Fitness Seller

Welke squat belt? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
21 mei 2020
Berichten
11
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Mijn oude squat belt is aan een kant begonnen met scheuren, dus ben ik op zoek naar een nieuwe.
Mijn oude belt; https://gorillasports.nl/deal/trainingriem-gorilla-sports-breed

Twijfel nu tussen een model van XXL; https://xxlnutrition.com/nl/xxl-nut...MI9fbxjL6_6QIVxOF3Ch3zZw9lEAQYASABEgL4l_D_BwE
Of een versie van Fortex; https://www.fitness-seller.nl/fortex-powerlift-riem-quick-release/

Is er eentje die jullie meer aanbevelen dan de ander? of zal het in praktijk weinig verschil maken?

Dank
 
Ik kan niet veel advies geven over de riemen die jij noemt, behalve dat beide prima van kwaliteit zijn. De riem die ik al jaren gebruik en erg tevreden over ben:

 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel te spreken over die van Fortex.
Lol zelfs de riemen van GS houden het niet uit.
 
Fortex is de betere van de twee. Wil je een belt die zeker de rest van je leven meegaat koop een strength shop belt die zijn 50-80 euro
 
Ik heb de atx belt van fitnessseller. Super belt.
 
Zo gaan we weer
 

Bijlagen

  • B0EB5A3F-7573-4930-BA52-885DDA00763B.jpeg
    B0EB5A3F-7573-4930-BA52-885DDA00763B.jpeg
    166,6 KB · Weergaven: 143
Fortex is de betere van de twee. Wil je een belt die zeker de rest van je leven meegaat koop een strength shop belt die zijn 50-80 euro

strenghtshop belts gaan zeker niet de rest van je leven mee. heb genoeg verhalen gehoord van mensen die zo'n belt hadden en stuk gegaan is.

heb zelf een Inzer forever belt, erg tevreden mee maar wel een hele andere prijsklasse (140 euro)
 
Ligt ook een beetje aan het materiaal. Een riem die scheurt zou niet mogen, dat is troep. Maar een lever sluiting kan zeker op termijn wel stuk. Vaak verkopen ze de clip ook los.

Verder is het persoonlijke voorkeur. Ik ben ooit begonnen met een nonbranded, maar wel degelijk double prong 10mm. Dicht en open doen was soms irritant, maar vond het best. Daarna een strengthshop lever. Toch wel fijn. Is nu mijn riem of choice. Ook een 10 mm. Heb daarnaast de atx leren powerlift 13mm riem. Pracht ding, maar te stug voor mij. Heb ook de iron force nylon powerlift riem. Is wel fijn dat die niet zo stug is en in je heupen irriteert of in de weg zit. Bijvoorbeeld bij bentover rows of farmer walks.
 
strenghtshop belts gaan zeker niet de rest van je leven mee. heb genoeg verhalen gehoord van mensen die zo'n belt hadden en stuk gegaan is.

heb zelf een Inzer forever belt, erg tevreden mee maar wel een hele andere prijsklasse (140 euro)
Bij ons in de gym hebben veel mensen ze al vele jaren en ik heb er zelf ook een 4 of 5 jaar gehad. Ik heb het dan wel over de IPF belts, niet die stoffen dingen. Normaal gezien gaan al die ipf belts een leven lang mee en de levers kun je meestal vervangen.

Sowieso wijkt die belt niet af van de inzer. Volgens mij worden die ook door dezelfde producent gemaakt.
 
Koop anders een Fortex belt bevalt mij prima.
 
Bij ons in de gym hebben veel mensen ze al vele jaren en ik heb er zelf ook een 4 of 5 jaar gehad. Ik heb het dan wel over de IPF belts, niet die stoffen dingen. Normaal gezien gaan al die ipf belts een leven lang mee en de levers kun je meestal vervangen.

Sowieso wijkt die belt niet af van de inzer. Volgens mij worden die ook door dezelfde producent gemaakt.

ja ik heb het ook over die IPF belts, heb ook verhalen gehoord dat die scheuren.
dat ze niet veel afwijken klopt ook niet, een inzer belt is veel stugger dan die van strength shop
 
Dank allen. Denk dat ik maar voor de Fortex ga. Is nog een slag goedkoper dan de IPF belt.
En op mijn niveau waarop ik fitness nu toepas zal de Fortex ook voldoende zijn.
 
Back
Naar boven