MuscleMeat

Welke proteïne shake? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
21 jan 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
59kg
Vetpercentage
5%
Ik ben sinds kort begonnen met trainen samen met mijn broertje, heb al wel vaker getraind maar zijn nu van plan proteïne shakes te gebruiken. Welke soort shakes raden jullie ons aan? Zelf zat ik aan een weight gainer te denken voor mijzelf, en mijn broertje een shake die gericht is op spiermassa ipv aankomen.
Dit zijn de details van ons

Ik
Leeftijd: 19
Lengte: 1.78,5
Gewicht: 59KG
Vetpercentage: 4,9%

Mijn broertje
Leeftijd: 17
Lengte: 1.81
Gewicht: 65KG
Vetpercentage: 7,4%

Ideaal zou zijn als jullie ons een type shake aan kunnen raden van een bepaald merk. Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar we vinden het niet erg om iets meer te betalen voor een shake die meer effect heeft of beter is voor je lichaam. Een link zou het beste zijn!

Alvast bedankt!
 
Gewoon meer voedsel in je mik douwen.

Weet niet of je een voedingsschema heb zo ja plaats die even hier zo nee maak er dan even 1

Als dan alles in orde is kan je pas aan shakes denken anders is t zonde van je geld
 
In plaats van meteen proteïne shakes te willen kopen kan je beter eerst uitzoeken hoeveel proteïne je per dag nodig hebt en hoe je dat uit je dagelijkse voeding kan halen. Als je 59kg weegt dan is het onwijs makkelijk om genoeg eiwit binnen te krijgen. Reken ongeveer op 1,8-2gr per kilo lichaamsgewicht.
En wat Wengstertje zei: maak een voedingsschema.
 
Hebben inderdaad geen voedingsschema, maar wat wij gemiddeld eten:

Ik:

Ontbijt
2 sneetjes brood met hagelslag
1 kop thee (mag geen melk ivm lactose intolerant)

Lunch
6 sneetjes brood met pasta/pindakaas
Soms aangevuld met 1 of 2 stukken fruit
1 à 2 glazen sap (vaak concentraat, >= 50% puur sap concentraat)

Avondeten
Nasi/macaroni/aardappels, groenten en vlees - vaak een bord vol
Af en toe met een glas water

Tussendoortjes:
Weinig tussendoortjes, af en toe 's avonds wat chips of iets dergelijks (max. 2 à 3 keer per week)

Water:
Ik drink op een dag rond de 2 liter water. Soms meer soms minder.


Mijn broertje:

Ontbijt

2 sneetjes brood met hagelslag en margarine
1 kop melk

Lunch
2 sneetjes brood met kaas/salami
water

Avondeten

Nasi/macaroni/aardappels, groenten en vlees - vaak een bord vol

Tussendoortjes:

Fruit, af en toe 's avonds wat chips of iets dergelijks

Water:
Ik drink op een dag 2 liter water


Zouden jullie ons kunnen vertellen of dit te weinig zou zijn gezien onze leeftijd, gewicht en vetpercentage?
Wij trainen elke dag ongeveer een uur.
 
Als je echt lactose intolerant zou zijn zal je ook last hebben van hagelslag en chocopasta
 
Te weinig en skip de hagelslag nutella enzo op je brood in de ochtend kan je beter flinke schaal havermout eten doe je in de middag brood met kipfilet ofzo brood wat je in de ochtend had schuif je wat op en eet je tussen lunch en avond eten in voor het slapen bak kwark of iets komt wat meer in de buurt van wat het moet zijn.
 
lol 4.9 % vet ? leef je nog wel ?
Inderdaad meer eten maar je kan best een weightgainer pakken, heb je gelijk je protein binnen en een klap calorien.
 
Bedankt voor jullie reacties en hulp!
De afgelopen dagen hebben we gelet op onze voeding en jullie adviezen opgevolgd. Hieronder staat wat wij vooral hebben gegeten.

Ik:

's ochtends:
2 sneetjes brood met hagelslag/pindakaas (weinig tijd en hadden nog geen havermout)
Kop melk en thee (lactose-vrij)

's middags:
1 maaltijdsalade met kip
2 croissantjes ham/kaas (was mijn lunch vergeten met werk)
0,5 kilo kwark
3 glazen sap (50% concentraat)

's avonds:
Vol bord nasi met kip
Banaan

Dit is natuurlijk gemiddeld genomen, soms eet ik tussen de middag 2 stukken fruit. Croissantjes was ook eenmalig die dag. Ik let nu wel veel meer op de producten die ik aanschaf voor zoveel mogelijk eiwitten, koolhydraten en kcal zonder veel suikers binnen te krijgen. Ook let ik nu op mijn calcium inname omdat ik lange tijd geen melk heb gedronken en daardoor calcium tekort kom


Mijn broertje:

's ochtends:

2 sneetjes brood met margarine en hagelslag
Kop melk

10 uur:
2 sneetjes brood met pindakaas
1 appel/banaan
Water

12 uur:
4 sneetjes brood met pindakaas
Water

's avonds:
Vol bord met wat de pot schaft
Fruit
Halve bak kwark

Wij zijn van plan om wel een shake erbij te nemen. Voor mij een weightgainer en mijn broertje weet niet precies wat goed voor hem is. Hij wil zich namelijk vooral focussen op spieropbouw, maar weet niet zeker of de weightgainer hem hierbij genoeg helpt. Het lijkt ons handig om dit bovenop onze maaltijd te doen om nog meer binnen te krijgen en nog meer om te kunnen zetten, vooral omdat wij ook qua vetpercentage en gewicht onder het gemiddelde zit.

Verder gaan we nog steeds elke dag door met trainen en merken al goed verschil in prestaties!

- Ik ben dusdanig allergisch voor lactose dat het voor mij goed mogelijk is om yoghurt te eten of iets dergelijks, maar pure melk wordt teveel. Ook een halve kilo bak kwark kan ik op eten maar heb dan lichtelijk last -
 
Maar croissant met kaas is een lactose bom... roomboter van de croissants en dan nog kaas en een bak kwark... Je bent echt niet lactoseintolerant..
Misschien licht gevoelig.. maar als je een echte intolerantie hebt zou je met zo een maaltijd krom liggen van de pijn...

Maar goed.. je eet minimaal... mijn neefje van 8 eet al meer dan dat...

Probeer bij je ontbijt eens een 100 gram oats in een bak kwark (daar kan je toch tegen.. ) En een lepel pindakaas erdoor.
Lunch kan ook wel wat groter.
Ochtend en middag kan best wat bij. Pak bijvoorbeeld in de ochtend tussendoor een paar eieren. Smiddags een paar handjes noten/pinda's.
De bak kwark met wat noten voor het slapen gaan.

Je kan beter meer eten dan een gainer toevoegen. Gainer zelf maken is ook een optie.
100 gr oats + schep whey + melk (oid) + evt wat noten. Ben je goedkoper uit. Je kan het gewoon in een shaker meenemen en op je werk de melk erbij knallen. Shaken en klaar.
 
alles van mutant en muscletech.. heb je meestal de beste prijs 35 euro voor 2,2kilo fuck die nieuwe merken zijn helemaal tzelfde maar dan 50 euro voor dezelfde pot
 
Back
Naar boven