie is en dit me veel leuker lijkt. Nu is de vraag welke opleiding kan ik het beste gaan doen. Met welk beroep verdien je een beetje normaal aangezien ik niet voor een hongerloontje wil werken. Alvast bedankt voor jullie input.
 
MBO Dolfijntrainer?
 
heb je toch geen opleiding voor nodig, lijkt me een beetje zonde van je tijd
 
Beter doe je een korte cursus om op je cv te zetten maar zo'n fitness a/b is veelst te duur en je leert alleen dingen die je al weet. Ga mensen die je kent trainen en vraag je of je hun resultaat mag gebruiken en probeer zo een naam voor jezelf te maken. Als je eenmaal vaste groepen/clienten hebt en je kan ervan rond komen dan kan je gaan uitbreiden met eventueel een eigen fitness zaal of voor iemand anders werken.

Voorbeelden:
PT
Bootcamp
Cardio Boksen (laat het echte boksen aan bokscoachen over)
Circuit training
Voeding/training schema's

Edit: Maar als je stufie wilt en nog niet wilt werken doe lekker z'n hogeschool opleiding misschien leer je nog wat op je stages. Enigste wat je aan zn studie hebt is dat je wel leert om groepen les te geven.
 
klopt,
Een of enkele korte cursussen wat met sport te maken hebben staan steeds mooi op je CV.
Daarnaast is ervaring ook altijd al een pluspunt.
Crossfit level 1, daar kom je tegenwoordig ook wel al ergens mee, maar is wel een dure opleiding.
 
Zoals de anderen al zeggen. Niet teveel geld verspillen aan cursussen, maar een diploma staat altijd mooi. Veel zaken die je in de cursussen zal leren, zal je weten en al weten dat ze helemaal niet meer correct zijn of almlang achterhaald.

De opstart van een eigen fitness zaak is echter niet gemakkelijk! Je zal in het begin niet veel klanten hebben, mensen beginnen er zo snel niet aan ( vraag jezelf af of jij zelf een PT hebt gebruikt) en er is veel concurrentie ( fitness begeleiders en wannabe PT's).

Succes ermee!
 
Wow ik wil juist elektrotechniek niv 4 gaan doen en bedrijven vinden me te oud xD

In de sportwereld is de werkgelegenheid helemaal niet goed toch ? Er staan wel leuke cursussen bij de LOI, maar of je daar veel aan hebt is een tweede. Zou zelf eerder verdiepen in anatomie van het menselijk lichaam dan een sportopleiding.... lijkt me nuttiger :$
Als ik scholing over kon doen zou ik fysio doen, dan weet je veel meer over het menselijk lichaam en hoe deze te versterken dan de gemiddelde personal trainer
 
Back
Naar boven