MuscleMeat

Welke spieren gebruik je bij het armworstelen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De Jos

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
308
Waardering
0
Welke spieren gebruik je bij armworstelen?Je onderarm of welke is de spier die je dan het meeste belast?

Dan weet ik welke ik nog meer moet gaan trainen :p

thx
 
Bespeur ik een groot ego? :D

Vooral een kwestie van techniek heb ik gemerkt.
 
de leeuw zei:
Bespeur ik een groot ego? :D

Vooral een kwestie van techniek heb ik gemerkt.

Nee armworstelen moet eerlijk zijn.Pols recht en arm op de tafel.Heb dat eens met iemand gedaan en mijn borst werd knalrood van het duwen.Ook in mijn schouders voel ik het goed.Maar kweet niet welke nu de hoofdspiergroep is.

Groot ego?Maar nee toch niet mss door die spiergroep te trainen en iedereen te verslaan kan dat grote ego komen :cool: :p :roflol:
 
Ik denk dat je vooral moet denken aan de rotator cuff en de schouder zelf daarnaast goeie sterke onderarmen voor een stevige grip is ook wel handig. Maar als je gewoon normaal goed traint komt het zowieso wel goed. Maar niet te veel patsen he daar komen blessure's van...
 
Laatst bewerkt:
bij armworstelen gebruik je je schouder natuurlijk, alleen denk ik niet dat je door je schouder veel te trainen je zal winnen met het armworstelen
 
ik ken de technie kdus niet net als zovelen ..ik kan van haast niemand winnen en ook niet verliezen....blijf meestal gelijk in de buurt van het midden...ik wil het wel graag beter leren
 
Een aantal weken terug stond er in een interview in de krant (Eindhovens Dagblad) met Ton Schenkels, wereldkampioen armworstelen. Het kwam er op neer dat als je aan het aanvallen bent dat je dan je vooral je onderarm gebruikt en in de verdeding vooral je bovenarm. Ook deed Ton niet zomaar tegen iedere grappenmaker armpjeworstelen. Als de tegenstander geen juiste techniek had kon hij zo zijn arm breken, aldus hemzelf.

De Jos zei:
Nee armworstelen moet eerlijk zijn.Pols recht en arm op de tafel.
Ik heb laatst tegen een vriend van me armpjeworstelen gedaan. Ik verloor, omdat hij mijn pols helemaal omknakte. Hij duwde gewoon vol door op mijn pols en omdat ik geen polsblessure wou (aangezien ik ook nog badminton) heb ik me maar plat laten duwen. Maar eigenlijk heeft hij dus valsgespeeld?
 
ja tuurlijk zo kan iedereen winnen
 
Ah zie je wel. Ik wist het wel. Mijn bovenarm stond ook helemaal strak en hij ik stond nog niet zo veel cm's van het middenpunt af. Maar hij duwde gewoon met alle kracht door en ging gewoon vol mijn pols omknakken. Dan wordt het meer polsworstelen, dan armworstelen.
 
als iemand zich tegen je wilt bewijzen nodig je em gewoon uit om mee te gaan naar de gym. armpje drukken wordt voor de massa gezien als een krachtmeting, maar dat is het totaal niet imo.
 
Gebruik de search ens! er is een super groot topic over dit onderwerp, met zeer veel sites en nuttige info... is wel van vorig jaar denk ik. :D
 
ik heb een week last van men elleboog gehad door armpjeworstelen :D. Ik doe het nooit meer!
 
Ik verlies bijna altijd met armworstelen, ook van maatjes die niets aan krachttraining doen
 
heb je inmiddels al antwoord gekregen of wil je nog wat informatie hierover ?
 
Back
Naar boven