XXL Nutrition

Welke Partij? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lawrie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2004
Berichten
233
Waardering
0
Hallo iedereen,

Op welke partij zouden jullie stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn?

Ik stel deze vraag omdat ik mij op het moment bij geen enkele partij echt thuis voel....

Voorheen stemde ik altijd VVD maar met rutte op kop.... Sorry dat ik het zeg maar ik vind het net een schooljongentje wat geirriteerd naar de leraren loopt te schreeuwen...

PVV is mij te kort door de bocht..
TON heeft geen richting...

De cristelijke partijen vind ik maar een enge gedachte Politiek voeren vanuit een geloof kan nooit goed zijn voor de samenleving als geheel

En dan de linkse partijen.... die zijn mij te LINKS :D

Partij voor de dieren... ik hou te veel van vlees om daar op te stemmen

Dusss wat moet je dan? Wie niet stemt naar mijn mening mag ook niet klagen...

Hebben jullie ideen?
 
Dit wordt al regelmatig in veel topics besproken. Vooral de moslimgerelateerde.

Mijn stem is op dit moment blanco. Geen enkele partij spreekt mij aan en daartegenover stellen ze me allemaal teleur.
 
Ik twijfelde tussen VVD en D66 maar mijn voorkeur gaat momenteel uit naar D66.
 
Ja D66 komt de laatste tijd ook voor mij goed uit de verf... voornamelijk door het publieke optreden van Pechtolt
 
Hallo iedereen,

Op welke partij zouden jullie stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn?

Ik stel deze vraag omdat ik mij op het moment bij geen enkele partij echt thuis voel....

Voorheen stemde ik altijd VVD maar met rutte op kop.... Sorry dat ik het zeg maar ik vind het net een schooljongentje wat geirriteerd naar de leraren loopt te schreeuwen...

PVV is mij te kort door de bocht..
TON heeft geen richting...

De cristelijke partijen vind ik maar een enge gedachte Politiek voeren vanuit een geloof kan nooit goed zijn voor de samenleving als geheel

En dan de linkse partijen.... die zijn mij te LINKS :D

Partij voor de dieren... ik hou te veel van vlees om daar op te stemmen

Dusss wat moet je dan? Wie niet stemt naar mijn mening mag ook niet klagen...

Hebben jullie ideen?
Je moet Ton maar ff afwachten, ik geloof dat daar iets moois uit kan komen.
 
Ik zou op dit moment ook voor D66 gaan.
 
hmm waar gaat de wereld naartoe, mensen geloven blijkbaar alsmaar meer in partijen, mensen die in de naam van het volk spreken maar toch hun eigen wil uitoefenen, "wij denken, wij willen, wij... " ze weten niet wat WIJ denken want ze leven in een compleet andere wereld of ons, partijpolitiek is een ziekte imo
 
Islam democraten.
 
D66 en wel op Boris van der Ham. Volg hem maar tijdens debatten en kijk ook zijn site eens en zijn columns op geensT, een goed voorbeeld hieronder. Ik heb slechts een probleem, ik wil graag zekers weten dat Brinkhorst, Bakker en viezeloes niet terugkomen als er weer plekken zijn. We zullen zien wat het wordt met die partij.
http://www.borisvanderham.nl/
[Link niet meer beschikbaar]
 
PVV, omdat het tijd word voor wat serieuze veranderingen.

Heel veel mensen in Nederland zien niet zoveel gevaar in de islam. Hoe komt dat volgens u?
“We zijn niet meer gewend om voor onszelf en onze cultuur op te komen. Dat is niet alleen in Nederland zo. Ook andere Westerse landen lijden onder dat vermijdingsgedrag. De Europese bestuurders willen vooral aardig gevonden worden. Zo ontstaat er een sfeer waarin alle oorspronkelijke standpunten uit het zicht verdwijnen. Hoe dat gebeurt, heb ik een paar jaar geleden nog eens van nabij meegemaakt. Ik woonde toen als VVD-Kamerlid de grote algemene vergadering van de Verenigde Naties bij. Het ging toen om het Midden-Oosten. Daar merkte ik hoe Nederland zomaar afstand nam van het eigen standpunt. Er bleek namelijk een gouden regel te bestaan: doorbreek nooit de EU-unanimiteit. Dat consensus denken wordt in Europees verband alleen maar erger naarmate de invloed van Europa groter wordt. En dat terwijl in Nederland het polderdenken al ingebakken zit. Landen als Nederland met zo’n overlegmodel hebben sowieso altijd al de meest ver doorgevoerde verzorgingsstaat, en doen dus het meest aan het pamperen van immigranten. Het gevolg is dat we te aardig willen zijn tegen de verkeerden.”
--------------------------------------------------------------------
Mooi stuk van hem op zijn site staat het hele interview.
 
