XXL Nutrition

welke spieren kan ik het best in paren trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

desalvo

Novice
Lid geworden
6 feb 2014
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
72kg
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal,

Ik ga 4x in de week naar de sportschool, en 3x per dag ren ik thuis op de loopband. ik ben sinds vorige zomer al aan het trainen maar ik heb niet echt een voortgang kunnen bereiken. ik train meestal willekeurig een spiergroep maar ik hoorde van een collega dat je beter spiergroepen kunt combineren bijvoorbeeld borst spieren en schouder spieren op 1 dag te trainen.

Welke spiergroepen kan ik het best op 1 dag trainen

Ik wist niet waar ik een antwoord op deze vraag kon vinden en via google ben ik op deze site gekomen.

link : http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/welke-spiergroepen-best-samen-trainen-5150/

en met de post van Mitch ben ik op deze link terecht gekomen : http://www.bodybuilding.com/fun/animalpak20.htm

Maar het is me niet helemaal duidelijk. Heeft iemand ervaring met hoe ik het best kan trainen?

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:56 ----------

mijn vetpercentage is momenteel 16%
gewicht 72 kilo
lengte 174 CM

en het gaat om alle spiergroepen te trainen in 1 week ( ook beenspieren..)
 
Ik train ook alle spiergroepen apart (split), en heb best wel wat gains gemaakt. Hangt er ook vanaf hoe je traint (high reps, low reps) & kracht/massa/spieruithouding. Vind het wel fijn om te kunnen focussen op een spiergroep.

Hoe ziet je schema er nu uit (inclusief reps en sets)? En wat zijn je doelen (wil je spiermassa of kracht of spieruithouding)?

Ik zelf ben flink aan het bulken (spiermassa opbouwen), en probeer voor de zomer te gaan cutten.
 
Welke groepen je moet combineren is geheel afhankelijk van waar je prioriteiten liggen en welk soort schema je hanteert.

Bij Full body combineer je alles,
Push/Pull de ene keer de duwende en de keer daarop de trekkende bewegingen,
Push/pull/benen lijkt op voorgaande alleen doe je de benen appart
UB/LB, oefeningen voor de romp de ene keer, oef. voor de benen de andere keer
Buigen/Trekken/duwen, squat/deadlift/borst

Enz.

Persoonlijk hanteer ik:
- Armen
- Benen
- Voorkant romp
- Achterkant romp
 
Ik zou het gewoon lekker houden bij:

1. Fullbody
2. Push/Pull
3. UB/LB

Je kan ook 4 / 5 daags split gaan doen, maar zou persoonlijk beginnen met max 2 daags split.
 
Ik zou het gewoon lekker houden bij:

1. Fullbody
2. Push/Pull
3. UB/LB

Je kan ook 4 / 5 daags split gaan doen, maar zou persoonlijk beginnen met max 2 daags split.

2 dagen is echt te weinig om resultaten te zien.
 
Je kan ook drie dagen trainen, één dag rust en weer drie dagen trainen.
Ik doe dan:

Rug/armen(biceps)/buik
Benen/billen/buik
Borst/armen(triceps)/buik
Rust
Opnieuw
 
ik vind zelf rug/biceps niet fijn en daarom doe ik:
-dag 1 (rug/triceps),
-dag 2 (borst/biceps),
-dag 3 (benen/schouders).

Dit schema herhaal ik elke week als ik meer dan 3 dagen ga trainen.
Overigens is een 5 daags splitschema ook heel fijn! denk hierbij aan een schema wat lijkt op: maandag (Rug), dinsdag (borst), woensdag (benen), donderdag (schouders), vrijdag (armen)
 
Dag 1: borst en buik
Dag 2: benen en onderarmen
Dag 3: schouders en triceps (evt. Buik er nog bij)
Dag 4: rug en bicep
 
Ik begrijp zelf nooit hoe mensen iets anders kunnen trainen naast benen op benendag.

