AndroidHealthClinic

welke soort olie voor gezonde vetten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik gebruik trouwens ook van die Becel boter, verrijkt met omega 3&6. Er is IMO geen enkele reden om omega vet supplementen te nemen als je gewoon gezond en gevarieerd eet.


becel is pas troep! > plantaardige olien zijn vloeibaar, hoe meer onverzadigd hoe vloeibaarder, becel is smeerbaar. De rest mag je zelf verzinnen.
 
levertraan en lijnzaadolie.
Soms safloerolie of walnootolie (gewoon ter afwisseling erbij).

Bakken in kokosolie of een combi van margarine en olijfolie.
 
@medievil, heb je een onderzoek wat aantoont dat lijnzaadolie het risico op prostaatproblemen niet verhoogt? Want er zijn er zat die dat wel doen.


Er is geen onderzoek dat aantoont dat lijnzaadolie de kans op prostaatkanker verhoogt!!!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/lijnzaad-olie-71865

Er zijn onderzoeken die aantonen dat alpha-linoleenzuur de kans op prostaatkanker verhoogt, maar dat is wat anders.

Aan de andere kant is er geen enkele reden om WEL lijnzaadolie te nemen. Het heeft voor zover ik heb gelezen ook geen bewezen positieve werking. Bovendien is de omzetting van alpha-linoleenzuur naad DHA enorm slecht!!!
Gewoon visolie nemen hiervoor. Of zeewier voor de veggies.
 
becel is pas troep! > plantaardige olien zijn vloeibaar, hoe meer onverzadigd hoe vloeibaarder, becel is smeerbaar. De rest mag je zelf verzinnen.

de transvetten in becel zijn tegenwoordig wel beperkt, toch zou ik becel niet gebruiken wegens teveel omega 6
de ratio in becel zelf is prima, maar niet in ons dieet waardoor we zeker geen extra o6 nodig hebben

gebruikt gewoon boter;)

Aan de andere kant is er geen enkele reden om WEL lijnzaadolie te nemen. Het heeft voor zover ik heb gelezen ook geen bewezen positieve werking. Bovendien is de omzetting van alpha-linoleenzuur naad DHA enorm slecht!!!
klopt, ik snap niet waarom het zo'n rage is hier:roflol:
 
mijn advies dat ik vaak geef: 2 a 3 eetlepels lijnzaadolie per dag (ligt aan het dieet) en om de 2 dagen een eetlepel levertraan.
Het gaat dus om de Omega 3 en 6 vetzuren (EPA, DHA (dierlijk) en ALA (plantaardig)). Levertraan niet teveel nemen want het bevat vitamine A en je kan dat overdoseren.

Verder ook minimaal 1x pw vis. Ik denk dat je dan toch wel goed zit met je onverz vetten.
 
advocado is ook rijk aan olie !
 
nadeel van capsules is dat je er al snel 6 a 8 mot pakken om wat binnen te krijgen, met olie (lijnzaad/olijf etc) dan pak je gewoon een eetlepel en klaar is kees miep jan.
 
waarom geen zalm of makreel in je schema;)
 
Back
Naar boven