AndroidHealthClinic

welke supplementen moet je hebben?

Bezoekers in dit topic

Zebiman

Novice
Lid geworden
1 aug 2019
Berichten
20
Waardering
1
Lengte
1m85
Ik weet het ik weet het duizend keer zeker is het gevraagd maar moet het toch weten

Want ik gebruik

BCAA en
Whey Mammoth

Maar is dat genoeg?
 
Je hebt geen supplementen nodig als je voeding genoeg is. T woord zegt t al. Supplementen= aanvulling.

Bcaa heb je niet nodig en is zonde van T geld.

Mammoth is een gainer?
Zelf maken met havermout/volle melk of chocomelk/ banaan erdoor en evt eiwitpoeder. Weet je ook wat erin zit.
 
Ik zou het vooral houden bij de supps " Dedication & motivation "
 
Die mammoth is een prima gainer, maar bevat wel veel suiker. Als je daar rekening mee houdt hoef je niet persé een dikkertje te worden. Verder zijn dat soort gainers allemaal een stuk makkelijker dan zelf die shit samenstellen zoals marina1975 voorstelt. En door de labels te lezen weet je ook precies wat erin zit, makkelijk en efficiënt. Supplementen hebben heus een plek in veel sporters hun leven, het is heel persoonlijk hoe je dat aanpakt. Zorg in elk geval dat je voeding, training en rust op orde zijn en voeg naar behoefte een supplement toe. Wat dat exact is ligt helemaal aan jouw eigen behoeften. Niets is een must, alles is optioneel en daarbij is het ene meer zinnig dan het ander.
 
- Vitamine d is voor de meeste mensen een goede toevoeging.
- Creatine
- Omega 3 (als je weinig vis eet)
- Af en toe multivitamine
- Eventueel eiwitshake om gemakkelijker aan je eiwitten te komen.

Supplementen zijn er enkel om het tekort in je dieet aan te vullen. Ze zijn dus niet nodig, zoals reeds gezegd.
 
dank jullie allemaal voor jullie feedback I appreciate it
 
Ik neem altijd een multivitamine, zink en d3.
In de wintermaanden eod vit c op 1000mg.
En whey.
 
Back
Naar boven