Stem al jaren op SBS6 ;)
 
Je moet Ton maar ff afwachten, ik geloof dat daar iets moois uit kan komen.


Nou precies. Of je het nu hebt over haar ijzersterke optredens tijdens debatten, of de alure rondom haar persoon bij die geweldige bijeenkomsten, met Wilhelmus, vlaggen en oranje linten en al. De nuance in haar one-liners en haar elegante manier van gebarentaal tijdens haar speeches die zonder opzwepende armgebaren al volop doordrenkt zijn van intelligentie en inzicht of gewoon het idee dat ze haar partij geen partij noemt maar beweging.. het voelt inderdaad aan als een inleiding naar een nieuwe periode met sterke doordachte oplossingen voor de enorm grote problemen waar we mee te kampen hebben in deze zware tijden, het kan niet anders dat IJzeren Rita mooie dingen gaat bewerkstelligen, het heeft er in ieder geval alle schijn naar!
 
Oke Verdonk weet hoe ze het spelletje in Den Haag moet spelen... Maar kan ze zich omringen met een sterk team? Ik heb ook op de LPF gestemt (ook na het te vroeg heen gaan van Pim) en we weten hoe dat is afgelopen....

Maar zodra TON een duidelijke koers heeft is het een partij om nader te overwegen...

Ben het wel met Wandelaar eens dat de oude garde er bij de D66 ruit moet voordat ik daar uberhoud op zal willen stemmen ;-)
 
Oke Verdonk weet hoe ze het spelletje in Den Haag moet spelen... Maar kan ze zich omringen met een sterk team? Ik heb ook op de LPF gestemt (ook na het te vroeg heen gaan van Pim) en we weten hoe dat is afgelopen....

Maar zodra TON een duidelijke koers heeft is het een partij om nader te overwegen...

Ben het wel met Wandelaar eens dat de oude garde er bij de D66 ruit moet voordat ik daar uberhoud op zal willen stemmen ;-)

Verdonk is een grap, Miljoenen mensen hebben last van files elke dag weer, dus als je schreeuwt dat je ze wel oplost zijn er velen mensen die zonder zich erin te verdiepen op verdonk stemmen.Ze heeft nog nooit wat bereikt kwa derest, trouwens lost wouter bos de files al op door de benzine onbetaalbaar te maken.
 
PVV, omdat het tijd word voor wat serieuze veranderingen.

Heel veel mensen in Nederland zien niet zoveel gevaar in de islam. Hoe komt dat volgens u?
“We zijn niet meer gewend om voor onszelf en onze cultuur op te komen. Dat is niet alleen in Nederland zo. Ook andere Westerse landen lijden onder dat vermijdingsgedrag. De Europese bestuurders willen vooral aardig gevonden worden. Zo ontstaat er een sfeer waarin alle oorspronkelijke standpunten uit het zicht verdwijnen. Hoe dat gebeurt, heb ik een paar jaar geleden nog eens van nabij meegemaakt. Ik woonde toen als VVD-Kamerlid de grote algemene vergadering van de Verenigde Naties bij. Het ging toen om het Midden-Oosten. Daar merkte ik hoe Nederland zomaar afstand nam van het eigen standpunt. Er bleek namelijk een gouden regel te bestaan: doorbreek nooit de EU-unanimiteit. Dat consensus denken wordt in Europees verband alleen maar erger naarmate de invloed van Europa groter wordt. En dat terwijl in Nederland het polderdenken al ingebakken zit. Landen als Nederland met zo’n overlegmodel hebben sowieso altijd al de meest ver doorgevoerde verzorgingsstaat, en doen dus het meest aan het pamperen van immigranten. Het gevolg is dat we te aardig willen zijn tegen de verkeerden.”
--------------------------------------------------------------------
Mooi stuk van hem op zijn site staat het hele interview.
Ja hij heeft heel vaak ook gelijk. Alleen soms gaat hij net dat beetje te ver voor mij. De islam kan je niet meer wegkrijgen, dat zou ook gewoon erover zijn. Maar de islam moet wel respect hebben voor onze wetten en onze regels. Als dat niet kan dan moet men de radicale types gewoon aanpakken.
 
Ja hij heeft heel vaak ook gelijk. Alleen soms gaat hij net dat beetje te ver voor mij. De islam kan je niet meer wegkrijgen, dat zou ook gewoon erover zijn. Maar de islam moet wel respect hebben voor onze wetten en onze regels. Als dat niet kan dan moet men de radicale types gewoon aanpakken.

De islam niet meer wegkrijgen betwijfel ik, zoals ook in het interview gezegd werd.Alles is mogelijk als we maar willen.Als iedereen al de andere kant op kijkt lijkt het wel onmogelijk.Minder moet het sowieso worden !
 
Back
Naar boven