AndroidHealthClinic

Welke PDA moet ik kopen voor navigeren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
1.397
Waardering
2
Ga je het vnl gebruiken voor navigatie? Zo ja, dan lijken de PDA's die je noemt vrij zwaar, beetje overkill. Heb zelf een ipaq 2210 en dat werkt perfect met tomtom5. Je zou ook kunnen denken aan het nieuwe broertje van de 2210, de 2110

Zelf zou ik de verhalen @ kieskeurig met een korreltje met zou nemen, vooral klagers die daar komen. Gewoon zoeken naar reviews en op de betere sites kijken zoals http://www.pocketpc-club.nl/.

Als je nog een GPS muis zoekt, heb zelf onlangs mijn draad GPS ingeruild voor een Bluetooth Adapt 16 kanaals muis. Werkt echt perfect, snelle fix en kan 20 uur op een (standaard nokia) accu! en kost maar 95 euri.
 
Ik heb de Acer N35, tomtom5 draait er redelijk goed op. Ding is niet echt duur trouwens..
 
Heb zelf de MDAII. Kun je ook meteen mee bellen, bluetooth earplug erbij en hopsa, je bent de man. Zit alleen geen WiFi op maar dan kun je de MDAIV nemen.

Pocket-pc club is idd goed, maar koop er niets, veel te duur. Je kunt al een goede PDA gratis krijgen bij een mobiel abbo. Zijn vaak goede acties.

Bluetooth GPS muis is idd handig, wel een goede nemen, minimaal SIRF II.
 
De Acer N35 is een prima ding voor GPS in de auto, evenals de Mitac Mio 168. Allebei vrijwel gelijkwaardig aan elkaar, ook qua prijs wel ongeveer hetzelfde. Allebei de mogelijkheid om TomTom5 op te installeren. Dus als je een goeie kennis hebt die thuis is in de illegale dvd handel ;) Moet dat ook geen probleem zijn.

De Acer N35 heb ik een beetje ervaring mee, met de Mio 168 vrij veel, want die heeft m'n pa. Gisteren nog gebruikt, in combinatie met TomTom5. Werkt uitstekend :)

Oja, en dan nu het grote voordeel: ze hebben allebei een uitklapbare GPS module. Die zit er gewoon aan vast. Dus geen gezeik met losse bluetooth adapters voor GPS.

Onze wagen heeft een warmtewerende ruit, en de Mio 168 had NUL moeite om 9 GPS satelliet te vinden, vol op sterk signaal. Door de ruit heen. Een externe adapter was dus niet eens nodig. Zelfs toen ik bij een kameraad op zolder zat (waar ze 1 klein raampje hebben) had ik nog 6 GPS satellieten te pakken.
 
Laatst bewerkt:
Zou geen kwaad kunnen mike.... ;)
 
benchMarc zei:
Oja, en dan nu het grote voordeel: ze hebben allebei een uitklapbare GPS module. Die zit er gewoon aan vast. Dus geen gezeik met losse bluetooth adapters voor GPS.

Onze wagen heeft een warmtewerende ruit, en de Mio 168 had NUL moeite om 9 GPS satelliet te vinden, vol op sterk signaal. Door de ruit heen. Een externe adapter was dus niet eens nodig. Zelfs toen ik bij een kameraad op zolder zat (waar ze 1 klein raampje hebben) had ik nog 6 GPS satellieten te pakken.

Een BT adapter is absoluut geen gezeik, je zet de BT adapter aan, TomTom aan en klaar is kees. Daarnaast kun je dergelijke BT gps ontvanger later weer gebruiken als je een dikkere PDA krijgt. Of je krijgt een smartphone met tomtom die ook met de BT GPS kan communiceren (heb ik nu en is soms best handig). Daarbij als je zonder car-lader gaat lopen met je PDA is de accu natuurlijk zo op met de GPS aan (en de accu van MiTAC Mio 168 kun je niet zelf vervangen dus als hij 1 maal kapot ben je de lul, bij de ipaq2210 die ik zelf heb kan dat ook). De adapt gps die ik heb kan 20 uur op 1 accu en de accu's kun je via internet bijbestellen voor 3 euro het stuk. Overigens is de adapt erg gevoelig, ik heb gewoon in huis liggen, of in je jaszak, of in het dashboardkastje in de auto, en je hebt nog steeds genoeg hits om te navigeren.

[edit]
Als je toevallig een telefoon zoekt (als net als is beschreven, de mda) dan is een goedkoop alternatief de T-Mobile SDA , werkt perfect met tomtom5 mobile en heeft natuurlijk bluetooth. Schermpje is iets kleiner maar het is nog steeds goed te zien.
 
Laatst bewerkt:
Qtek 9090 halen helemaal top zoek maar eens op A dat rijmt ook nog
 
Heb een Qteck 2020 en daarop heb je hele coole navigatie shit
Dan kun je ook nog eens bellen met je pda,
dus je bent de man
 
bartp zei:
Zou geen kwaad kunnen mike.... ;)


Ja precies Bart, daarom wil ik er ook één kopen, ik kan nooit wat vinden ;-)
 
benchMarc zei:
De Acer N35 is een prima ding voor GPS in de auto, evenals de Mitac Mio 168. Allebei vrijwel gelijkwaardig aan elkaar, ook qua prijs wel ongeveer hetzelfde. Allebei de mogelijkheid om TomTom5 op te installeren. Dus als je een goeie kennis hebt die thuis is in de illegale dvd handel ;) Moet dat ook geen probleem zijn.

De Acer N35 heb ik een beetje ervaring mee, met de Mio 168 vrij veel, want die heeft m'n pa. Gisteren nog gebruikt, in combinatie met TomTom5. Werkt uitstekend :)

Oja, en dan nu het grote voordeel: ze hebben allebei een uitklapbare GPS module. Die zit er gewoon aan vast. Dus geen gezeik met losse bluetooth adapters voor GPS.

Onze wagen heeft een warmtewerende ruit, en de Mio 168 had NUL moeite om 9 GPS satelliet te vinden, vol op sterk signaal. Door de ruit heen. Een externe adapter was dus niet eens nodig. Zelfs toen ik bij een kameraad op zolder zat (waar ze 1 klein raampje hebben) had ik nog 6 GPS satellieten te pakken.


Heel mooi, ik heb hier ook aan zitten denken om die te kopen mio168 of Acer35

Niet duur en toch kompleet, alleen als ik dan de reviews lees op www.kieskeurig dan baal ik weer, maar goed als jij zegt dat het goed werkt, dan ga ik hier denk ik voor, scheelt me weer een hoop geld.

Thanks
 
Red devil zei:
[edit]
Als je toevallig een telefoon zoekt (als net als is beschreven, de mda) dan is een goedkoop alternatief de T-Mobile SDA , werkt perfect met tomtom5 mobile en heeft natuurlijk bluetooth. Schermpje is iets kleiner maar het is nog steeds goed te zien.
Zit daar een ingebouwde GPS adapter bij, of zit er een losse bijgeleverd. Of zit er nix bij en moet je die zelf maar aanschaffen? Aangezien ze bij die telefoon TomTom leveren, dan zou je dat wel verwachten dat het erbij zit. Je kunt em ook zonder TomTom kopen, scheelt natuurlijk bakken met geld :P Want downloaden is een goedkope optie ;)
 
Back
Naar boven