AndroidHealthClinic

Welke schema voor het bovenlichaam?

Bezoekers in dit topic

AKFIT

Cool Novice
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
130
Waardering
2
Ik train al een tijdje in de sportschool, maar ik wissel echt steeds van schema's - waarom?: omdat ik dan weer hoor of lees dat een andere schema beter zal zijn. Kortom: onzin dus.

Dit is mijn doel: ik wil een GROTE bovenlichaam krijgen (veel MASSA dus)!
Kan ik dan het beste een Fullbody schema (maar dan echt gericht op het bovenlichaam) gaan volgen?
Of kan ik het beste een Splitschema gaan volgen?

Laatste tijd hoor ik wel veel van mensen dat een Fullbody schema (maar dan echt gericht op het bovenlichaam) voor 3x in de week trainen (Maandag, Woensdag, Vrijdag) goed zal zijn - omdat je daarmee je bovenlichaam vaker traint, en je traint ze ook met goede compoundoefeningen - en compoundoefeningen zijn naar mijn mening wel goed om te doen omdat het ''multi joint'' is > je spreekt er meerdere spiergroepen mee aan dan dat je alleen maar bijvoorbeeld isolatieoefeningen zou gaan doen. Isolatieoefeningen is meer om een spier te finetunen zeg maar, maar hoe kun je een spier finetunen als er geen massa op je lichaam zit (dus wat ik wil zeggen: dat je met die compoundoefeningen die massa op je lichaam krijgt, en zodra je de gewenste massa hebt gekregen op je lichaam wat jij wenst, ja dan kun je je spier gaan finetunen zeg maar (spierdefinitie krijgen).

Voorbeelden qua oefeningen voor het bovenlichaam:
Barbell Bench Press,
Dumbbell Row,
Barbell Military Press,
Front Pulldown,
Dumbbell Pullover,
High Pulley Row.
(misschien nog eventueel voor de zijkant van de schouders de Dumbbell Side Raises erbij toevoegen aan het einde).

*de armen (biceps en triceps) > oefeningen bij die schema toevoegen of juist niet (want de armen worden toch al getraind met de oefeningen hierboven)? of toch de armen juist op een aparte dag gaan trainen?

Dus kijkende naar mijn doel die ik heb, wat zou het beste zijn om te gaan doen en waarom?
 
Laatst bewerkt:
Hé leuk weer een AKFIT topic, ga je eerst beloven iets met de adviezen te gaan doen?
 
Ik hoop dat je ook je benen gaat trainen?
Een groot bovenlichaam met van die mierenpootjes gaat er dus echt ontzettend onnozel uitzien.
 
dit topic heeft potentie!
 
Wow! Onze tips voor echt enorme benen hebben AKFIT zo goed geholpen dat zijn bovenlichaam nu weer te klein lijkt.
 
spieren fine tunen met isolatie oefeningen, dat is het dus.
powerlifters zijn niet dik, maar hun spieren zijn gewoon niet fine getuned
 
Ik zou zelf 5x borst trainen per week, biceps kan gewoon elke dag.
 
Back
Naar boven