XXL Nutrition

Welke Squat variant is het meest vriendelijk voor je knie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HardcoreMachine

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
3.340
Waardering
3.775
Lengte
1m94
Massa
119kg
Vetpercentage
18%
Goedemiddag mensen,

Ik squat sinds 2 weken weer en heb knie problemen vandaar dat ik vraag welke squat variant is het meest vriendelijk voor de knie?

Ik squat nu normaal maar heb soms na training enkele dagen knie pijn.
Nou las ik dat sumo squat minder belastend is voor de knie klopt dat?

Alvast bedankt voor de info!
 
Low bar squat of probeer te squaten in de smith machine. Bij het laatste moet je wel even kijken naar de stance aangezien die wel anders is dan dat je vooraf verwacht.

Absoluut niet front squat, die belast je knieën juist het meest.
 
low bar zag idd al vaak voorbij komen , bedankt! :D
 
  • Like
Waarderingen: ak
Box squats vond ik zelf ook altijd wel meevallen op je knieen. Geen idee of dat ook echt zo is, maar dat idee heb ik altijd.
Overhead of front squats vind ik persoonlijk het meeste impact op je knieen hebben.
 
Box squats vond ik zelf ook altijd wel meevallen op je knieen. Geen idee of dat ook echt zo is, maar dat idee heb ik altijd.
Overhead of front squats vind ik persoonlijk het meeste impact op je knieen hebben.
Ga ik proberen, maar ben wel bekend met de oefening, deze deed ik ook toen ik bij de revalidatie van de rug zat.
 
Het lijkt me verstandiger om eerst eens te kijken waar de pijn zit en wat het probleem is
ja ze gooien het op overbelasting, maar ik ga morgen naar fitness fysio dus kijken wat die heeft te zeggen :D
 
Geen idee, maar denk dat bouncen het meest onverstandig is
 
Kan het niet iets anders zijn dat je last hebt van je knieen na een leg day? Leg extensions te zwaar doen dat je het gewicht omhoog ramt staat ook bekend om knie ellende te geven.
 
Box squats vond ik zelf ook altijd wel meevallen op je knieen. Geen idee of dat ook echt zo is, maar dat idee heb ik altijd.
Overhead of front squats vind ik persoonlijk het meeste impact op je knieen hebben.
Ja frontsquats moet je echt niet doen als je knie problemen hebt.
 
ja ze gooien het op overbelasting, maar ik ga morgen naar fitness fysio dus kijken wat die heeft te zeggen :D
Dan zou ik zijn/haar adviezen eerst eens afwachten en mochten binnen een redelijke periode de klachten niet verminderen nog eens verder kijken.
 
Hamstring- en bilspieren ondersteunen de quadriceps op een zeer synergetische manier. Zonder de juiste balans kan kracht op de quads een ander deel van je beenspieren in gevaar brengen. Door de hamstrings, bilspieren en quads gelijkmatig te trainen, wordt een krachtbalans bereikt en worden de knieën van alle kanten ondersteund. En met een correcte uitvoering, zorgt dit voor zwm klachten aan je knieën.
 
Iets breder dan normale stand. Neem minder gewicht, doe meer herhalingen en focus op de mind muscle connection met de quads.
 
Niet echt vergelijkbaar met squat.... maar ivm knieproblemen (kraakbeen weg, 1 zijde veel erger dan andere zijde) kon ik niet meer squatten zonder pijn. Ben toen smith machine legpress gaan doen.
Veel minder belastend voor de knieën in ieder geval.

Maar zou eerst de sportfysio even afwachten. Hoop wel dat je een goede sportfysio treft. Dat wil nog wel eens tegenvallen.
 
Bedankt allemaal! Ik wacht even mijn reactie van fystio. en ik ga morgen vroeg even wat variaties uitproberen :D topic kan dicht Sanca Saxon
 
Vanochtend sumo squats gedaan en nog geen last van knie. mocht ik weer last krijgen dan ga ik self loaded smith proberen.
 
Had ook eens zeurende knietjes, was uiteindelijk door slechte form maar toen heb ik paar weekjes boxsquats gedaan.
Boxsquats zijn veel lichter op je knieën imo.
 
ga ik ook proberen thanks!
 
Back
Naar boven