Fitness Seller

Welke schema is het beste voor mij (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Invincible

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
292
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
88kg
Hallo,

Dit is mijn 2e topic, in mijn 1e topic heb ik al een stukje over mezelf verteld zie:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/wanhopig-zoekt-hulp-327526/

Hoeveel dagen ik het liefst wil trainen is zoals ik in mijn andere topic al heb verteld zijn 4 dagen.
Ik heb al veel gelzen over fullbody, split en boven-onderlichaam. Ik kan niet beslissen welke het beste voor mij zal werken, want ik heb er helaas niet zoveel ervaring en verstand van.

In mijn vorige topic heb ik van Dinky Toy de tip gekregen om Rippetoe Starting strength te volgen.

Ik hoop dat ik nu alles heb verteld wat nodig is, anders hoor ik het wel. Ik wacht op jullie tips, alvast bedankt.

''Invincible''
 
Zou zelf stronglifts gaan doen, met wat armen erbij en misschien een enkele iso oefening.

Voeding blijft het belangrijkste:

-uitrekenen wat je verbuikt.

-Hier 500 kcal boven gaan zitten

-Kom je niet aan dan nog meer kcal toevoegen, simpel als dat.

-Geen cardio

-Vrije tijd voldoende rust, wees zo lui mogelijk
;)
 
Dankje voor je reactie.

Ik heb een beetje info proberen te zoeken naar stronglifts en iso oefeningen, ik heb wel informatie kunnen vinden maar begrijp het niet helemaal wat het inhoud. Kan je het voor mij aub willen uitleggen?

Helemaal geen cardio? Is dat niet slecht voor conditie, en ik hoor ook vaak dat je door cardio ook mooier aankomt, bijv dat je geen hangvet hebt maar een strakker huid etc.

In lui zijn ben ik goed :P
 
Lees jezelf in over voeding en training. Google is your friend. Ik wil je best helpen maar je moet zelf ook wat ondernemen.
 
Ik zou ook voor stronglifts kiezen of een andere vorm van fullbody training. Zo train je frequent,waardoor je sneller de belangrijke oefeningen en bewegingen onder de knie krijgt. IMO kun je best cardio doen, maar dit betekend wel dat je meer zal moeten eten, maar dat moet je zelf maar even kijken.
 
Dankje voor jullie reacties.

Leroy1994 wat is stronglifts precies, ik begreep het niet op verschillende sites waar er info. erover staat.

Porterhouse ik lees al paar maanden info over voeding en trainingen maar zoveel verschillende sites en zoveel verschillende meningen. En als een onervaren iemand is het voor mij lastig om te beslissen welke nu 'waar' is.

Om een voorbeeld te noemen over voeding: op veel sites staat dat wit brood niet ongezond is maar minder gezond dan bruin/volkoren omdat het niet alle delen van de graan bevat, maar op andere sites staat dan dat het gewoon ongezond is en dan het bepaalde ziektes kan veroorzaken en dat het niet verteerbaar is etc
 
Stronglifts en Rippetoe Starting Strength lijken flink op elkaar. Het zijn allebei 3x/week Full Body schema's met een workout A en een workout B die elkaar steeds afwisselen. Een verschil zit in het volume: Stronglifts doet iedere oefening 5 sets van 5 reps (behalve deadlift), Rippetoe doet iedere oefening 3 sets van 5 reps. Bij beide schema's probeer je iedere training de oefening met een wat zwaarder gewicht te doen. Beide schema's schrijven ook precies voor wat je moet doen als dat niet (meer) lukt.

Ik ben zelf ook (weer) beginner, en doe sinds drie maanden Stronglifts, wat goed bevalt. Een beschrijving van het schema staat in de openingspost van mijn log (zie onderaan). Op de site stronglifts.com staat *alles* over het programma, wel in het Engels.

Verder zou ik gewoon maar beginnen met iets te doen, en niet langer op zoek te gaan naar steeds nieuwe informatie, want dan verlam je jezelf. Je kan het beste gewoon aan de slag. Kijk hoe het bevalt, begin hier een log en doe verslag. Iets doen, met regelmaat en concentratie, is altijd beter dan niets doen.
 
Dankje wel LKK. Jij bent 46jaar en op een goed gewicht (denk ik), en ik ben 18 en te dun, dus zal het mij wel lukken om 5x5 zo zwaar mogelijk te doen dat ik resultaat krijg?

Over dat niets doen ben ik het met je eens, maar nu train ik op een hele chaotische manier en daarom wil ik een goede duidelijke schema.
 
Stronglifts is bij uitstek geschikt voor magere beginners zoals jij en ik! :) Ik ben tot nu toe 4kg aangekomen in 3 maanden, en ben daar erg tevreden mee. Op jouw leeftijd kan het nog wel harder gaan ook. Kijk ook eens op het log van Daantje Groot.
Stronglifts is een heel duidelijk programma: elke training weet je precies wat je gaat doen, en het kost niet zoveel tijd.

Je begint wel met hele lichte gewichten (alleen de stang), maar omdat er *elke* keer 2.5kg bij komt, zit je toch al in een paar weken op heel behoorlijke gewichten. Als je te zwaar begint, loop je ook eerder vast.

Succes ermee, en begin een log!
 
Dankje wel, ik zal Daantje Groot's log bekijken.

Kan je misschien mij via een pm je voedingsschema sturen als je die hebt, ben benieuwd met wat je die 4kg bent aangekomen? :)
 
Back
Naar boven