AndroidHealthClinic

Welke Squat variant is het meest vriendelijk voor je knie?

Bezoekers in dit topic

Volgens mij niet de meest geliefde tip die je kan krijgen (en zelf ook geen voorstander van), maar zag het nog niet voorkomen.
Maar misschien kan je (dunne) kneesleeves gebruiken om de knietjes warm te houden gedurende de grote oefeningen.
 
Ik zou eens op youtube de video's van knee's over toes guy bekijken. Zijn tips werken daadwerkelijk voor knieklachten, maar dit is wel een lange termijn oplossing.

Daarnaast zou ik m'n squats filmen. Waarschijnlijk zit er ergens een vormfout.

Voor de nabije toekomst: box squats zijn inderdaad veel minder belastend voor je knieën en zijn naar mijn mening ook de meest underrated oefening voor het opbouwen van je squat en je form. Ook paused squats vind ik fijn voor de knieën. Je hebt zonder bounce een stuk minder kans op form breakdown
 
In de tijd dat ik met mijn knieën zat te kloten waren boxsquats uit den boze, kreeg er nog extra last van.
 
Misschien toch frontsquats, omdat je dan met veel minder gewicht kan trainen?
 
Volgens mij niet de meest geliefde tip die je kan krijgen (en zelf ook geen voorstander van), maar zag het nog niet voorkomen.
Maar misschien kan je (dunne) kneesleeves gebruiken om de knietjes warm te houden gedurende de grote oefeningen.
Sinds ik knee sleeves heb besteld geen last van kniepijntjes
Wat heeft je fysio erover gezegd? HardcoreMachine
 
Laatst bewerkt:
Sinds ik knee sleeves heb besteld geen last van kniepijntjes
Wat heeft je fysio erover gezegd? HardcoreMachine
Overbelasting dus ik moet meer rustdagen inplannen en ik heb wat oefeningen meegekregen om de knie te versterken, ik mag wel gewoon mijn benen trainen dus dat is wel fijn.
tot nu toe nog geen last van de knie dus ik denk dat ik sumo squats er in laat. mocht ik weer last krijgen laat ik het hier wel weten.
 
Nooit van Sumo squats gehoord: die ga ik binnenkort ook eens proberen.
 
Goedemiddag mensen,

Ik squat sinds 2 weken weer en heb knie problemen vandaar dat ik vraag welke squat variant is het meest vriendelijk voor de knie?

Ik squat nu normaal maar heb soms na training enkele dagen knie pijn.
Nou las ik dat sumo squat minder belastend is voor de knie klopt dat?

Alvast bedankt voor de info!
Dat is te zien wat je probleem is. Ik krijg juist last aan mijn knie wanneer ik de sumosquat uitvoer. Ik doe dus squats met mijn voeten niet breder dan schouderbreedte. Iedere knie is anders. Sommigen zullen vlugger problemen krijgen met een bepaalde uitvoering van squat en anderen dan weer met een nog andere uitvoering.
 
Back
Naar boven