1. Selecteer hier of je gepersonaliseerde advertenties wilt zien (Opt-in). Je kan je keuze nadien nog veranderen via de meer info link of de notificatie wegklikken. Steun het forum door je adblocker uit te schakelen. We hebben een beperkt aantal banners met een minimale impact op de gebruikerservaring.

Opt-in   Meer info

Ontzet Notitie

Welke opties heb ik ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Daan0902, 14 mei 2018.

MuscleMeat to webshop

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Daan0902

Daan0902 Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    76kg
    Vetpercentage:
    6%
    Beste leden ,

Dit is de eerste keer dat ik iets op dit forum plaats en ik ben verder ook echt nog een beginner met alles wat te maken heeft met training en voeding.
    Ik ben nu zoon 3 maanden bezig met informatie zoeken en het trainen in de sportschool.

De laatste 3 maanden ben ik qua gewicht en spiermassa aangekomen en ben ik van 74 kg naar 79 kg gegaan .

Nu wil ik de aankomende periode ( denk 8-10 weken ) droog gaan trainen zodat ik rond men vakantie het gewenste resultaat heb en dan weer na men vakantie kan gaan bulken.

Volgens het berekenen van men energiebehoefte moet ik om 0.5kg per week af te vallen nu 2000kcal gaan eten.

Ik heb zelf een voedingschema gemaakt waarin de verhouding uit komt op 50% koolhydraten , 20 % eiwitten en 30 % vetten. Nu vertelde een collega vandaag dat ik ook zou kunnen kiezen voor een eiwitrijk schema en minder koolhydraten omdat ik zelf wel vooral zittend werk doe maar wel 3 x per week minimaal train.

Mijn vraag is nu : welke manier is het beste om droog te worden spiermassa op te bouwen / behouden.

Alvast super bedankt als iemand er even de tijd voor neemt .

Gewicht : 79
    Leeftijd : 27
    Lengte : 179
    Vetpercentage : 13%

Daan

2. A User B

A User B Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    683
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Op basis van join gegevens zal je behoefte rond de 2600-2800 liggen. Meteen omlaag naar 2000 is erg fors en wellicht niet nodig. Ik zou eerder naar 2200 zakken en het een maandje bekijken. Verder verlagen kan altijd nog.

Verhouding EKV, is afhankelijk van je inname.

Jij kan idealiter minimaal 150g eiwitten nuttigen. Bij 2200 kcal is dit 27%. Maar wellicht is iets hoger beter gezien het feit dat je kcal inname gaat verlagen.

Ik zou deze waarden aanhouden. kcal 2200, e175, k200, v77.
    Qua percentages 32%, 36%, 32%.

In je bulk fase zul je wellicht 1000 kcal hoger zitten. Dan zou je:
    3200 kcal, e175, k375, v110 kunnen aanhouden.

Qua percentages 22%, 48%, 31%.

Succes

3. KategorieC

KategorieC Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    668
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    89kg
    In de cut 2,5gr eiwit per kg lichaamsgewicht en 1gr vet per kg lichaamsgewicht rest van je caloriëndoel opvullen met koolhydraten (dit wordt over t algemeen als vuistregel toegepast). Je kunt gerust 500kcal onder je behoefte gaan zitten (moet je wel natuurlijk weten wat je behoefte is)

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie