MuscleMeat

Welke supplementen moet ik nemen?

Bezoekers in dit topic

Bobby69

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2019
Berichten
63
Waardering
11
Lengte
1m92
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik ben sinds een kleine 2 maanden bezig met cutten en ik vroeg me af welke supplementen zou ik moeten gebruiken en welke zijn wegggegooid geld?
Ik gebruik op dit moment alleen whey isolate en een pre-workout.
want je hebt super veel verschillende supplementen dus ik ben benieuwd welke het waard zijn om te gebruiken.
 
Supplementen zijn slechts aanvulling op je dagelijkse voedingsschema

supplementen zijn onnodig als je voeding op orde is .

als je genoeg Eiwitten tot je neemt is een Shake overbodig enz enz
 
Supplementen zijn slechts aanvulling op je dagelijkse voedingsschema

supplementen zijn onnodig als je voeding op orde is .

als je genoeg Eiwitten tot je neemt is een Shake overbodig enz enz

Ah oke bedankt!
 
Niks moet. Maar creatine is goedkoop, werkt aardig en is niet praktisch om uit de voeding genoeg te halen voor optimale prestaties.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Niks moet. Maar creatine is goedkoop, werkt aardig en is niet praktisch om uit de voeding genoeg te halen voor optimale prestaties.

Oke ik ga denk ik dan creatine proberen want het is inderdaad wel redelijk goedkoop bedankt!
 
Zoals gezegd zijn supplementen niet noodzakelijk. Als je voedingsschema op orde is, dan hoef je maar weinig als aanvulling te gebruiken. Zijn er dagen waarop je wat laag in je eiwitten zit? Dan kan een eiwitshake een makkelijke (en goedkope) eiwitbron zijn. Creatine is één van de weinige supplementen waarvan de werking echt wetenschappelijk is bewezen. Dit kun je dus gebruiken om je sportprestaties te verbeteren.

Eet je vis? Indien je geen vis lust kan het nuttig zijn om een visolie supplement te gebruiken (omega 3).
 
Er zijn geen supplementen die je moet nemen. Deze gelden enkel ter aanvulling.

Kom je niet aan je dagelijkse eiwitbehoefte? Een eiwitpreparaat kan je helpen.

Creatine Monohydraat is wetenschappelijk bewezen bevorderlijk voor sportprestaties.

Voor gezondheid kun je denken aan multivitamine/omega3.

Pre-workouts en andere 'specifiekere' supplementen zijn voor een beginner absoluut niet nodig. Voeding, training en rust zijn het belangrijkst.
 
Zoals gezegd zijn supplementen niet noodzakelijk. Als je voedingsschema op orde is, dan hoef je maar weinig als aanvulling te gebruiken. Zijn er dagen waarop je wat laag in je eiwitten zit? Dan kan een eiwitshake een makkelijke (en goedkope) eiwitbron zijn. Creatine is één van de weinige supplementen waarvan de werking echt wetenschappelijk is bewezen. Dit kun je dus gebruiken om je sportprestaties te verbeteren.

Eet je vis? Indien je geen vis lust kan het nuttig zijn om een visolie supplement te gebruiken (omega 3).
oh oke en omega 3 is indd een goede in mijn voedingsschema zit geen vis namelijk. bedankt!
 
Vitamine D3 kan je ook nog nemen, vooral in de wintermaanden.
 
Vitamine S gaan sommigen hier ook goed op. ;)
 
Enige supplement wat echt werkt en niets kost:
Shake van doorzettingsvermogen, goede mindset, rust en een goed voedings en training schema.

En lees en leer door mee te lezen hier. :)
 
Goeie voeding, creatine, eventueel whey en dat is het wel. Eventueel Omega 3 en iets van vitaminen en mineralen (zink/magnesium), maar dat is niet noodzakelijk.
 
Waarom zit er geen vis in?
Net zoiets al mensen die geen groenten eten, want je kunt ook multivitamine nemen. :roflol:
Overigens snap ik het wel op het werk, want vis wordt door collega's niet gewaardeerd en ook na een prep van 7 weken koolvis. :P
 
Net zoiets al mensen die geen groenten eten, want je kunt ook multivitamine nemen. :roflol:
Overigens snap ik het wel op het werk, want vis wordt door collega's niet gewaardeerd en ook na een prep van 7 weken koolvis. :P
Jouw collega's houden niet van vis door jouw prep?

Misschien is het een accuired taste, maar de wat vettere "blauwe" vissen vind ik heerlijk: haring, sardien, panharing, makreel, ansjovis.

Witvis kan je overal naar laten smaken.
 
Back
Naar boven