MuscleMeat

Welke spier(groep) train je het liefst? (1 bezoeker)

Welke spier(groep) train je het liefst?

  • Rug

    Stemmen: 16 9,4%
  • Schouders

    Stemmen: 6 3,5%
  • Borst

    Stemmen: 82 48,0%
  • Biceps

    Stemmen: 25 14,6%
  • Triceps

    Stemmen: 13 7,6%
  • Onderarmen

    Stemmen: 1 0,6%
  • Benen (incl. kont)

    Stemmen: 21 12,3%
  • Kuiten

    Stemmen: 1 0,6%
  • Buik

    Stemmen: 6 3,5%

  • Totaal stemmers
    171

Bezoekers in dit topic

Schouders, kvind het mooie duidelijke ronde spieren.. en om effe lekker breed te doen..
 
Borst ! Zeker en vast ! Zodat als je dan 's avonds terug thuis bent, en de hond (mini-malthezer) loopt over mijn borst, dat ik het dan bijna uitschreeuw van de pijn... Heerlijk !!!!!! :d
 
Hoe doe je je borst zo mishandelen dan? Ik voel hooguit een lichte spierpijn de dag erna. Doe dumbbell presses en flyes (9setjes bijelkaar). En dat terwijl ik zo van pijn hou :eek:

Daarom is mijn favo benen. Bij squats durf ik nog niet zwaar te gaan, maar na leg presses als ik opsta en ff moet leunen en duizelig zijn :D heerlijk!!
 
ik heb momenteel een periode dat ik rug heerlijk vind om te trainen dat ik al vol adrenaline en een pre-pomp (moeilijk uit te leggen maar t is net of ik de rug al heb afgebeuld voordat ik nog moet beginnen) de ijzers tegemoet loop.
dan is het weer een periode dat ik borst weer lekkerder vind om te trainen. Vaak heb ik tijdens de schoudertraining het voldaanste gevoel. echt zon endrofinestoot.

Maar de martelkoning van alle spiergroepen vind ik toch de kuiten. ik heb vorige week vrijdag de kuiten getraind en ik was al bang voor het uitgaan. maar gelukkig kreeg ik die zondagochtend de rekening gepresenteerd. toen ik opstond viel ik zomaar terug mijn bedje in omdat ik met geen mogelijkheid op mn benen kon blijven staan. en maandag kreeg ik nav mijn loopje vaak de vraag naar mn hoofd geslingerd of ik een goed weekend heb gehad....
 
momenteel mijn benen:
-wielrennen en Spinning
-Lunges
-Squats

verder geen oefeningen voor mijn benen. Ik heb met mijn benen het gevoel dat ik alles aan kan :)
 
Originally posted by dandyman
ik heb momenteel een periode dat ik rug heerlijk vind om te trainen dat ik al vol adrenaline en een pre-pomp (moeilijk uit te leggen maar t is net of ik de rug al heb afgebeuld voordat ik nog moet beginnen) de ijzers tegemoet loop.
dan is het weer een periode dat ik borst weer lekkerder vind om te trainen. Vaak heb ik tijdens de schoudertraining het voldaanste gevoel. echt zon endrofinestoot.

Maar de martelkoning van alle spiergroepen vind ik toch de kuiten. ik heb vorige week vrijdag de kuiten getraind en ik was al bang voor het uitgaan. maar gelukkig kreeg ik die zondagochtend de rekening gepresenteerd. toen ik opstond viel ik zomaar terug mijn bedje in omdat ik met geen mogelijkheid op mn benen kon blijven staan. en maandag kreeg ik nav mijn loopje vaak de vraag naar mn hoofd geslingerd of ik een goed weekend heb gehad....

Je hebt je kuiten overtraind
 
ja dat idee had ik ook. ik bracht toen echt een schokeffect teweeg door de standing calfraise te supersetten met de donkeyraise en beide oefeningen door te gaan tot ik echt niet meer kon.
 
Originally posted by dandyman
ja dat idee had ik ook. ik bracht toen echt een schokeffect teweeg door de standing calfraise te supersetten met de donkeyraise en beide oefeningen door te gaan tot ik echt niet meer kon.

Is geen schokeffect maar overtraining

overtraining = no gains
 
heb ik inderdaad niets meer aan toe te voegen.
 
Absoluut rug en benen... lekker bikkellen :)
 
Benen!!!!!!!! heerlijk vooral squat. Benen kan je zo heerlijk tot het "eind"gaan. Na benen kan ik ook geen andere spiergroep meer pakken.

Groet Ghost:wave2:
 
Jah maar bij squats durf ik niet zover te gaan, dus daarna doe ik wat legpress. na 2 setjes nog ff 10kg erbij en dan die laatste rep lukt niet, dus dan zit je met dat gewicht in een vage houding :D ff 10sec wachten en met al je kracht je bevrijden...
 
1-benen 2-schouders 3-borst 4-armen
5-rug .ik heb een goede trainingspartner dus "kan"altijd tot op het bot gaan en verder wel een fijn gevoel.i live for training.
 
Borst en rug vind ik super lekker om te doen.
 
Goh, zie nu dat ik na de opmerking over het trainen van de puboccocceygeus-spier niet vermeld heb wat ik het lekkerst vind. Die pubo-nog wat geeft geen spierpijn, dus dat is geen lekker effect, alleen prettig ;).

Benen eigenlijk. Squatten durf ik niet heel diep, met leg press wel. Maar, het klinkt stom, en misschien typisch voor vrouwen, ik schep een pervers genoegen in het doen van de standing gluteus. Geeft zo'n branderig gevoel in je achterste. Is evt vergelijkbaar met effect van lunges, Scighera?

Een bepaald soort buikpijn zoals ik dat krijg van doodtillen of squatten is ook wel lekker pervers, daarom mis ik de front squat een beetje.. die leek mijn buikspieren zowat in tweeën te scheuren...

Ben ik de enige die genoegen schept in een pervers soort spierpijn? Of bestaat er geen 'perverse' spierpijn?

Espi
 
Ik hou ook van een soort spierpijn... in het begin had ik weleens dat ik een spier niet meer kon gebruiken een dag later... tenminste nauwelijks dan he. heerlijk, helaas gebeurt dat nu niet meer.
 
Ik train alle spiergroepen graag behalve biceps! Ik heb er een hekel aan, ik doe liever een zware squat of dealiftsessie dan een paar dumblecurls haha jep ik haat het!!!

Flex
 
Originally posted by HardcoreMF
Ik train alle spiergroepen graag behalve biceps! Ik heb er een hekel aan, ik doe liever een zware squat of dealiftsessie dan een paar dumblecurls haha jep ik haat het!!!

Flex

Bi's vind ik ook geen reet aan. Afgelopen maand trouwens maar 2 keer gedaan en toch zijn ze gegroeid.
 
Back
Naar boven