Fitness Seller

Welke spiergroepen het best samen trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Medus@

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 jan 2003
Berichten
444
Waardering
0
Ik train nu 2x per week gewoon mijn hele bovenlichaam ( rug, borst, biceps, triceps en schouders ). Dit doe ik op dinsdag en donderdag. Op zich is 1 dag rust genoeg, maar op de woensdag doe ik aan boxen, dus echt geen rust, hier wil ik dus ook mee gaan stoppen.

Ik heb de komende paar weken op vrijdag vrij, dus wil ik op ma, di, do en vr gaan trainen. Daarna op wo ipv vr.

Welke spiergroepen kan ik het best trainen op een dag? Ik zou dan graag op ma en wo hetzelfde doen en op di en do ook hetzelfde. Kan iemand mij aangeven welke spiergroepen goed samengaan, zonder dat je er de volgende dag last van hebt? Het gaat vooral om massa en kracht. ( doe nu 3 series van 8 reps ).

Alvast bedankt.
 
je hebt dus 4 x om te trainen. Je kunt dit schema eens proberen http://www.bodybuilding.com/fun/animalpak20.htm maar anders barst het op dit forum wel van de schema's (kijk eens bij de sticky's). Wat je ook kunt doen is zelf een schema samen proberen te stellen, hier posten en dan krijg je er vanzelf commentaar op.
 
Ja en als je voor massa wilt kan je beter een 4dagen split maken en elke spier 1x in de week, voor kracht kan je wel 2dagen split doen en elke spier 2x in de week. Je zal toch moeten kiezen. 3 sets van 8 reps lijkt me op massa gericht. Als je dat 1x per week doet zijn het te weinig sets. Lees de sticky voorbeeld split... daar staat hoeveel sets je kan doen voor elke spiergroep. Als je traint voor massa krijg je snel genoeg kracht. Maar als je toch kiest voor kracht kan je beter in de powerlifting forum kijken.
 
Dat schema van bodybuilding.com bevat wel veel sets... ik denk teveel. ik zou het meer bij 3 sets houden, helemaal voor de kleinere spiergroepen.
 
Ik zou een push/pull schema maken
 
Originally posted by Phunikz
Dat schema van bodybuilding.com bevat wel veel sets... ik denk teveel. ik zou het meer bij 3 sets houden, helemaal voor de kleinere spiergroepen.

Ben ik met je eens, maar ben toch wel heel erg benieuwd of het werkt. Dus ik dacht, we hebben een proefkonijn. Ik ga het zelf nu over een week of 2 maar eens proberen.
 
Haha :D , bedankt voor de replys. Ik was nog wel even benieuwd welke spiergroepen ik het beste samen kan trainen. Een schema heb ik evt. wel in mijn hoofd en kan ik hier altijd nog posten zodra ik weet welke spiergroepen ik het best op een dag kan doen, zonder dat ik er de volgende dag hinder van ondervindt.
 
Verder geen tips meer mensen?
 
je zal een aantal verschillende meningen horen over welke spiergroepen je het best samen kunt trainen. Ik vind het schema van dandyman wel top, moet je ff kijken bij training en oefeningen.
 
Back
Naar boven