Hanteer zelf

borst bicep, rug, schouder triceps en benen
 
Ik begrijp zelf nooit hoe mensen iets anders kunnen trainen naast benen op benendag.

Hanteer zelf

borst bicep, rug, schouder triceps en benen

Waarom niet? Naast je volledige leg workout nog een paar oefeningtjes voor onderarmen
 
Waarom niet? Naast je volledige leg workout nog een paar oefeningtjes voor onderarmen

Ik wil na mijn beentrain echt zo snel mogelijk naar huis in hoeverre het me dat toestaat althans
 
Drie keer loopband schrappen en starting strength volgen. Succes gegarandeerd.
 
2 dagen is echt te weinig om resultaten te zien.

Daarom moet je ook 4x per week trainen slimmerd.

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------

wilde bijna zeggen doe eens minder aanstellen na een leg day ;)

:o Kijk, dit soort reacties snap ik nooit helemaal.

Wat is de toegevoegde waarde van "wilde bijna zeggen" in die zin?? Je had het net zo goed weg kunnen laten want nu heb je alsnog gezegd "wat je bijna wilde zeggen" :rolleyes:
 
Daarom moet je ook 4x per week trainen slimmerd.

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------



:o Kijk, dit soort reacties snap ik nooit helemaal.

Wat is de toegevoegde waarde van "wilde bijna zeggen" in die zin?? Je had het net zo goed weg kunnen laten want nu heb je alsnog gezegd "wat je bijna wilde zeggen" :rolleyes:

Ja, zelf doe ik 5 dagen in de week.
 
Daarom moet je ook 4x per week trainen slimmerd.

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------



:o Kijk, dit soort reacties snap ik nooit helemaal.

Wat is de toegevoegde waarde van "wilde bijna zeggen" in die zin?? Je had het net zo goed weg kunnen laten want nu heb je alsnog gezegd "wat je bijna wilde zeggen" :rolleyes:

Gelukkig snap je de clou iig :)
 
Gelukkig snap je de clou iig :)

Ik snap hem, ik snap hem :D

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:21 ----------

Ja, zelf doe ik 5 dagen in de week.

5 daags split, of wat voor schema.

want een ub/lb schema als je 2x per week traint komt dus neer op iedere spiergroep 1x per week trainen.
maar dat is dus volgens jou te weinig?

maar een 5 daags split als je 5 keer per week traint komt ook neer op 1x per week iedere spiergroep trainen, vandaar de vraag :rolleyes:
 
Ik snap hem, ik snap hem :D

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:21 ----------



5 daags split, of wat voor schema.

want een ub/lb schema als je 2x per week traint komt dus neer op iedere spiergroep 1x per week trainen.
maar dat is dus volgens jou te weinig?

maar een 5 daags split als je 5 keer per week traint komt ook neer op 1x per week iedere spiergroep trainen, vandaar de vraag :rolleyes:

Mij is altijd verteld less = more, dus combineren en dat drie dagen wel voldoende was. Rippetoe/starting strenght/ 3 day split / 4 day split, van alles uit geprobeerd.
Ik groeide goed op de Rippetoe en Starting Strenght. Heb deze zomer het less = more principe eruit geflikkerd en een 5 day split gaan hanteren. Ik had nu gewild dat ik dit drie jaar eerder had gedaan...
Je voeding moet op orde zijn, anders ga je over trainen.

De 5 day split die ik hanteer:

MA: Rug & Buik
DI: Borst
WOE: Benen & Buik
DO: Schouders
VRIJ: Armen
ZA: rust
ZO: Voetbal

Mijn advies aan jou, gezien je trainingsjaren:
Doen wat Phenochef zegt; "3x loopband weg ermee, en starting strenght gaan doen."
Doe dit twee maandjes, evalueer en stel bij, dan kun je vanaf april nog naar een 4 of 5 day split.
 
Back
Naar boven