MuscleMeat

Welke shakes bij melk/lactose intolerantie, en wanneer in te nemen?

Bezoekers in dit topic

@Patries
je zou eens kunnen kijken naar Kerutabs. Ik gebruik ze zo nu en dan om wel lactose te kunnen eten. Innemen voor j ehet neemt en heb dan veel minder buikpijn en andere bijverschijnselen.
 
@Patries
je zou eens kunnen kijken naar Kerutabs. Ik gebruik ze zo nu en dan om wel lactose te kunnen eten. Innemen voor j ehet neemt en heb dan veel minder buikpijn en andere bijverschijnselen.

Thanks voor de tip.
Lijkt me niet echt voor dagelijks gebruik (eet nu dagelijks 250 gram kwark) maar wel ideaal voor als ik toch eens lactose wil kunnen nemen.
Te verkrijgen bij de drogist neem ik aan?
 
ik ben ook lactose intolerant (1 glas melk en lig half dood op de grond :p) erge vorm dus maar heb totaal geen last van men shake's (ik pak weightgainer,whey,caseïne) ik weet dat melk met zero lactose al 2.50 euro per karton kost en gewone melk maar 0.30 cent ofzo maar ik heb een middeweg gevonde je moet geen soja melk of zero lactose melk kopen veel te duur pak gewoon lactosearm melk zit<0.1g lactose per 100ml in heb het van het merk galaxi kost 0.99 cent het karton deze gebruik ik voor alles, behalve men caseïne pak ik gewoon water voor (ook altijd een goed alternatief gewoon voor al je shakes water gebruiken) voor de rest eet ik voor men eiwitten natuurlijk eiwitten,vlees,vis.


Denk dat voor lactose intolerant shakes niet zo erg zijn zolang je why isolaat of whey hydrolisiaat neemt (of ei/soja/plantaardige shakes), daar zit namelijk zo goed als geen lactose in (hydrolisaat echt zo goed als niet, bij isolaat klein beetje).

Ipv lactose vrije melk kun je sojamelk nemen. Je hebt het A-merk alpro die erg veel variatie hebben, maar wel prijzig. Melk kost 1,25 ofzo per liter . Als je naar nettorama gaat krijg je al snel 10% kassakorting waardoor het maar 1,10 euro fzo is.
AH heeft zoals marina al zei 1l voor 1euro.
Bij nettorame heb je een liter voor zelfs maar 75cent. Smaakt gewoon goed!
Sojamelk smaakt zeker niet minder lekker dan melk, imo. Ik vind het juist lekkerder.

En die kerutabs van marina lijkt me erg goede tip!
 
Bij de lidl heb je ook lactose vrije melk 1 euro per pak. Kerutabs heb ik ook gehad volgens mij zitten hier niet veel in per verpakking en is het vrij prijzig. Deze heb je ook http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/enzymen/natures-way/lactase-enzym. 100 caps voor 15 euro kan je even vooruit.

Jij ook bedankt voor de tip!
Prijs valt erg mee als je ze incidenteel gebruikt.

Ga even nadenken of ik die pillen wil gaan gebruiken, heb normaliter zo iets van gewoon luisteren naar je lichaam dus in dit geval niet nemen.

Soms is echter toch wel fijn om wel wat melkproducten te kunnen gebruiken.
 
Ik heb normaal ook dat ik gewoon lactose ontwijk. Maar soms smacht ik naar echte kwark. Dan neem ikde kerutabs.
Ik heb ook andere geprobeerd maar deze werkten het beste.
Waar ik het ook vooral bij gebruik is verjaardagen en uit eten gaan. Kan soms wel erg handig zijn.
 
Back
Naar boven