MuscleMeat

welke router (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

embryo

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2008
Berichten
1.030
Waardering
81
Ik woon sinds kort samen op studio met de madam.
Ik zou nu een router willen hebben zodat we samen (draadloos) op internet kunnen.
Omdat ik helemaal geen verstand heb van pc's e.d.:
Welke router koop ik best? De pc's blijven in dezelfde ruimte voor internet.
Is het ok om dit tweedehands te kopen of toch liever nieuw?

Tweede vraag: ik heb nog een oude, maar degelijke pc staan. Deze heeft altijd gedraaid op testversies van windows die ik via via had gekregen.
Langs de school kan ik nu de nieuwste windows kopen voor slechts 70 euro (in de fnac kost dit 250???)
Het probleem is nu dat deze installatiecd's uitgaan werken als een update. Aangezien op deze pc de windows is "vervallen" kan ik dus geen update doen.
Een vriend van mij zei dat het bij de vorige versies mogelijk was om deze update toch gewoon te installeren en dat er op een bepaald moment dan gevraagd wordt om gewoon even een installatiecd van een oudere versie in te steken. M.a.w. dat het dus geen probleem zou vormen als ik gewoon even een cd van iemand anders gebruik. Hij weet wel niet of dit bij deze nieuwste versie van windows ook mogelijk is.

Iemand een ideetje?
Alvast bedankt
 
die oude PC, installeer daar gwoon Win XP op niet Win 7
wat die router betreft, koop gewoon een nieuwe, kost niet zoveel...
ben zelf erg tevreden over men Netgear
ervanuitgaand dat je al een modem hebt en dus geen modem/router maar enkel de router wilt kopen, heb je der een nieuwe al voor ~50€ van D-link ofzo (b/g/N)
 
Die van, je raad het al, Apple zijn erg nice. Maar het maakt niet veel uit hoor, zeker geen hopen geld tegenaan gooien. Gewoon een merk dat een beetje goede reputatie heeft en alleen kopen wat je nodig hebt.

Dingen waar je bijv. rekening mee moet houden:

- wil je wifi?
- wil je usb ingang om bijv. een usb HD met je router te verbinden? (zodat elke pc op het netwerk er toegang toe heeft)
- hoeveel pc's denk je in de toekomst nog aan te sluiten? (aantal utp ingangen)
- wil je een router met ingebouwde HD? (handig voor automatische backups) -> Time Capsule bijv.
 
ik zou geen netgear nemen gare k*t routers zijn ut

digiconnect rules
 
Alvast bedankt allemaal voor de hulp

die oude PC, installeer daar gwoon Win XP op niet Win 7
(b/g/N)

Enig idee waar je nog zo een versie van xp kan kopen? Ik vind het alleszinds nergens.
 
linksys(aka cisco) is goed spul.
 
Alvast bedankt allemaal voor de hulp



Enig idee waar je nog zo een versie van xp kan kopen? Ik vind het alleszinds nergens.

wordt niet meer verkocht voor zover ik weet... maar vind je nog zat via torrents/usenet/rapidshare
 
Fortinet als je wat geld teveel hebt.
 
linksys, cisco, draytech of een netgear

---------- Toegevoegd om 23:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:22 ----------

ik zou geen netgear nemen gare k*t routers zijn ut

digiconnect rules


digiconnect zijn de meest elcheapo routers die je kunt vinden... net als sweex
 
Hmmm er staat er nu een op ibood (netgear) zie ik van 80 voor 20, misschien heb je er iets aan.
 
bedankt, ben er al eentje gaan halen en windows had mijn pa nog.
 
Heb ik altijd problemen mee gehad.

Gebruik zelf Sitecom, loopt als een tiet.

sitecom is toch de mindere in vergelijking met linksys.
ben ook benieuwd wat voor problemen je had.
 
Netgear iets met 300N, vond het wel een fijn ding.
 
Back
Naar boven